Jeszcze kilka lat temu „trojaczki z Kolina”, a wśród nich Peugeot 107, nie musiały obawiać się konkurencji – była nieliczna. Jednak odkąd na rynku pojawiły się małe auta koncernu VW, m.in. Skoda Citigo, kto inny może przejąć dominację w klasie maluchów.
Peugeot zareagował nietypowo, dokonując kolejnego już liftingu nadwozia „107-ki” (poprzedni w 2008 r.). Jednak najwyraźniej firma nie czuje dużego zagrożenia, bo zmiany są raczej symboliczne. Najbardziej rzuca się w oczy nowy przód auta. Otrzymał on dwukolorowe logo, szersze reflektory i mocno przeprojektowany zderzak. Charakterystycznym elementem stały się diodowe światła do jazdy dziennej. Poza tym zniknął przerośnięty wlot powietrza, co nadało autu bardziej szlachetny wygląd. We wnętrzu znajdziemy nowe materiały wykończeniowe, które jednak nie wpływają na lepsze wyciszenie kabiny. Mimo małych wymiarów nadwozia osoby podróżujące w pierwszym rzędzie mogą czuć się całkiem swobodnie.
Silnik nowej „107-ki” nadal rozwija moc 68 KM, ale producent twierdzi, że ten benzyniak zużywa teraz mniej paliwa – nie chwali się jednak dzięki czemu. Rzeczywiście, średnie spalanie (przewaga jazdy miejskiej) nie przekroczyło 5 l/100 km. „107-ka” jest dość dynamiczna przy prędkościach do 100 km/h, ale pod warunkiem, że nie obciążymy jej zbyt dużą liczbą pasażerów. Oczywiście, sprawne poruszanie się wymaga korzystania z wyższych obrotów, co powoduje, że wewnątrz jest dość głośno.
W tak lekkim aucie podwozie musi być sztywne – cierpi na tym komfort jazdy, ale za to kierowca nie ma obaw przed osiąganiem nieco wyższych prędkości. Niestety, w pokonywaniu dłuższych tras tym autem przeszkadzają niezbyt wygodne fotele.
Peugeot nie pozostawia klientom dużego wyboru. Oferta „107-ki” obejmuje tylko wersję Active za 38 100 zł, którą można wyposażyć w kilka płatnych opcji, m.in. zautomatyzowaną skrzynię biegów. Niestety, na tle tego, co oferuje konkurencja, francuski maluch nie wydaje się już superatrakcyjny.
Galeria zdjęć
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie
Test Peugeota 107: 107-ka po botoksie