Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo to jeden z najpopularniejszych samochodów sportowych na świecie. Auto jest jedną z wersji silnikowych legendarnej 911-ki. Pierwszy generacja wersji Turbo pojawiła się w 1975 roku (typ 930).

Nadwozie zdecydowanie różniła się od „zwykłej” odmiany. Największą zmianą było dołożenie ogromnego tylnego skrzydła, który był znakiem rozpoznawczym 911 Turbo. Oprócz tego auto otrzymało także szerszy rozstaw kół oraz pokaźniejsze zderzaki, a pod tylną klapą pracował 6-cylindrowy boxer chłodzony powietrzem o pojemności 3 litrów i mocy 260 KM, który po 3 latach został zastąpiony silnikiem 3.3, generującym 300 KM. Przy okazji dodano układ chłodzący turbosprężarkę, oraz poprawiono układ napędowy i hamulcowy.

Kilka lat później pojawiła się także odmiana Turbo S, która z tego samego silnika rozwijała aż 330 KM. Trzeba pamiętać, że były to lata 70. a 911 Turbo była pierwszym, seryjnie produkowanym samochodem sportowym wyposażonym w turbosprężarkę. Auto wywoływało wówczas ogromne emocje. W ostatnim roku produkcji (1989), auto otrzymało 5-biegową skrzynię manualną (wcześniej 4-biegowa), a po drodze zachodziły niewielkie, stylistyczne zmiany.

W 1991 roku pojawiła się II generacja 911-ki Turbo. Auto bazowało na typie 964, więc stylistyka była bardzo zbliżona do niego. Elementami wyróżniającymi auto, były wciąż duży, choć już nie tak pokaźny jak poprzednio, spojler, większe zderzaki oraz większy rozstaw kół. Początkowo montowano jednostkę z poprzedniej wersji generującą 320 KM, jednak już 2 lata później zdecydowano się na montaż większego, 3,6-litrowego silnika, generującego 360 KM w wersji Turbo S.

Po kolejnych dwóch latach, zaprezentowano III generację 911 Turbo (typ 993). Pod tylną klapą znalazła się ta samą jednostka co wcześniej, jednak wyposażona została pierwszy raz w 2 turbosprężarki. Moc silnika wynosiła niebagatelne 408 KM. Pierwszy raz zastosowano także napęd na 4 koła, a oprócz tego auto otrzymało mocniejsze hamulce, system ABS oraz 6-biegową przekładnię ręczną. Podobnie jak poprzednie generacja, ta także wyróżniała się pokaźnym spojlerem, poszerzonymi nadkolami oraz innymi zderzakami.

Dostępna była także mocniejsza wersja – Turbo S. Wtedy na 4 koła trafiało aż 430 KM. Według fanatyków marki, było to ostatnie prawdziwe, bo chłodzone powietrzem, Porsche 911.

Można powiedzieć, że w 1997 roku zadebiutowała nowa era 911-ek. Pierwszy raz, 6-cylindrowy silnik był chodzony cieczą, a nie jak do tej pory – powietrzem. Wywołało to ogromną falę protestu wśród fanów marki, jednak takie rozwiązanie zapewniało lepsze odprowadzanie ciepła. 3 lata później pojawiła się IV generacja odmiana Turbo.

Pojazd, oprócz 2-drzwiowego coupe, dostępny był także jako kabriolet (takie nadwozie oferowane było także w poprzednich 3 generacjach). Tradycyjnie na tylnej klapie wylądował pokaźny spojler, jednak znacznie skromniejszy niż w przypadku poprzednich generacji. Oprócz tego auto otrzymało specjalny wzór felg, zmodyfikowane zderzaki, poszerzony rozstaw kół a za drzwiami na nadkolach, zagościły wloty powietrza. 3,6-litrowy, 6-cylindrowy boxer generował 420 KM, a odmianie S – 450. Moc trafiała na wszystkie koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni o 6 przełożeniach.

W 2006 roku pojawiła się 5. już generacja 911-ki Turbo. Auto bazowało na zwykłej 911-tce 997. Nadwozie uległo niewielkiej przebudowie, i auto tradycyjnie otrzymało spojler (dodatkowo wysuwany), szersze nadkola, wloty powietrza za drzwiami. Początkowo pod maską znalazł się 3,6-litrowy silnik z poprzednika, podrasowany do 480 KM. W aucie zastosowano m.in. 2 turbosprężarki o zmiennej geometrii, aby zniwelować niekorzystny efekt turbodziury.

