Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Honda Jazz

Honda Jazz

Honda Jazz

Honda Jazz to niewielki miejski samochód zaliczany do segmentu B. I generacja zadebiutowała w 1981 roku i występowała jako 3-drzwiowy hatchback. Auto na swoim kontynencie sprzedawano pod nazwą City, ponieważ Opel zastrzegł sobie nazwę „City” w Europie. Pod maską małej Jazz znalazły się jeden silnik benzynowe o pojemności 1,2 litra i 3 wariantach mocowych – 45, 54 i 56 KM.

W 1986 roku zakończono jego produkcję a do nazwy powrócono w 2001 roku, gdy zadebiutowała II generacja Hondy Jazz, która w Japonii i Stanach Zjednoczonych występowała pod nazwą Fit. Nadwozie zdecydowanie różniło się od poprzednika przede wszystkim wymiarami, a także stylistyką. Teraz auto miało dynamiczną linię i występowało tylko w odmianie 5-drzwiowej. W swoim rodzimym kraju samochód ten zdobył tytuł Japońskiego Samochodu Roku. Dzięki tylnej kanapie chowanej w podłodze, można szybko powiększyć pojemność bagażnika z 380 do 1323 litrów.

Do napędu posłużyły 2 silniki benzynowe i-DSI o pojemności 1,2 i 1,4 litra rozwijające odpowiednio 78 i 83 KM. Na innych rynkach dostępna była też większa jednostka 1.5 i-VTEC o mocy 88 lub 110 KM. W 2005 roku auto przeszło facelifting, podczas którego zmianie uległa atrapa chłodnicy, przedni oraz tylny zderzak, a także reflektory.

W 2007 roku zadebiutowała III generacja małej Hondy. W Japonii, po raz drugi auto otrzymało tytuł Samochodu Roku. Nadwozie oprócz niewielkich zmian stylistycznych i bardziej dynamicznej i nowoczesnej linii nie uległo większej zmianie.

W 2012 roku na rynku północnoamerykańskim oraz azjatyckim pojawiła się po raz pierwszy wersja elektryczna Jazz. Miała ona zasięg do 160 km. Jeśli chodzi o jednostki spalinowe, pod maską znalazły się 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 (90 KM), 1.4 (100 KM) i 1.5 (115 KM). Gdy w 2011 roku auto przeszło facelifting, do oferty silnikowej wszedł także 1,3-litrowy diesel rozwijający 88 KM. Oprócz tego stylistyka auta stała się bardziej agresywna.

W 2013 roku rozpoczęto produkcję IV generacji Hondy Jazz (w Europie pojawiła się dopiero 2 lata później). Auto stało się bardziej smukłe, ale zachowało swoją dynamiczna i agresywną stylistykę. Wewnątrz pasażerowie docenia przestronność, a w bagażniku zmieści się do 354 litrów bagażu.

Co ciekawe, tym razem na europejski rynek przewidziano tylko jedną jednostkę napędową, która może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT, Benzyniak o pojemności 1,3 litra dysponuje mocą 102 KM.

Wersja Sport dostępna jedynie w Japonii wyposażona jest w 1,5-litrowy silnik i-VTEC rozwijający 132 KM.

Głównym konkurentem Hondy Jazz jest m.in. Hyundai ix20 i Kia Venga.

Honda Jazz - generacje

Honda Jazz I (2001&nbsp-&nbsp2008)

Honda Jazz I (2001 - 2008)

Honda Jazz II (2007&nbsp-&nbsp2014)

Honda Jazz II (2007 - 2014)

Honda Jazz III (2013&nbsp-&nbsp)

Honda Jazz III (2013 - )

Honda Jazz - powiązane artykuły

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

W ostatnim czasie popyt na niedrogie małe auta jest duży. Wytypowaliśmy 10 samochodów segmentu B w cenie od 10 do 20 tys. zł, które w polecanych przez nas wersjach powinny jeździć długo i bez poważnych awarii.

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automatyczna przekładnia potrafi być dużym udogodnieniem. Mimo to wielu kierowców wciąż obawia się tego rozwiązania. Czy słusznie? Przetestowaliśmy 10 par samochodów z automatem i manualem, żeby przekonać się, która wersja lepiej jeździ.

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Pandemia COVID-19 wpłynęła też na zachowanie klientów szukających aut na rynku wtórnym – w cenie są nieduże samochody z benzyniakiem, tanie w zakupie i utrzymaniu. Oto 10 interesujących modeli za 10-15 tys. zł.

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

Szukamy najlepszego auta do miasta za dwie dychy

Szukamy najlepszego auta do miasta za dwie dychy

Miejski 10-letni samochód używany wcale nie musi być mały, nudny i awaryjny. Spróbują to udowodnić: Honda Jazz, Kia Rio, Mazda 2, Renault Clio i Skoda Fabia. Wszystkie w wersji hatchback i z około 100-konnym benzyniakiem pod maską. Które auto wygra nasze starcie? Nie ma na co czekać – gong i zaczynamy!

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Przed wami 25 wyjątkowo udanych modeli samochodów, które kupicie w cenie do 30 tys. zł. W naszym zestawieniu znalazły się auta z różnych segmentów i lat. Wspólny mianownik? Przede wszystkim – trwałość.

Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

Auta hybrydowe mało palą, są niezawodne i możesz je kupić już za 30-50 tys. zł. Które warto wybrać?

