- Honda kusi mocnym, wysokoobrotowym silnikiem bez turbodoładowania
- Polo pokazuje jakie są obecnie granice możliwości komfortu jazdy w segmencie B
- Skoda i Peugeot stawiają na doświadczenie i liczą na dobry wynik w starciu
Dla porównania: autor tych słów mierzy blisko 2 m wzrostu, czyli testowane dziś samochody są tylko dwukrotnie dłuższe. Czy taki format wystarczy, by auto sprawdziło się w codziennym użytkowaniu? I to jak!
Powodem tego zgromadzenia jest przede wszystkim pojawienie się na rynku Škody Fabii po face liftingu. Pod krótką maską pracuje litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 110 KM – jest potencjał. VW Polo znajduje się technicznie pół generacji przed Fabią, ale napędza go podobny silnik.
To klasowy prymus, koncernowy brat Fabii i zarazem najgroźniejszy jej rywal. Peugeot może się pochwalić podobną mocą – jak się pewnie domyślacie, pod jego maską tkwi 3-cylindrowe turbo o pojemności 1.2. Za to z zupełnie innej bajki jest jego kokpit, w którym uwagę zwracają wysoko umieszczone zegary i mała kierownica.
Swoją drogą kroczy też Honda Jazz. Jako jedyna ma 4-cylindrowy silnik wolnossący. Z pojemności 1.5 wyciśnięto 130 KM. Do tego jej nadwozie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni – kabina zapewnia niemal funkcjonalność vana.
Te cztery samochody nawet wizualnie nie są do siebie specjalnie podobne, a za moment się przekonacie, że bardzo różnią się przestronnością, wyciszeniem, komfortem podróżowania, ergonomią i wieloma innymi aspektami, których nie widać na pierwszy rzut oka. Różnią się także wyposażeniem, bo każdy producent ma w tej kwestii własną filozofię. Jeden twierdzi, że zaawansowane systemy asystujące powinny być dostępne także w niewielkich autach, inny z kolei rezerwuje je dla większych modeli.
To co łączy naszych bohaterów, to ponadprzeciętny temperament. W każdym z aut „jest czym jechać”, a dodanie gazu powoduje dynamiczny przyrost prędkości i uśmiech na twarzy kierującego. Na następnych stronach dowiecie się, w którym z aut uśmiech ten będzie najszerszy.
Honda Jazz 1.5 i-VTEC - dziwny ten Jazz...
Z wyglądu ten mały „japończyk” przypomina vana, długością 4,06 m i wysokością 1,53 m przerasta rywali, ale w środku oferuje dużo miejsca tylko z tyłu i w bagażniku. Z przodu – tak sobie. Cienkie fotele nie dają powodów do radości na dalekich trasach, jakość wykonania jest równie przeciętna, jak zakres funkcji systemu multimedialnego.
Honda wydaje się tkwić jeszcze w innej epoce. To wrażenie podkreśla także trochę hałasujące twarde zawieszenie. A silnik? 1,5-litrowa, 4-cylindrowa jednostka jako jedyna musi sobie poradzić bez doładowania.
A to oznacza, że trzeba ją wysoko kręcić, żeby dynamicznie jechać. Ale silnik Hondy naprawdę to lubi i cały czas odjeżdża rywalom. Pod względem mechanicznym to fantastycznie wyważony motor, niemal nieprzenoszący drgań na karoserię. No i specjalność Hondy: które inne auto ma siedziska stawiane do pionu?
To nam się podoba - żwawy i pracujący bez wibracji silnik, przestronna kabina, dzięki unoszonym siedziskom (jak w kinie) bardzo praktyczna.
To nam się nie podoba - komfort raczej mierny, wrażenie jakości – przeciętne.
Peugeot 208 1.2 PureTech - mały sportowiec?
Peugeot zaopatrzył swojego malucha w: małą kierownicę, fotele z zaznaczonymi podparciami bocznymi, sztywne zawieszenie i krzepkie 110 koni. Jednak już po kilku kilometrach czar pryska. Każdy zdecydowany skręt na choćby lekko nierównej drodze sprawia, że 208 nerwowo przeskakuje po asfalcie – trudno pojechać czystą linią.
