Peugeot 5008 van intryguje. Modnie i nowocześnie wygląda, a mimo to nie sprzedaje się tak dobrze, jak można by oczekiwać. Także lifting przeprowadzony w 2013 r. niezbyt zwiększył zainteresowanie modelem 5008.

Szkoda, bo wersja ze 150-konnym dieslem 2.0 HDi w najbogatszej odmianie Allure pozostawiła po teście dobre wrażenie. Awangardowe podejście do projektu widać nie tylko na zewnątrz, lecz także w kabinie – jest tu ładnie i nowocześnie. Można liczyć na dobrą jakość wykończenia i świetne wyposażenie – od wielu systemów bezpieczeństwa, poprzez elementy podnoszące komfort, aż do rozbudowanych multimediów.

Jeśli chodzi o ilość miejsca w kabinie, to znamy przestronniejsze kompaktowe vany, ale i tak z przodu przyjemnie się podróżuje, na fotelach w drugim rzędzie można przewieźć trójkę dorastających dzieci, a dwa opcjonalne siedzenia w trzecim usatysfakcjonują mniejsze pociechy.

Pojemność bagażnika? Zależy od konfiguracji kabiny i może wynosić od 213 do 1754 l. Polecamy silnik 2.0 HDi/150 KM. To cichy, dynamiczny („setka” w 10 s) i oszczędny napęd (średnie spalanie podczas testu: 5,9 l/100 km). Do tego 5008 śmiga po zakrętach aż miło (zaskakująco sztywne zawieszenie), choć układ kierowniczy mógłby być nieco mniej bezpośredni.

Niewiele zastrzeżeń mamy do ceny. 5008 w testowanej wersji kosztuje ok. 100 000 zł – niezła oferta na tle klasowych rywali z dieslem i podobnym wyposażeniem.

Peugeot 5008 - stylowy i w niezłej cenie

Peugeota 5008 2.0 HDi Allure w ofercie wyprzedażowej (rocznik 2014) w podobnej konfiguracji, jak auto testowe, można kupić za nieco ponad 90 000 zł, a z 2015 r. – za ok. 100 000 zł (z rabatem). To niezła cena w obliczu dobrego stylu, świetnego wyposażenia, 7-miejscowej kabiny oraz cichego i oszczędnego turbodiesla.