Ubiegły rok spółka zamknęła trzykrotnym wzrostem zysku, podwojeniem sprzedaży eksportowej oraz potwierdziła pozycję lidera na polskim rynku autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych, osiągając 50 proc. udziałów! W okresie od 1997 do 2004 r ponad 1/3 wszystkich wydatków na zakupy autobusów miejskich w naszym kraju to właśnie wydatki na pojazdy Solarisa.

Deszcz sukcesów na rynkach zagranicznych, m.in. wygrany przetarg na dostawę popularnych przegubowców dla Berlińskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, zaowocował wzrostem eksportu spółki o 117 proc. Najwięksi odbiorcy spółki w ubiegłym roku to: Niemcy (110 autobusów), Łotwa (81 autobusów), Szwajcaria (42 autobusy), Czechy (30 autobusów) oraz Włochy ( łącznie 26 autobusów i trolejbusów).

Troska o klienta oraz zaawansowane technologicznie produkty są bez wątpienia wyznacznikiem sukcesu Solaris Bus & Coach. "Ogromne znaczenie ma dla nas fakt, że w ciągu całego minionego roku tak w kraju jak i zagranicą udało nam się pozyskać aż 35 nowych klientów. Ten sukces to w dużej mierze zasługa naszych odbiorców, którzy polecają nas w swoim otoczeniu i wystawiają doskonałe referencje" - zaznacza prezes firmy, Krzysztof Olszewski.

Według danych finansowych za 2004 r przedstawionych przez firmę obroty spółki wyniosły 462,8 mln zł i wzrosły aż o 76 proc. wobec 2003 r. Rekordowy był również wzrost zysku brutto, który osiągnął poziom 20,8 mln zł w porównaniu z 5,4 mln zł z 2003 r. Imponująco wyglądają także dane dotyczące wygenerowanego zysku netto, który został potrojony w stosunku do 2003 r. i osiągnął wielkość 15,2 mln zł.

Na dzień dzisiejszy spółka zdradza, iż zaplanowała realizację nowych projektów konstrukcyjnych: wdrożenie do produkcji nowej generacji autobusów Solaris Urbino III o długości 10,15,18 m, seryjna produkcja autobusu Solaris Urbino Low Entry jak też autobusu miejskiego o napędzie gazowym Solaris Urbino CNG. Natomiast w segmencie autobusów turystycznych planowane jest w tym roku wprowadzenie na rynek najdłuższej - 14 metrowej wersji Solarisa Vacanza.