Gąbczaste fotele słabo podpierają ciało na szybko pokonywanych zakrętach, są dosyć małe i z punktu widzenia rosłych kierowców zbyt wysoko zamontowane. Zawieszenie sprawia frajdę, dopóki asfalt jest gładki, gdy jednak pojawiają się uskoki jezdni i inne nierówności, uderzenia są przenoszone do kabiny silniej, niż byśmy sobie tego życzyli.
Silnik nie lubi pracy na niskich obrotach, ale oferuje niezłe osiągi. W próbie hamowania 208 osiąga najsłabszy wynik – prawie 38 m ze 100 km/h – i ten wynik kosztował punkty w teście.
To nam się podoba - niskie spalanie testowe, największy zasięg dzięki 50-litrowemu zbiornikowi paliwa.
To nam się nie podoba - ograniczona przestronność, twarde zawieszenie, małe fotele, najsłabsze hamulce.
Škoda Fabia 1.0 TSI - face lifting?
Właściwie to go nie widać. Ale to nie szkodzi, bowiem Fabia została przede wszystkim uszlachetniona pod blachą. Należy tu podkreślić większą liczbę asystentów i lepszą łączność multimediów z siecią. Poza tym Škoda pozostaje wierna swoim ideałom.
I dobrze. Przestronność kabiny nie jest już może topowa w tej klasie aut, ale miejsce pracy kierowcy – przejrzyste, porządna jakość. Z tego mała „czeszka” słynie i za to ją lubimy. Zawieszenie ma duży skok, co sprawia, że imponująco połyka nierówności. Jedynie na poważnych niedoskonałościach drogi czasem dobija.
Fotele błyszczą porządnymi obiciami i mocnym trzymaniem bocznym, natomiast wysokim kierowcom będą przeszkadzać nieregulowane zagłówki. Litrowy silnik grzecznie załatwia swoje obowiązki i zadowala się średnio 5,7 l/100 km. To praktyczne i dopracowane auto – modernizację uznajemy za bardzo udaną.
To nam się podoba - praktyczność, niskie spalanie, dobre fotele, precyzyjny układ kierowniczy i mechanizm zmiany biegów.
To nam się nie podoba - nieregulowane zagłówki (bardzo dobrych) przednich foteli.
VW Polo 1.0 TSI - jak brzmi magiczne słowo?
Zrównoważony. Poza najlepszą łącznością z siecią i wysokim poziomem dynamiki jazdy (a dokładniej: dynamiki zmiany kierunku jazdy) Polo pozwala sobie na tylko jedną słabość: jest drogie, najdroższe w tym zestawieniu. Gdy doliczymy punktowane opcje, rachunek wzrośnie jak na drożdżach.
Poza tym nie ma na co narzekać. Przestronność w obu rzędach siedzeń wystarczy nawet wysokim, miejsce pracy kierowcy wygląda szlachetniej niż u rywali. Także komfort amortyzacji, choć wcale nieperfekcyjny, też nie ma minusów. A dalej: wygodne fotele, precyzyjny mechanizm wybierania biegów, komunikatywny układ kierowniczy – wszystko tu pasuje.
Silnik? Też trzyma wysoki poziom. Lubi się kręcić i ma moc, jest solidnie wygłuszony i zużył w teście równo 6,0 l/100 km. Jeśli udało się zebrać tyle zalet w jednym samochodzie, to zasługuje on na wygraną.
To nam się podoba - pewne prowadzenie, wysoki komfort, porządna przestronność kabiny, dobre fotele, dopracowany silnik.
To nam się nie podoba - Polo ma jedną wadę: cenę po doposażeniu.
