Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara to średniej wielkości samochód sportowo-użytkowy. Auto pojawiło się w 1998 roku jako następca Vitary. Wcześniej przedrostek „Grand”, na niektórych rynkach otrzymywał tylko 5-drzwiowy model, teraz jednak taką nazwę miał zarówno model 3- jak i 5-drzwiowy, a także 2-drzwiowe cabrio (softtop) oraz przedłużona wersja 5-drzwiowa (XL-7). Ta ostatnia mogła przewieźć nawet do 7 osób.

Stylistycznie auto prezentowało się korzystnie – o ile przód można nazwać skromnym, o tyle boczne przetłoczenia nadają autu terenowego charakteru. Z tyłu wyróżnia się wiszące koło zapasowe na tylnej klapie, która swoją drogą otwierała się do boku. W 2002 i 2004 roku auto przechodziło modernizacje, które przyniosły m.in. nowy pas przedni czy dodatkowe jednostki napędowe.

Pod maską znaleźć można było w dużej mierze silniki benzynowe. 2-litrowy turbodiesel rozwija 87, 92 lub 109 KM. 4-cylindrowe benzyniaki miały pojemność 1,6 oraz 2 litrów i generowały kolejno 94 lub 107 oraz 127 lub 140 KM. 2,5- oraz 2,7-litrowe jednostki miały 6 cylindrów w układzie widlastym i rozwijały odpowiednio 144 lub 158 oraz 177 KM. Moc była kierowana na tylną lub obie osie za pośrednictwem 4-stopniowego automatu lub 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 2005 roku pojawiła się II generacja Grand Vitary. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej GM Theta, której korzysta także m.in. Opel Antara czy Chevrolet Captiva. W porównaniu do poprzednika, zdecydowano się pozostać tylko przy wersji 3- oraz 5-drzwiowej, które mogły pomieścić odpowiednio 4 i 5 osób.

Stylistycznie Grand Vitara znacznie różniła się od poprzedniej odsłony. Auto zyskało nowoczesny i atrakcyjny wygląd, a dzięki wysoko poprowadzonej przedniej masce i zarysowi zderzaka przypominającego przednie relingi, sportowo-użytkowe Suzuki zyskało terenowego charakteru. Na tylnej klapie pozostało koło zapasowe a sama klapa wciąż otwierała się do boku. O terenowych umiejętnościach auta świadczy także stały napęd na 4 koła, blokada centralnego mechanizmu różnicowego oraz reduktor.

W 2008 roku przeprowadzono drobny lifting, który objął m.in. lekkie przeprojektowanie wnętrza, doposażenie auta o asystenta zjazdu we wzniesienia oraz hamulce tarczowe na tylnej osi a także zadbano o dodatkowe jednostki napędowe. 4 lata później postanowiono drugi raz unowocześnić pojazd. Główne zmiany objęły pas przedni oraz nowe wzory felg.

Początkowo pod maską znajdować się mógł 1,6-, 2- oraz 2,7-litrowy (V6) benzyniak o mocy kolejno 106, 140 lub 173 KM. Przy okazji pierwszego liftingu, z oferty wypadła podstawowa jednostka, pojawił się silnik 2.4 VVT o mocy 169 KM, a widlasta „szóstka” została zastąpiona 3,2-litrową jednostką o tej samej liczbie cylindrów i mocy 233 KM. Po drugim liftingu w ofercie pozostały tylko motory 2- i 2,4-litrowe. Przez cały okres produkcji dostępny był 1,9-litrowy turbodiesel generujący 129 KM. Do wyboru była 5-biegowa skrzynia ręczna oraz 4- lub 5-stopniowy automat.

W 2014 roku zakończono produkcję Grand Vitary i powrócono do nazwy Vitara, czyniąc tym samym jego następcę miejskim crossoverem.

Suzuki Grand Vitara - generacje

Suzuki Grand Vitara I (1998&nbsp-&nbsp2006)

Suzuki Grand Vitara I (1998 - 2006)

Suzuki Grand Vitara II (2005&nbsp-&nbsp)

Suzuki Grand Vitara II (2005 - )

Suzuki Grand Vitara - powiązane artykuły

Uchodzą za bezawaryjne, a psują się, że aż strach. Od tych "japończyków" lepiej trzymaj się z daleka!

Uchodzą za bezawaryjne, a psują się, że aż strach. Od tych "japończyków" lepiej trzymaj się z daleka!

Obiegowa opinia o samochodach japońskich marek jest bardzo dobra – są długowieczne i bezawaryjne. To dlatego wolniej tracą na wartości, a my jesteśmy w stanie więcej wydać na nie niż na auta marek z innych krajów. Są jednak modele producentów z Japonii, na które trzeba szczególnie uważać – oto samochody, od których lepiej trzymać się z daleka.

