Porsche 911 Targa nie była dostępna oficjalnie jako Turbo. Jednak w 1976 roku tuner bb zdecydował się na zbudowanie modelu, którego nawet samo Porsche nie odważyło się zrobić. Założyciel firmy bb – Rainer Buchmann przeszczepił silnik z 930 Turbo do modelu Targa SC. W ten sposób narodziło się tak zwane „tęczowe Porsche”!
„Rainbow Porsche” z tunera bb po raz pierwszy łączy silnik turbo i karoserię Targa. Firma Rainera Buchmanna założona we Frankfurcie w 1974 roku w latach 70. i 80. znana była przede wszystkim z modyfikacji nadwozi oraz tworzenia nietypowych wnętrz. Jednym z najbardziej znanych oraz najbardziej spektakularnych dzieł tunera bb stało się „tęczowe Porsche” z 1976 roku.
Targa o mocy 260 KM
Podstawą Porsche Turbo Targa bb stało się 911 Targa SC z serii 930. Targa oficjalnie nigdy nie była dostępna z silnikiem turbo. Według Porsche nadwozie tej wersji jest zbyt podatne na skręcanie i nie byłoby w stanie wytrzymać mocy silnika turbo. Nie powstrzymało to jednak Buchmanna przed przeszczepieniem techniki napędu 930 Turbo do Targi – w tym oczywiście 260-konnej, 3-litrowej jednostki typu bokser.
Targa z silnikiem turbo musiała poradzić sobie z wyjątkowymi osiągami dlatego nadwozie zostało znacznie wzmocnione przez bb. W aucie zastosowano stalowe rozpórki w desce rozdzielczej oraz tylnej części, a także pojawiły się usztywnienia w drzwiach, progach, ramach okiennych i podłodze. Wygląd nadwozia również został całkowicie zmieniony na Turbo – błotniki, pokrywa bagażnika i felgi pochodzą z najszybszego 911.
Przerażająca cena zakupu i wysokiej klasy audio
Wewnątrz pojazdu znalazł się zaawansowany system hi-fi z podzespołami o ówczesnej wartości ponad 50 000 marek. Sam telefon samochodowy kosztował 18 000 marek! Głośniki pochodzą z domowych systemów audio, a ich umieszczenie było możliwe po zastosowaniu specjalnych wsporników. W efekcie Targa Turbo kosztowała ponad 130 000 marek! Dla porównania nowe Porsche 911 Turbo kosztowało wówczas około 66 000 marek.
Targa Turbo swoją nazwę „Rainbow Porsche” zawdzięczała sposobowi malowania za pomocą kontrastowych pasków. W 1976 roku bb-Turbo-Targa była na stoisku Polaroida na targach Photokina w Kolonii. Porsche zostało pomalowane paskami w firmowych kolorach Polaroida. Wystawa rozsławiła Turbo Targa i tunera bb na całym świecie, a kolory korporacyjne Polaroida stały się znakiem rozpoznawczym firmy bb. Oprócz Targi w barwach Polaroida wykonano jeszcze dwa egzemplarze Porsche – ale już bez kolorów tęczy.
Galeria zdjęć
1/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
1/8
bb Buchmann
Targa Turbo kosztowała aż 130 000 marek!
2/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
2/8
bb Buchmann
Kolorowe malowanie to znak rozpoznawczy Porsche zmodyfikowanego przez tunera bb
3/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
3/8
bb Buchmann
Porsche 911 Targa Turbo podczas targów Photokina w Kolonii
4/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
4/8
bb Buchmann
Elementy nadwozia również zastosowano z wersji Turbo
5/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
5/8
bb Buchmann
Porsche 911 Targa Turbo od bb efektownie wygląda z każdej strony – także z lotu ptaka
6/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
6/8
bb Buchmann
Na pokładzie znalazł się zaawansowany system audio
7/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
7/8
bb Buchmann
W samochodzie zastosowano silnik turbo typu bokser o mocy 260 KM
8/8 Porsche 911 Turbo Targa – w kolorach tęczy
8/8
bb Buchmann
W modelu Traga Turbo nie mogło zabraknąć potężnego skrzydła z tyłu
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.