- Porsche 911 Targa Turbo zbudowane przez tuningową firmę bb miało silnik o mocy 260 KM
- Samochód był dostępny za astronomiczną sumę 130 000 marek
- Znakiem rozpoznawczym pojazdu są tęczowe paski na nadwoziu
„Rainbow Porsche” z tunera bb po raz pierwszy łączy silnik turbo i karoserię Targa. Firma Rainera Buchmanna założona we Frankfurcie w 1974 roku w latach 70. i 80. znana była przede wszystkim z modyfikacji nadwozi oraz tworzenia nietypowych wnętrz. Jednym z najbardziej znanych oraz najbardziej spektakularnych dzieł tunera bb stało się „tęczowe Porsche” z 1976 roku.
Targa o mocy 260 KM
Podstawą Porsche Turbo Targa bb stało się 911 Targa SC z serii 930. Targa oficjalnie nigdy nie była dostępna z silnikiem turbo. Według Porsche nadwozie tej wersji jest zbyt podatne na skręcanie i nie byłoby w stanie wytrzymać mocy silnika turbo. Nie powstrzymało to jednak Buchmanna przed przeszczepieniem techniki napędu 930 Turbo do Targi – w tym oczywiście 260-konnej, 3-litrowej jednostki typu bokser.
Targa z silnikiem turbo musiała poradzić sobie z wyjątkowymi osiągami dlatego nadwozie zostało znacznie wzmocnione przez bb. W aucie zastosowano stalowe rozpórki w desce rozdzielczej oraz tylnej części, a także pojawiły się usztywnienia w drzwiach, progach, ramach okiennych i podłodze. Wygląd nadwozia również został całkowicie zmieniony na Turbo – błotniki, pokrywa bagażnika i felgi pochodzą z najszybszego 911.
Przerażająca cena zakupu i wysokiej klasy audio
Wewnątrz pojazdu znalazł się zaawansowany system hi-fi z podzespołami o ówczesnej wartości ponad 50 000 marek. Sam telefon samochodowy kosztował 18 000 marek! Głośniki pochodzą z domowych systemów audio, a ich umieszczenie było możliwe po zastosowaniu specjalnych wsporników. W efekcie Targa Turbo kosztowała ponad 130 000 marek! Dla porównania nowe Porsche 911 Turbo kosztowało wówczas około 66 000 marek.
Targa Turbo swoją nazwę „Rainbow Porsche” zawdzięczała sposobowi malowania za pomocą kontrastowych pasków. W 1976 roku bb-Turbo-Targa była na stoisku Polaroida na targach Photokina w Kolonii. Porsche zostało pomalowane paskami w firmowych kolorach Polaroida. Wystawa rozsławiła Turbo Targa i tunera bb na całym świecie, a kolory korporacyjne Polaroida stały się znakiem rozpoznawczym firmy bb. Oprócz Targi w barwach Polaroida wykonano jeszcze dwa egzemplarze Porsche – ale już bez kolorów tęczy.
Porsche 911 Targa Turbo podczas targów Photokina w Kolonii
Elementy nadwozia również zastosowano z wersji Turbo