Honda Jazz, Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - wyniki pomiarów drogowych (oceniane):
Volkswagen | Skoda | honda | Peugeot | |
Przyspieszenie0-50 km/h | 3,0 s | 3,1 s | 3,1 s | 3,0 s |
0-100 km/h | 9,4 s | 9,5 s | 8,5 s | 9,6 s |
0-130 km/h | 15,3 s | 16,3 s | 13,6 s | 16,3 s |
Elastyczność60-100 km/h (4. bieg) | 7,6 s | 7,7 s | 6,9 s | 8,2 s |
80-120 km/h (5. bieg) | 11,0 s | 11,4 s | 9,6 s | 12,6 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1154/466 kg | 1119/468 kg | 1089/516 kg | 1089/511 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 61/39 proc. | 61/39 proc. | 63/37 proc. | 62/38 proc. |
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) | 10,8/10,9 m | 10,6/107 m | 10,9/11,1 m | 10,8/10,8 m |
Hamowanieze 100 km/h (zimne) | 33,6 m | 35,4 m | 36,1 m | 37,9 m |
ze 100 km/h (gorące) | 34,0 m | 36,7 m | 36,3 m | 37,8 m |
Hałas w kabinieprzy 50 km/h | 58 dB (A) | 59 dB (A) | 58 dB (A) | 61 dB (A) |
przy 100 km/h | 67 dB (A) | 67 dB (A) | 71 dB (A) | 68 dB (A) |
przy 130 km/h | 70 dB (A) | 70 dB (A) | 72 dB (A) | 72 dB (A) |
Spalanie testowe | 6,0 l/100 km | 5,7 l/100 km | 6,4 l/100 km | 6,1 l/100 km |
Zasięg | 660 km | 780 km | 620 km | 810 km |
Honda Jazz, Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - rzeczywiste wymiary kabin (oceniane):
Volkswagen Polo | Skoda Fabia | Honda Jazz | Peugeot 208 | ||
Miejsce na nogi z przodu maks. | (mm) | 1170 | 1130 | 1090 | 1115 |
Szerokość wnętrza z przodu | (mm) | 1455 | 1405 | 1430 | 1410 |
Wysokość wnętrza z przodu maks. | (mm) | 1010 | 1010 | 1010 | 985 |
Zakres regulacji fotela | (mm) | 220 | 230 | 220 | 205 |
Indeks miejsca na nogi z tyłu* | (mm) | 745 | 680 | 770 | 680 |
Szerokość wnętrza z tyłu | (mm) | 1425 | 1385 | 1390 | 1405 |
Wysokość nad głową z tyłu | (mm) | 950 | 955 | 950 | 895 |
Wysokość siedziska z tyłu | (mm) | 355 | 360 | 390 | 335 |
*zmierzone po odsunięciu fotela kierowcy o metr od pedalu hamulca, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście
Honda Jazz, Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników):
Polo | Fabia | Jazz | 208 | |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 | t.benz./R3/12 | benz./R4/16 | t.benz./R3/12 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | wtrysk bezp./pasek | wtrysk bezp./pasek | wtrysk bezp./łańcuch | wtrysk bezp./pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 999 | 999 | 1498 | 1199 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 115/5000 | 110/5000 | 130/6600 | 110/5500 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 200/2000 | 200/2000 | 155/4600 | 205/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 200 | 195 | 190 | 188 |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa | manualna, 6-biegowa | manualna, 6-biegowa | manualna, 5-biegowa* |
Napęd | na przednie koła | na przednie koła | na przednie koła | na przednie koła |
Hamulce (przód/tył) | tw/t | tw/t | tw/t | tw/t |
Pojemność bagażnika (l) | 351-1125 | 330-1150 | 354-1314 | 285-1076 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 40 | 45 | 40 | 50 |
