Porsche 911 Turbo S będzie najszybszym i najmocniejszym modelem z serii 911 Turbo. Emblemat Turbo S został wcześniej użyty dwukrotnie, w pożegnalnych wersjach modeli 993 oraz 996. Tym razem jednak, jak zapowiada producent, 997 Turbo S będzie modelem na kolejne dwa lata, po których przyjdzie kres 997 i pojawi się jego następca.

Porsche zaprojektowało topową odmianę po to, by spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Do napędu Porsche 911 Turbo S służy 3,8-litrowy, sześciocylindrowy bokser twin-turbo, który został wzmocniony do wartości 523 KM i 700 Nm. Mimo znaczącego przyrostu parametrów, średnie zużycie paliwa ma pozostać na poziomie 11,4 l/100 km.

Potężne siły napędowe przekazywane są na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni PDK, współpracującej z systemem Porsche Traction Management. Po raz pierwszy w Porsche 911 standardowo dostępne są łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Ponadto w cenie montowany jest mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torque Vectoring.

Nadwozie zostało wzmocnione, przez co jest bardziej sztywne i mniej podatne na wibracje, a elektroniczne systemy wspomagające ruszanie pozwalają kierowcy przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,3 sekundy, czyli o 0,3 sekundy szybciej, niż w wersji Turbo. 200 km/h pojawi się na liczniku w zaledwie 10,8 sekundy po starcie, a wskazówka prędkościomierza może się wychylić do wartości 315 km/h.

Pozostałe elementy standardowego wyposażenia Porsche 911 Turbo S obejmują ceramiczne hamulce, reflektory doświetlające łuki drogi, sportowe fotele z większą możliwością regulacji oraz 19-calowe felgi i skórzana tapicerka w dwóch kolorach.

Zumi: salony i serwisy Porsche

Ceny Porsche 911 Turbo S zaczynają się od 141 tys. euro za wersję coupe i 149 tys. euro za odmianę bez dachu. To drożej od odpowiednich wersji Porsche 911 Turbo średnio o 24,8 tys. euro.