Skoda Octavia RS 2.0 TDI - oszczędnie i sportowo

Skoda Octavia RS 2.0 TDI - oszczędnie i sportowo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Sportowiec z dieslem? Jeszcze kilka lat temu takie połączenie wywołałoby uśmiech na twarzach fanów motoryzacji. Jednak Skoda Octavia RS po raz kolejny udowadnia, że takie połączenie ma sens

Test Skody Octavii RS 2.0 TDI: duża, szybka i oszczędna
Auto Świat
Test Skody Octavii RS 2.0 TDI: duża, szybka i oszczędna

Duże rodzinne kombi z mocnym silnikiem wysokoprężnym to marzenie wielu głów rodzin. Skoda z modelem Octavia zrobiła coś, dzięki czemu wielu fanów motoryzacji marzy właśnie o czeskim kombiaku.

Powodów jest wiele. Według mnie najważniejszy jest fakt, że olbrzymie kombi dzięki kilku zabiegom stylistycznym naprawdę dobrze wygląda i co ważne nie traci nic z walorów użytkowych znanych z typowych wersji Octavii kombi.  Co prawda we wnętrzu znajdziemy sportowe fotele z przody oraz nieco inaczej wyprofilowaną tylną kanapę - jednak te zabiegi w żaden spossób nie zmieniają rodzinnego przeznaczenia auta.

Tak Skoda Octavia nawet w wersji RS może być rodzinnym, komfortowym autem, które jeśli zajdzie taka potrzeba ukarze nam swoją druga naturę.

Żródło: Auto Świat

A ma co pokazywać, bowiem pod maską testowanej Skody Ocvtavii RS zamontowano 184-konnego diesla.

Jego cele? Po pierwsze – zapewnienie dobrej dynamiki, po drugie – ekonomiczna eksploatacja. Muszę przyznać, że z zadań przed nim postawionych nieźle się wywiązuje. Według producenta pozwala przyspieszyć do „setki” w 8,3 s i jechać z maksymalną prędkością 228 km/h. Do tego średnie spalanie 5,1 l/100 km.

Żródło: Auto Świat

Podczas naszego testu Skoda Octavia RS średnio spaliła 7,3 l/100 km. Jednak ważne jest to, że czas przyspieszenia do 100 km/h oscylował w granicach podawanego przez producenta.

Czy Octavia RS ma jakieś wady. Cóż nawet na suchym asfalcie podczas gwałtownego przyspieszania przednia oś nie radzi sobie z gwałtownie przyrastającym momentem obrotowym. Efekt? Migająca kontrolka układu ESP.

Dobrze oceniam skrzynię DSG - może głównie dlatego, że lubie auta w których nie trzeba zmieniać biegów? Jednak w przypadku przekładni DSG trudno mieć zastrzeżenia do sposobu pracy przekładni. Która w trybie sportowym działa szybko, a reakcja silnika na gaz jest niemal natychmiastowa.

Żródło: Auto Świat

Co ciekawe w momencie przejścia w tryb manualny, odcięcie zapłonu następuje niemal przy 4 800 obr./min - całkiem wysoko jak na diesla.  Natomiast w trybie eko – zmiany biegów następują przy 1500-1700 obr./min, a po zdjęciu nogi z pedału gazu skrzynia przechodzi w tryb pełnego rozłączenia (luz).

Nie mam najmniejszych zastrzeżeń do precyzji prowadzenia – sportowe zawieszenie jest sztywne, ale nie przesadnie. Hamulce są skuteczne, a układ kierowniczy – dość precyzyjny.

Żródło: Auto Świat

Przyznaję, że Octavia RS 2.0 TDI Combi to kompromis między usportowionym a eleganckim, pakownym, dobrze wyposażonym i oszczędnym kombi, a cena wynosząca blisko 120 tys. zł nie jest mocno wygórowana.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki