208 jest najlepiej sprzedającym się osobowym modelem Peugeota. Czym przekonuje do siebie francuski hatchback?

Nadwozie. Ma już kilka lat, ale po ubiegłorocznym liftingu nadal świeżo się prezentuje. Samochód w testowanej konfiguracji wyróżnia się matowym lakierem nadwozia. To innowacyjny lakier strukturalny Peugeota o ziarnistej strukturze, odporny na zarysowania, więc znacznie łatwiejszy w utrzymaniu niż klasyczny mat. Producent zapewnia, że auto bez obaw można myć w myjni automatycznej. Należy tylko pamiętać, żeby nie wybrać trybu z woskiem!

Silnik. Peugeot 208 w wersji Style jest dostępny jedynie w 82-konnym wariancie trzycylindrowego silnika 1.2 PureTech. Motor bez turbodoładowania trzeba wysoko „kręcić”, żeby auto sprawnie przyspieszało (118 Nm przy 2750 obr.). Ale wtedy we wnętrzu robi się dość głośno. 208 jest niewątpliwie słabiej wyciszone od większego 308. Bardzo niska masa własna auta (975 kg) sprawia, że osiągi są akceptowalne (w 12,2 s do „setki”), ale jeśli ktoś oczekuje lepszej dynamiki, to powinien wybrać mocniejszą wersję z turbo (110 KM i 205 Nm). Zużycie paliwa średnio w teście wyniosło ok. 7 l/100 km.

Prowadzenie. Jest poprawne jak na auto o miejskim przeznaczeniu. „208-ką” jeździ się bardzo przyjemnie. Spłaszczona mała kierownica świetnie leży w dłoniach i zwiększa frajdę z jazdy. Zawieszenie ma komfortową charakterystykę. Dobrze tłumi nierówności, ale nie najlepiej sprawdza się na szybko pokonywanych zakrętach. W dodatku fotele mogłyby mieć lepsze trzymanie boczne. W trasie należy uważać na podmuchy wiatru, przestawiające lekkie auto.

Koszty. Cena nie jest okazyjna, ale też daleko jej do kosztu zakupu stylowego DS 3. Peugeot 208 w tym wydaniu może być jego atrakcyjną alternatywą. Testowane auto z matowym lakierem i felgami Titane kosztuje 60 400 zł. Warto domówić jeszcze pakiet Style+ z dwustrefową klimatyzacją, czujnikami parkowania i alarmem za 1800 zł.

Peugeot 208 - to nam się podoba

Atrakcyjny projekt nadwozia i wnętrza, poręczna kierownica, praktyczny matowy lakier strukturalny, komfortowo zestrojone zawieszenie.

Peugeot 208 - to nam się nie podoba

Męczący warkot trzycylindrowego silnika, nieprecyzyjna skrzynia biegów, przeciętna pojemność bagażnika, tylko jeden silnik w tej wersji wyposażenia.

Peugeot 208 - naszym zdaniem

Z Peugeota 208 bez trudu można zrobić stylowego malucha. Poza tym to funkcjonalny i bardzo poprawny samochód miejski. Nic dziwnego, że cieszy się dużym powodzeniem.

Peugeot 208 1.2 PureTech Style - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy/R3/12
Pojemność 1199 cm3
Moc maksymalna 82 KM/5750 obr./min
Maks. moment obrotowy 118 Nm/2750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/ręczna 5b.
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
Prędkośc maksymalna 175 km/h
Średnie spalanie 7,0 l/100 km
Opony testowanej wersji 195/55 R 16
Długość/szerokość/wysokośc 3973/1739/1460 mm
Pojemność bagażnika 285-1076 l
Masa własna/ładowność 975 l/555 kg
Cena testowanego egz. od 55 500 zł