Od momentu debiutu rynkowego jesienią 2011 r. Audi Q3 należy do najchętniej kupowanych w Europie SUV-ów segmentu premium. Aby utrzymać dobrą passę, koncern zaprezentował odświeżony model.
Auto poddano delikatnemu liftingowi. Zmiany najłatwiej dostrzec w przedniej części nadwozia z mocno zaakcentowaną atrapą chłodnicy Singleframe. Lekko przemodelowano także zderzaki i na nowo zaprojektowano przednie reflektory z wkomponowanymi w nie diodowymi światłami do jazdy dziennej.
Na liście wyposażenia dodatkowego pojawiły się reflektory główne w technologii LED, nieznacznie zmieniła się też klapa bagażnika oraz tylne światła. Zgodnie z obowiązującą tendencją silniki montowane w Q3 mają lepsze osiągi, a jednocześnie stały się oszczędniejsze.
Do wyboru są trzy jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, wszystkie wspomagane turbosprężarkami. Nowością w gamie Q3 jest silnik 1.4 TFSI cylinder on demand. Osiąga moc 150 KM i przy częściowym obciążeniu automatycznie przechodzi w dwucylindrowy tryb pracy. Po odłączeniu drugiego i trzeciego cylindra średnie zużycie benzyny spada o ok. 20 proc.
Audi przewiduje, że najchętniej kupowane będą auta ze 150-konnymi TFSI oraz TDI o tej samej mocy. 1.4 TFSI nie można jednak zamówić z napędem quattro, a diesel jest dostępny tylko z ręczną skrzynią biegów. Do jazd wybraliśmy więc Audi Q3 2.0 TFSI quattro i skrzynią S tronic.
Taka konfiguracja napędu daje największą frajdę z jazdy Q3. Silnik jest naprawdę żwawy i umożliwia posmakowanie dynamicznej jazdy. I wcale nie trzeba mocno wciskać gazu. Dysponuje sporą dawką momentu obrotowego (350 Nm), który jest dostępny w zakresie kiedyś zarezerwowanym tylko dla diesli. Efektywne korzystanie z jego potencjału ułatwia szybka dwusprzęgłowa przekładnia S tronic. Charakterowi napędu odpowiada mięsiste zawieszenie, które zapewnia komfort jazdy nawet na nierównych nawierzchniach i nie pozwala zdestabilizować auta w szybciej pokonywanych zakrętach.
Żywiołem Audi Q3 jest asfalt. Na twardych nawierzchniach pokaże się z najlepszej strony. Wyjazdów w teren nie polecamy. Ograniczony prześwit (175 mm) nie zachęca do jazd offroadowych. Oczywiście napęd 4x4 umożliwia sprawne poruszanie się po luźnych lub śliskich nawierzchniach, ale brak możliwości zablokowania rozdziału mocy ogranicza możliwość penetrowania trudniejszego terenu.
Nowością w odświeżonym Audi Q3 jest pakiet usług online Audi connect, który daje dostęp do radia internetowego, Audi music stream, informacji o ruchu drogowym oraz nawigacji z dostępem do map Google Earth i zdjęć Google Street View. System oferuje również możliwość przeglądania m.in. ofert hotelowych, gastronomicznych, cen paliw. Pokładowa sieć Wi-Fi umożliwia pasażerom surfowanie po Internecie.
Wraz z przemodelowanym Audi Q3 debiutuje poddana liftingowi sportowa wersja RS Q3. Dzięki silnikowi 2,5 l o mocy 340 KM to najzrywniejszy SUV Audi. Czas rozpędzania do setki wynosi 4,8 s!