Marka i model opon testowanego auta | Michelin Primacy 3 | Bridgestone Turanza ER300 | Dunlop SP Sport Fast Response | Michelin Pilot Sport 3 |
Rozmiar opon testowanego auta | 215/45 R 17 | 215/45 R 16 | 185/55 R 16 | 205/45 R 17 |
Emisja CO2 (g/km) | 105 | 105 | 133 | 106 |
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) | 1100/570 | 1100/560 | 1000/450 | 1150/570 |
Honda Jazz, Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - wyposażenie i ceny opcji (oceniane):
Polo | Fabia | Jazz | 208 | |
Wersja wyjściowa | 1.0 TSI Highline | 1.0 TSI Style | 1.5 i-VTEC Dynamic | 1.2 PureTech 110 Allure |
Airbagi czołowe, boczne i kurtyny powietrzne | S | S | S | S |
Poduszka kolanowa kierowcy | N | N | N | N |
Reflektory przeciwmgielne/pełne światła LED | S/3490 zł | S/3250 zł | S/S | S/N |
Klimatyzacja manualna/automatyczna | S/3400 zł | S/100 zł (pakiet) | S/N | N/S |
Elektrycznie podgrzewane/składane lusterka boczne | S/670 zł | S/N | S/S | S/400 zł |
Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne | 690 zł (pakiet) | 900 zł (pakiet) | N | S |
System multimedialny/nawigacja | S/2670 zł | S/1550 zł | S/2000 zł | S/S |
Bluetooth/złącze USB | S/S | S/S | S/S | S/S |
Elektr. sterowane szyby przednie/tylne | S/S | S/750 zł | S/S | S/1750 zł (pakiet) |
Czujnik deszczu/zmierzchu | 690 zł za obie opcje, pakiet | 900 zł za obie opcje, pakiet | S/S | S/S |
Podgrzewane przednie fotele | 1 680 zł | 100 zł (pakiet) | S | 700 zł |
Wirtualne zegary/kierownica wielofunkcyjna | 1600 zł/S | N/S | N/S | N/S |
Tempomat/adaptacyjny tempomat | N/2070 zł | 650/1600 zł | S/S | S/N |
Czujniki parkowania tylne/przednie/kamera cofania | 1600 zł za obie opcje/1090 zł | S/1300/100 zł (pakiet) | S/S/N | 1750 zł za trzy opcje, pakiet |
System unikania kolizji/czujnik martwego pola i ruchu za autem | S/1240 zł | S/1600 zł | S/N | 1000 zł/N |
Asystent pasa ruchu/skaner znaków drogowych | N/N | N/N | S/S | N/N |
Wykrywanie zmęczenia kierowcy | S | 200 zł | N | N |
Lakier metalizowany/alufelgi w testowanym aucie | 1860/2440 zł (17-calowe) | 2000/1100 zł (16-calowe) | 2500 zł/S (16-calowe) | 2100/2400 zł (17-calowe) |
Honda Jazz, Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - ceny, gwarancje, utrata wartości (oceniane):
Polo | Fabia | Jazz | 208 | |
Cena wyjściowa | 63 390 zł | 59 600 zł | 72 900 zł | 67 100 zł |
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) | 40,2 proc. | 43,8 proc. | 43,0 proc. | 43,7 proc. |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata | 2 lata | 3 lata | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat | 12 lat | 12 lat | 12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km | co 30 tys. km | co 20 tys. km | co 20 tys. km |
Cena po doposażeniu | 87 730 zł*** | 73 900 zł** | 74 900 zł | 73 350 zł |
Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny wyjściowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu; *w salonach można już kupić wersję 6-biegową; **cena Škody zawiera pakiet Dynamic ze sportowymi fotelami za 1950 zł; ***cena VW zawiera także zawieszenie Sport Select za 1700 zł.