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Wszyscy chcą jeździć SUV-ami, ale nowe kosztują wyraźnie więcej niż ich odpowiedniki z normalnych (starych) segmentów. Za 100 tys. zł wybór nowych, nie za dużych SUV-ów i crossoverów jest już spory, ale to jednak duży wydatek. Dlatego wielu z nas sięga po SUV-y z rynku wtórnego. Na nim za 25-30 tys. zł można już nieźle powybrzydzać. Poniżej nasz TOP 10 używanych SUV-ów w tym przedziale cenowym. Różnych, tak jak różne są nasze potrzeby co do posiadania podwyższonego samochodu.

Te kilkuletnie auta mogą korodować!

Te kilkuletnie auta mogą korodować!

To, że w 15— lub 20-letnim samochodzie pojawia się korozja, nikogo specjalnie nie dziwi, ale gdy rdza atakuje kilkuletnie auto, można to już uznać za skandal. Przedstawiamy pojazdy, w których ryzyko tego problemu jest duże.

Suzuki Grand Vitara:  SUV, który może być terenówką

Suzuki Grand Vitara: SUV, który może być terenówką

Suzuki Grand Vitara to cenione auto uniwersalne – takie, którym bez większych obaw można wybrać się w lekki teren i w miarę komfortowo podróżować po asfalcie. Warto jednak wiedzieć, że pierwsza i druga generacja tego modelu pod względem technicznym to zupełnie odmienne konstrukcje. Użytkownicy borykają się też z różnymi kłopotami. Wprowadzona w 2015 r. Vitara nie jest bezpośrednim następcą tych modeli, ale w praktyce je zastąpiła. Czy ma podobną budowę i zastosowanie? Jakich kłopotów można się po niej spodziewać?

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV-y (i pokrewne crossovery) różnią się od terenówek elementami technicznymi. Które samochody warto kupić? To zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys - używane SUV-y w atrakcyjnych cenach

SUV do 30 tys to brzmi trochę nierealnie. Co jednak zrobić jeśli chcemy podążyć za modą i kupić średniej wielkości SUV-a? Co ciekawe, rynek wtórny potrafi już sprostać takim wymaganiom, a to oznacza, że nie trzeba wydawać ponad 60-70 tys. zł, tylko o połowę mniej!

Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł

Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł

W salonach SUV-y i crossovery biją rekordy popularności, rynek wtórny również jest pełen różnych ofert. Pokazane tu ciekawe auta łączy napęd 4x4, ale często mocno się one od siebie różnią. Którymi warto się zainteresować?

Suzuki Grand Vitara I: trochę SUV-a, trochę terenówki

Suzuki Grand Vitara I: trochę SUV-a, trochę terenówki

Suzuki Grand Vitara ma blisko 20 lat i nadal jest warta uwagi. Samochód ten doskonale pokazuje, jak zmienił się w tym czasie segment SUV-ów. Grand Vitara sprzed lat ma spore możliwości terenowe, ale wygodą podróżowania ustępuje współczesnym autom tej kategorii.

Używane SUV-y - którego warto kupić za 20-30 tys. zł?

Używane SUV-y - którego warto kupić za 20-30 tys. zł?

Ceny używanych SUV-ów mających powyżej 10 lat zaczynają się już od niecałych 20 tys. zł. To okazja dla miłośników samochodów 4x4 czy raczej ryzyko wysokich kosztów eksploatacji?

15 najlepszych samochodów za 30 tys. zł

15 najlepszych samochodów za 30 tys. zł

Niemała kwota kontra rosnące wymagania nabywców – 30 tys. zł daje duże możliwości wyboru praktycznie w każdym z segmentów. Jednak uwaga: łatwo o zajeżdżone auta, w wielu wersjach eksploatacja będzie droga.

Porównanie: Suzuki Grand Vitara II vs Honda CR-V III - trwałe i rodzinne!

Porównanie: Suzuki Grand Vitara II vs Honda CR-V III - trwałe i rodzinne!

Kompaktowe SUV-y stały się jedynymi z najczęściej wybieranych aut rodzinnych. Na tej fali swoją popularność w Europie zbudowała m.in. Honda CR-V trzeciej generacji i druga odsłona Suzuki Grand Vitary. Jak japońscy konkurenci wypadną w porównaniu? Obydwaj mają długą listę mocnych zalet i naprawdę małą liczbę słabych punktów.