W 2009 roku zdecydowano się zastąpić starą jednostkę, większym, 3,8-litrowym boxerem, który rozwijał aż 500 KM. Rok później w salonach pojawił się model Turbo S. Tu z kolei mieliśmy do dyspozycji aż 530 KM. Nowością była także dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia PDK. Połączenie tej przekładni z 530-konnym silnikiem, skutkowało przyspieszeniem do 100 km/h na poziomie zaledwie 3,3 sekundy.

W 2013 roku w salonach pojawiła się VI generacja Porsche 911 Turbo. Auto bazuje na typie 991, a od podstawowej wersji różni się innymi zderzakami, dużym spojlerem na tylnej klapie, który wysuwa się przy prędkości przekraczającej 120 km/h, większym rozstawem kół oraz dodatkowymi wlotami powietrza przy tylnych kołach. Porsche dostępne jest zarówno jako 2-drzwiowe coupe, jak i kabriolet.

3,8-litrowy boxer BiTurbo, generował 520 KM, a odmiana Turbo S – 560. W 2015 roku przeprowadzono facelifting auta, przy okazji którego moc jednostek wzrosła o 20 KM każda. Moment obrotowy jest kierowany na 4 koła za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni PDK.

Rywalem Porsche 911 Turbo jest m.in. Audi R8.

Porsche 911 Turbo - generacje

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo I (930) (1975 - 1989)

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo II (964) (1990 - 1994)

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo III (993) (1995 - 1997)

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo IV (996) (2001 - 2005)

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo V (997) (2006 - 2008)

Ikona samochodu

Porsche 911 Turbo VI (991) (2011 - )

Porsche 911 Turbo - powiązane artykuły

Nie oszczędza swojego Porsche 911 Turbo. Przejechał już ponad milion kilometrów

Nie oszczędza swojego Porsche 911 Turbo. Przejechał już ponad milion kilometrów

Porsche 911 Turbo nie jest autem, które kojarzy się z naprawdę dużymi przebiegami. Tymczasem Tom Thalmann jeździ nim na co dzień. Pokonał już ponad milion kilometrów i nie zamierza na tym skończyć. Auto wciąż jest w dobrym stanie.

Uważaj na przeciągi, czyli cztery generacje Porsche 911 Turbo

Uważaj na przeciągi, czyli cztery generacje Porsche 911 Turbo

W zasadzie Porsche musiało wyprodukować jedynie 400 homologacyjnych egzemplarzy 911 Turbo. Ale z doładowanej wersji powstała odmiana, dzięki której 911-tka na stałe weszła do ligi supersamochodów.

Najszybsze seryjne auta świata – Top 20

Najszybsze seryjne auta świata – Top 20

Są piękne, mocne, superdrogie i łączy je dość istotna cecha wspólna: ich prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Co więcej, wszystkie są aktualnie produkowane i przy odrobinie szczęścia i dużej gotówce można wejść w ich posiadanie. Poznajcie najszybsze auta dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.

Od dzikości do perfekcji - 45 lat Porsche 911 Turbo

Od dzikości do perfekcji - 45 lat Porsche 911 Turbo

To było dość oczywiste, że Porsche kiedyś będzie musiało zmierzyć się z turbodoładowaniem, a zwariowane lata 70. XX wieku były na to najlepszym czasem. Spoglądamy wstecz na 45-letnią historię i 7 generacji Porsche 911 Turbo.

Nowe wcielenie kultowego Porsche? Gemballa Marsien to duchowy następca Porsche 959 Paris Dakar

Nowe wcielenie kultowego Porsche? Gemballa Marsien to duchowy następca Porsche 959 Paris Dakar

Marc Philipp Gemballa Marsien to kolejna współczesna wariacja na temat legendarnego Porsche 959 Paris Dakar. Jest jednak zupełnie inna od restomodowego projektu Singera – Marsien to nowoczesność w najczystszej postaci. Nazwą nawiązuje do nieodległej od Ziemi planety. Czy właśnie takimi pojazdami będziemy się poruszać po przeprowadzce na Marsa?