Honda Jazz, Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - punkty i klasyfikacja:
Nadwozie | Maks. pkt. | VW | Škoda | Honda | Peugeot |
Przestronność z przodu | 40 | 32 | 29 | 27 | 26 |
Przestronność z tyłu | 30 | 27 | 22 | 29 | 20 |
Pojemność bagażnika | 25 | 16 | 15 | 16 | 13 |
Ładowność | 15 | 11 | 11 | 12 | 12 |
Widoczność | 20 | 17 | 17 | 17 | 15 |
Fotele, pozycja kierowcy | 30 | 25 | 25 | 23 | 23 |
Ergonomia obsługi | 20 | 16 | 18 | 14 | 14 |
Jakość wykończenia | 20 | 17 | 17 | 15 | 15 |
Suma punktów | 200 | 161 | 154 | 153 | 138 |
Napęd i zawieszenie | Maks. pkt. | VW | Škoda | Honda | Peugeot |
Przyspieszenie | 25 | 20 | 20 | 22 | 20 |
Elastyczność | 25 | 21 | 21 | 22 | 20 |
Poziom hałasu | 15 | 10 | 10 | 7 | 7 |
Skrzynia biegów | 15 | 14 | 13 | 15 | 12 |
Zachowanie na drodze | 30 | 26 | 24 | 24 | 23 |
Komfort jazdy | 30 | 25 | 23 | 22 | 21 |
Układ kierowniczy | 15 | 14 | 13 | 12 | 12 |
Średnica zawracania | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Skuteczność hamulców | 40 | 40 | 34 | 33 | 30 |
Suma punktów | 200 | 173 | 161 | 160 | 148 |
Koszty | Maks. pkt. | VW | Škoda | Honda | Peugeot |
Cena po doposażeniu | 50 | 26 | 38 | 37 | 38 |
Utrata wartości | 15 | 13 | 11 | 11 | 11 |
Zużycie paliwa | 30 | 17 | 18 | 16 | 17 |
Wyposażenie – komfort | 40 | 20 | 18 | 15 | 17 |
Wyp. – bezpieczeństwo | 30 | 19 | 19 | 17 | 12 |
Ubezpieczenia | 10 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Gwarancja | 15 | 8 | 8 | 10 | 8 |
Przeglądy | 10 | 10 | 10 | 7 | 7 |
Suma punktów | 200 | 117 | 127 | 118 | 115 |
Wynik końcowy | 600 | 451 | 442 | 431 | 401 |
Miejsce w teście | 1. | 2. | 3. | 4. |
Honda Jazz, Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana):
Downsizing? Nieee... Po co ktoś miałby kupować malutki trzycylindrowy silniczek turbo, skoro może korzystać z oddychającego pełną piersią półtoralitrowego czterocylindrowca bez doładowania?
Dane z testu elastyczności nie mówią wszystkiego o jego wysokoobrotowej naturze, bo Honda ma krótkie przełożenia skrzyni, ale osiągi japońskiego auta przewyższają wyczyny rywali, a spalanie wcale nie jest odczuwalnie wyższe. No i Honda niemal nie przekłamuje zużycia paliwa w katalogu – jako jedyna.
Trzy turbocylindry albo nic?
A mówili nam, że downsizing to nieunikniony kierunek. Czyżby? Po uparcie trzymającej się silników wolnossących Maździe teraz Honda pokazała, że nie jesteśmy skazani na małe silniki turbo. A przynajmniej nie w modelu Jazz. Jeżeli jeździliście kiedyś, dawno temu, wspaniałą Hondą CRX z silnikiem 1.6 o podobnej mocy, to nie musimy niczego tłumaczyć.
Mechaniczny dźwięk tego silnika, połączony z lekkością pracy i łatwością wchodzenia na obroty, wywoła uśmiech na twarzy chyba każdego kierowcy. Chyba że nie tego, który często jeździ autostradami, bo tam będzie w Hondzie głośno. Rywale mają bardziej stonowaną naturę i prężą muskuły raczej na niskich i średnich obrotach, kiedy to motor Hondy dopiero zabiera się do porządnej pracy.
Dobrze, że rynek pozwala nam jeszcze porównywać auta z tak różnymi koncepcjami układów napędowych. Taki kontrast dobrze robi rywalizacji, chociaż dla niektórych silnik bez turbiny to nie jest silnik. Nie zgadzamy się z tym!
Podsumowanie
Dlaczego Polo jest tak dobre? Dlatego, że, wszystko dopracowano w nim do granic możliwości: ergonomię, komfort, przestronność, wyciszenie, układ kierowniczy, pakowność... Można by tak długo wymieniać.
A perfekcja musi kosztować. Czy inżynierowie innych marek tego nie potrafią? Potrafią. Ale w aktualnym kalendarzu zmian modelowych to właśnie twórcom Volkswagena Polo udało się wyjść przed szereg. Škoda też jest znakomita, ale przewaga Polo nie daje się pominąć. Honda błyszczy silnikiem, a Peugeot stawia na wizualny blask, zapominając nieco o ergonomii.
A które z aut jest Waszym faworytem?
Zapraszamy do komentowania!