Używane Suzuki Grand Vitara II – mocarz wśród SUV-ów

Używane Suzuki Grand Vitara II – mocarz wśród SUV-ów

Crossovery i lekkie SUV-y zazwyczaj nie najlepiej sprawdzają się podczas jazdy w terenie. Suzuki udało się połączyć wygodę z wymaganiami off-roaderów. Poznajcie wszystkie wady i zalety używanego Suzuki Grand Vitara

Używane Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS - Gdyby nie ten diesel…

Używane Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS - Gdyby nie ten diesel…

Świetne zdolności terenowe, przyzwoita trwałość, praktyczne wnętrze 5-drzwiowej wersji – Grand Vitara ma wiele zalet. Niestety, nie należy do nich turbodiesel.

Auta bez ściemy #15 - Suzuki Grand Vitara

Auta bez ściemy #15 - Suzuki Grand Vitara

Wreszcie jest! 15 odcinek cyklu "Auta bez Ściemy"! Tym razem Robert i Piotrek przetestowali dobrze znaną terenówkę, która udaje SUV'a. Przekonajcie się, dla kogo poliftingowe Suzuki Grand Vitara będzie najlepsze.

Suzuki Grand Vitara (test)

Suzuki Grand Vitara (test)

To samochód, który jest jak stary, sprawdzony przyjaciel. Zawsze można na niego liczyć, niczym nie może nas zaskoczyć. Jest pewny i daje poczucie bezpieczeństwa. Dokładnie taka jest Grand Vitara.

Test Suzuki Grand Vitara 2.4: SUV czy terenówka?

Test Suzuki Grand Vitara 2.4: SUV czy terenówka?

Suzuki Grand Vitara 2,4 to auto dla kierowców, dla których oszczędna jazda to ostatni czynnik, jaki biorą pod uwagę przy jego wyborze. Jakie zatem atuty ma Suzuki Grand Vitara?

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Suzuki wprowadza na polski rynek nowe oblicze modelu Grand Vitara. Kompaktowy SUV o sportowym nadwoziu otrzymał odświeżony wygląd. Przednia część nadwozia Suzuki Grand Vitara zyskała bardziej dynamiczną, a jednocześnie masywniejszą stylistykę. Projektanci zadbali o zmianę wyglądu grilla z wyraźnie zaznaczonymi, poziomymi żebrami oraz nowy przedni zderzak. W modelu zastosowano w szerszym zakresie lekkie tworzywo SSPP (Suzuki Super Polypropylene), które zapewnia także wierniejsze oddanie barwy podczas lakierowania. Suzuki oferuje dziewięć kolorów nadwozia, w tym dwa nowe odcienie brązu: Bison Brown Pearl Metallic oraz Gaia Bronze Pearl Metallic. Wygląd modelu dopełniają felgi aluminiowe w rozmiarze 16 cali dla wersji 3-drzwiowej oraz 17 cali dla wersji 5-drzwiowej. Grand Vitara jest dostępna z dwoma benzynowymi wolnossącymi jednostkami napędowymi. Dla wersji 3-drzwiowej oferowany jest 4-cylindrowy silnik 1.6 DOHC VVT o mocy 106 KM. Druga opcja przeznaczona zarówno dla 3-jak i 5-drzwiowej wersji to 4-cylindrowy motor 2.4 DOHC VVT produkujący 166 lub 169 KM. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to Suzuki wyposażyło tego SUV-a w 6 poduszek powietrznych, system ABS z EBD oraz wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, a także system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z kontrolą trakcji. Grand Vitara otrzymała dodatkowo system "Brake Override" zapewniający nadrzędność funkcji hamowania podczas jednoczesnego (przypadkowego) wciskania pedału przyspieszenia oraz hamulca. Eleganckie nadwozie...

Azjatyckie hity: Suzuki Grand Vitara - nie ma sobie równych

Azjatyckie hity: Suzuki Grand Vitara - nie ma sobie równych

Grand Vitara pierwszej generacji jest brzydsza od Nissana X-Traila, gorzej wyposażona od Kii Sportage I i mniej niezawodna od Toyoty RAV4. Czy to skazuje model na porażkę? Niekoniecznie, zwłaszcza że nie ma sobie równych w kwestii możliwości terenowych. Zobaczcie jakie jeszcze zalety ma japoński SUV.

Suzuki Grand Vitara zmiażdżył konkurentów - Zobacz jak na specjalnym torze testujemy SUV-y

Suzuki Grand Vitara zmiażdżył konkurentów - Zobacz jak na specjalnym torze testujemy SUV-y

Podczas naszego testu organizowanego w ramach akcji Co Kupić? Wasze AutoTesty Suzuki Grand Vitara podczas prób zorganizowanych na torze testowym pokazało konkurentom, że w tej klasie nie ma sobie równych. Zobacz dlaczego według naszych czytelników Suzuki Grand Vitara jest prawdziwą terenówką.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test