Kolekcja siedmiu rzadkich modeli Porsche na aukcji

Kolekcja siedmiu rzadkich modeli Porsche na aukcji

Dom aukcyjny RM Sotheby's szykuje nie lada gratkę dla majętnych sympatyków motoryzacji. Już 19 lutego wystartuje kolejna edycja aukcji „Open Roads”, w ramach której będzie można zostać właścicielem unikatowych modeli aut z całego świata. Wśród nich znajduje się pochodząca od jednego szwajcarskiego właściciela kolekcja rzadkich Porsche.

Porsche 911 Turbo – wszystkie generacje w wyścigu równoległym

Porsche 911 Turbo – wszystkie generacje w wyścigu równoległym

Porsche opublikowało atrakcyjny filmik promujący najnowsze 911 Turbo w towarzystwie poprzednich generacji tego kultowego modelu. Jest co podziwiać, bo historia flagowej „911-ki” liczy już 45 lat i siedem odsłon.

W grze Cyberpunk 2077 możesz jeździć kultowym Porsche 911 Turbo Johnny’ego Silverhanda

W grze Cyberpunk 2077 możesz jeździć kultowym Porsche 911 Turbo Johnny’ego Silverhanda

Fani gier komputerowych w końcu się doczekali – mogą już zagrać w „Cyberpunk 2077”. Z kolei fani motoryzacji znajdą tu cały arsenał „Fur Mrocznej Przyszłości”. Specjalne miejsce w grze ma Porsche 911 Turbo należące do Johnny’ego Silverhanda, w którego rolę wcielił się Keanu Reeves.

Porsche 911 Turbo S i Embraer – odlotowy zestaw za 10 mln dolarów

Porsche 911 Turbo S i Embraer – odlotowy zestaw za 10 mln dolarów

Prawdziwa gratka dla fanów szybkości i ekskluzywnych rzeczy. Porsche we współpracy z firmą Embraer przygotowało limitowaną edycję 911 Turbo S, której właścicielem można będzie zostać jedynie w zestawie z samolotem Embraer Phenom 300. Do tego każdy klient może liczyć na gustowne dodatki.

Mercedes-AMG GT Black Series – supersportowiec za 1,8 mln zł

Mercedes-AMG GT Black Series – supersportowiec za 1,8 mln zł

Black Series jest topową wersją sportowego Mercedesa-AMG GT. O tym, co tym wypadku znaczy topowy, może świadczyć cena. Za najsłabszą 557-konną wersję Mercedesa-AMG GT C kosztuje zawrotne 750 tys. zł, to 730-konny Black Series jest o ponad milion złotych droższy.

Nowe Porsche 911 Turbo – kolejny reprezentant pokolenia 992

Nowe Porsche 911 Turbo – kolejny reprezentant pokolenia 992

Porsche sukcesywnie kompletuje gamę nowej generacji 911. Po marcowej premierze wersji Turbo S teraz do oferty dołącza nieco słabsze (ale wciąż wściekle mocne i piekielnie szybkie) Turbo – od razu jako coupe i cabrio. Od zera do setki przyspiesza w... 2,8 s – to tylko o 0,1 s wolniej niż 911 Turbo S!

Trzy generacje Porsche 911 Turbo – marzenie w wersji turbo

Trzy generacje Porsche 911 Turbo – marzenie w wersji turbo

To jedno z tych aut, o których marzy każdy "petrolhead". Porsche 911 Turbo rozbudza zmysły fanów motoryzacji od 1974 roku. Właśnie pojawiła się siódma generacja kultowego sportowca. Przedstawiamy ją w towarzystwie dwóch wcześniejszych modeli – ostatniego chłodzonego powietrzem i pierwszego, należącego do Ferry'ego Porsche.

Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy

Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy

Porsche 911 Targa nie była dostępna oficjalnie jako Turbo. Jednak w 1976 roku tuner bb zdecydował się na zbudowanie modelu, którego nawet samo Porsche nie odważyło się zrobić. Założyciel firmy bb – Rainer Buchmann przeszczepił silnik z 930 Turbo do modelu Targa SC. W ten sposób narodziło się tak zwane „tęczowe Porsche”!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test