Auta hybrydowe mało palą, są niezawodne i możesz je kupić już za 30-50 tys. zł. Które warto wybrać?

Rosnące ceny paliw i coraz większa świadomość ekologiczna sprawiają, że kierowcy szukający oszczędnych aut zwracają uwagę na hybrydy. Które modele można (i warto) kupić. Przyjrzeliśmy się ofertom Toyoty, Lexusa, Hondy i Peugeota.

Zrobiłem z Hondy Jazz małą ciężarówkę. Tak jechałem na Pol'and'Rock Festival

Zrobiłem z Hondy Jazz małą ciężarówkę. Tak jechałem na Pol'and'Rock Festival

Mała Honda Jazz, czwórka osób na pokładzie i wyjazd przez pół Polski na najpiękniejszy festiwal świata. Jak się spisało to pozornie miejskie auto? Już odpowiadam.

Honda Jazz III (2008-14) – Jazza docenicie nie tylko za trwałość, ale też za możliwości przewozowe

Honda Jazz III (2008-14) – Jazza docenicie nie tylko za trwałość, ale też za możliwości przewozowe

Jedna z najciekawszych propozycji, ale nie najtańszych! Owszem, cena Hondy Jazz III obecnie spadła już do rozsądnego poziomu (dużo atrakcyjnych ofert w przedziale 20-25 tys. zł), ale nadal w stosunku do wieku nie jest zbyt korzystna. Mimo wszystko Honda Jazz III – zadbana i z rozsądnym przebiegiem – rzadziej się psuje niż większość klasowych rywali.

Honda Jazz II (2002-08) – wymarzone auto, by wozić dzieci po mieście

Honda Jazz II (2002-08) – wymarzone auto, by wozić dzieci po mieście

Na początek małe wyjaśnienie – tak, to jest druga generacja modelu Jazz. I choć nie ma z pierwszą nic wspólnego, to... jednak jest to Jazz II. Auto ma tylko dwa silniki: 1.2 i 1.3 (drugi ma handlową nazwę „1.4”), oba nadają się głównie do miasta, zaś w trasie od biedy poradzi sobie tylko większy z nich.

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Ceny paliw w ostatnim czasie osiągają rekordowe wartości. Magiczną barierę 6 zł za litr bezołowiowej można uznać za historyczną, bo cenniki na stacjach regularnie podają już ceny powyżej tej kwoty. W takiej sytuacji bardziej niż kiedykolwiek warto poszukać oszczędnego środka transportu. Oto co proponujemy.

Trzy miejskie auta w testach Green NCAP - czy są ekologiczne?

Trzy miejskie auta w testach Green NCAP - czy są ekologiczne?

Elektryczny Fiat 500, hybrydowa Honda Jazz i Peugeot 208 napędzany dieslem BlueHDI zostały poddane testowi Green NCAP – organizacji oceniającej nowe auta pod względem ich wpływu na środowisko. Konkurencję z dużą przewagą wygrał "elektryk" Fiata.

Używana Honda Jazz - praktyczna i trwała, ale droga

Używana Honda Jazz - praktyczna i trwała, ale droga

Wysoka cena zakupu to w zasadzie jedyny poważny minus Hondy Jazz oferowanej w Europie od 2015 r. Poza tym o tym samochodzie można mówić w samych superlatywach!

Nowa Honda Jazz i Mazda MX-30 w testach Euro NCAP

Nowa Honda Jazz i Mazda MX-30 w testach Euro NCAP

Stowarzyszenie Euro NCAP opublikowało wyniki nowych testów zderzeniowych. Tym razem do sprawdzianu przystąpiły dwa japońskie modele – hybrydowa Honda Jazz oraz elektryczna Mazda MX-30. Oba pojazdy wykazały się wysoką skutecznością ochrony podczas zderzenia i otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Honda Jazz Crosstar - przemiłe hybrydowe cross-coś

Honda Jazz Crosstar - przemiłe hybrydowe cross-coś

Honda Jazz Crosstar rozmiary ma typowo miejskie, stylistykę przygodową, napęd bardzo oszczędny, ale cenę – dość ambitną. Testujemy hybrydową wersję 1.5 i-MMD

Czy to dobry moment na zakup nowego auta? Sprawdzamy!

Czy to dobry moment na zakup nowego auta? Sprawdzamy!

W czasie pandemii wstrzymaliśmy się od zakupu nowych samochodów. Spadki sprzedaży w niektórych markach sięgały nawet 70 proc. W maju i czerwcu rynek nieco się ożywił, ale daleko mu jeszcze do wyników osiąganych np. przed rokiem. Czy jest sens nadal trzymać pieniądze w skarpecie (w bankach po spadkach stóp procentowych z pewnością nie) i czekać na lepsze czasy, a może warto teraz zainwestować w zakup nowego auta?

Nowa Honda Jazz 1.5 Hybrid – niezwykły mieszczuch

Nowa Honda Jazz 1.5 Hybrid – niezwykły mieszczuch

Teoretycznie Honda Jazz to przedstawicielka segmentu B. Nie jest jednak typowym miejskim hatchbackiem, gdyż ilością miejsca dla podróżnych i funkcjonalnymi rozwiązaniami kładzie większość rywali na łopatki. Jej najnowszą, czwartą już generację napędza układ hybrydowy. W teście sprawdzimy, czym jeszcze potrafi zaskoczyć?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test