Każde z tych aut idzie własną drogą: Peugeot ma swój dziwny kokpit, Honda wysokoobrotowy napęd, Polo najnowszą platformę koncernu VAG, a Skoda wydaje się złotym środkiem. Kto tutaj wygra?
Honda wygląda trochę jak VAN i takie też oferuje możliwości przewozowe - ztyłu jest bardzo dużo miejsca. Niestety, z przodu go brakuje.
Honda potrafi - marka jest światowym gigantem w produkcji sinilków spalinowych i czuć to przy każdym dodaniu gazu. Żywotny motor pracuje niemal bez wibracji, niewiele marek potrafi zaprojektować tak wyważony napęd.
Z przodu Hondy jest zaskakująco mało miejsca, ale kierowcom o przeciętnym wzroście nie powinno być ciasno.
O tym już pisaliśmy wielokrotnie: instrumenty Jazz-a wyglądają jak wieża HiFi skompletowana z komponentów różnych producentów.
Trzeba tam usiąść, żeby uwierzyć, iż w tak niewielkim aucie może być aż tak dużo miejsca z tyłu.
354-1314 litrów: po złożeniu kanapy Honda zamienia się w bagażówkę.
Peugeot ma krótkie zwisy karoserii i zapowiada przestronną kabinę...
...ale o kabinie powiemy za chwilę, teraz bohaterem ekranu jest udany silnik trzycylindrowy. Ma sporo pary, ale na niskich obrotach pod obciążeniem generuje odczuwalne drgania, słyszane jako terkot.
Jeżeli chcecie kupić takiego Peugeota, to dobrze przymierzcie się do miejsca kierowcy. Nie każdy wygodnie usiądzie w nietypowym kokpicie.
Kierownica albo obija się o kolana, albo zasłania zegary - taki dylemat mamy ilekroć dosiadamy Peugeota 208. W 308 jest lepiej, a w autach z wyższym nadwoziem - np. 3008 - jeszcze lepiej, albo po prostu dobrze.
Słowo-klucz: ciasno. I to nie tylko subiektywna opinia, bo wymiary potwierdzają, że miejsca jest niewiele.
285-1076 litrów i delikatny próg po rozłożeniu kanapy.
Fabia - bardzo popularna na polskich drogach - nie ma aż tak dużego rozstawu osi jak Polo, ale to praktyczne auto.
Litr pojemności skokowej i turbina - w przypadku Skody wystarcza to do dynamicznej jazdy.
Bardzo wygodne fotele mają wadę: nieregulowane zagłówki.
Skoda też przestawiła się na barwione połacie plastiku w kokpicie. Jaki klucz zastosowano do wyboru czerwonego lakieru w białym aucie - nie wiemy, ale z pewnością w kokpicie da się wygodnie usiąść i znaleść optymalną pozycję do bezpiecznego prowadzenia samochodu.
Z tyłu w Fabii nie jest już dziś tak przestronnie, jak u najlepszych rywali - tu wiek konstrukcji nie pozwala o sobie zapomnieć. Ale i tak jest wygodniej niż w Peugeocie, chociaż "na papierze" różnice są niewielkie.
330-1150 litrów, po złożeniu oparcia powstaje próg.
Polo nie wygląda rewolucyjnie, ale uwierzcie nam: to rewolucyjnie komfortowe i wygodne auto.
Podobnie jak w Skodzie, pod maską litrowe turbo z regału VAG. W sam raz do tego auta.
Wygląające na kanapowe fotele Polo są bardzo wygodne, nawet na długich dystansach.
Nowoczesna meblościanka z ekranami LCD - Volkswagen przyzwyczaja klientów do nowego klimatu w kabinie. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą, mnóstwo miejsca.
Nie jest tu tak przepastnie jak na tylnej kanapie Hondy, ale za to bardzo wygodnie.
351-1125 litrów w bagażniku Polo. Zachęcamy do lektury całego porównania, w którym dowiecie się wielu ciekawych informacji: poznacie spalanie testowe, rzeczywiste wymiary kabin, wyposażenie, ceny, osiągi... Zapraszamy!