Do wypadku doszło podczas rajdu Mille Miglia (15-18 maja). Trasa liczyła 1600 km i wiodła z Bresci na północy Włoch do Rzymu, a stamtąd znów na północ - do Brescii.

Wypadek zdarzył się na ostatnim etapie - na krętej górskiej drodze nie zamkniętej na czas rajdu dla normalnego ruchu.

Zabytkowym Mercedesem 300 SL Gullwing z numerem startowym 419 jechał 35-letni Konstantin Sixt - syn właścicielki wypożyczalni samochodów Sixt.

Jego auto zderzyło się czołowo z BMW i zostało bardzo mocno uszkodzone. Lewe przednie koło odpadło wraz z zawieszeniem, najbardziej ucierpiał lewy przód zabytkowego Mercedesa.

Na szczęście skutki wypadku i dla kierowcy Mercedesa, i dla prowadzącego BMW okazały się niegroźne - obaj są tylko potłuczeni.

Eksperci wstępnie oceniający zniszczenia zabytkowego Mercedesa 300 SL Gullwing szacują, że jego naprawa będzie kosztowała ok. 800 tys. euro.

Koszty naprawy Mercedesa są kosmicznie wysokie, ponieważ w przypadku takich aut, jak Gullwing ceny części i robocizny w warsztacie są niebotyczne.

Poza tym naprawę może przeprowadzić dosłownie kilka warsztatów na świecie - dysponujących dokumentacją techniczną i odpowiednimi fachowcami. Godzina pracy takiego mechanika kosztuje ok. 160 euro!

Kolejna trudność to regeneracja zniszczonych części i detali. Auta nie można naprawić przy zastosowaniu nowych części, gdyż wtedy jego wartość i materialna, i historyczna znacząco spadnie.

Właściciel rozbitego auta może jednak spać spokojnie. Koszty naprawy z pewnością zostaną pokrytę przez ubezpieczyciela. Podobnie było w przypadku Rowana Atkinsona, który rozbił swojego McLarena F1. Koszt naprawy wyniósł niespełna milion funtów. Oczywiście ubezpieczalnia stanęła na wysokości zadania.

Mercedes 300 SL Gullwing to jedno z najdroższych aut zabytkowych. W stanie idealnie zachowanym lub po profesjonalnym odrestaurowaniu kosztuje od miliona do 1,5 miliona euro.

W Polsce jest jeden egzemplarz Mercedesa 300 SL Gullwing - jego właściciel w 2013 roku brał udział w rajdzie Mille Miglia, dojechał do mety na znakomitym 222 miejscu.

{ "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" } ], "uuid": "9d5b726d-52f1-5112-a053-846bd5e9a6b2", "publicationId": { "ocdn": "7a415619e2b72eac23fa681e458cedcd", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpg" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Świat" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YjM7MDA_/7a415619e2b72eac23fa681e458cedcd.jpg", "size": { "bytes": 317812, "width": 1024, "height": 768 }, "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "caption": "Mercedes 300 SL Gullwing ", "asyncAdSlot": null } Mercedes 300 SL Gullwing  Foto: Auto Świat
Mercedes 300 SL Gullwing