Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Honda Jazz

Honda Jazz

Honda Jazz

Honda Jazz to niewielki miejski samochód zaliczany do segmentu B. I generacja zadebiutowała w 1981 roku i występowała jako 3-drzwiowy hatchback. Auto na swoim kontynencie sprzedawano pod nazwą City, ponieważ Opel zastrzegł sobie nazwę „City” w Europie. Pod maską małej Jazz znalazły się jeden silnik benzynowe o pojemności 1,2 litra i 3 wariantach mocowych – 45, 54 i 56 KM.

W 1986 roku zakończono jego produkcję a do nazwy powrócono w 2001 roku, gdy zadebiutowała II generacja Hondy Jazz, która w Japonii i Stanach Zjednoczonych występowała pod nazwą Fit. Nadwozie zdecydowanie różniło się od poprzednika przede wszystkim wymiarami, a także stylistyką. Teraz auto miało dynamiczną linię i występowało tylko w odmianie 5-drzwiowej. W swoim rodzimym kraju samochód ten zdobył tytuł Japońskiego Samochodu Roku. Dzięki tylnej kanapie chowanej w podłodze, można szybko powiększyć pojemność bagażnika z 380 do 1323 litrów.

Do napędu posłużyły 2 silniki benzynowe i-DSI o pojemności 1,2 i 1,4 litra rozwijające odpowiednio 78 i 83 KM. Na innych rynkach dostępna była też większa jednostka 1.5 i-VTEC o mocy 88 lub 110 KM. W 2005 roku auto przeszło facelifting, podczas którego zmianie uległa atrapa chłodnicy, przedni oraz tylny zderzak, a także reflektory.

W 2007 roku zadebiutowała III generacja małej Hondy. W Japonii, po raz drugi auto otrzymało tytuł Samochodu Roku. Nadwozie oprócz niewielkich zmian stylistycznych i bardziej dynamicznej i nowoczesnej linii nie uległo większej zmianie.

W 2012 roku na rynku północnoamerykańskim oraz azjatyckim pojawiła się po raz pierwszy wersja elektryczna Jazz. Miała ona zasięg do 160 km. Jeśli chodzi o jednostki spalinowe, pod maską znalazły się 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 (90 KM), 1.4 (100 KM) i 1.5 (115 KM). Gdy w 2011 roku auto przeszło facelifting, do oferty silnikowej wszedł także 1,3-litrowy diesel rozwijający 88 KM. Oprócz tego stylistyka auta stała się bardziej agresywna.

W 2013 roku rozpoczęto produkcję IV generacji Hondy Jazz (w Europie pojawiła się dopiero 2 lata później). Auto stało się bardziej smukłe, ale zachowało swoją dynamiczna i agresywną stylistykę. Wewnątrz pasażerowie docenia przestronność, a w bagażniku zmieści się do 354 litrów bagażu.

Co ciekawe, tym razem na europejski rynek przewidziano tylko jedną jednostkę napędową, która może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT, Benzyniak o pojemności 1,3 litra dysponuje mocą 102 KM.

Wersja Sport dostępna jedynie w Japonii wyposażona jest w 1,5-litrowy silnik i-VTEC rozwijający 132 KM.

Głównym konkurentem Hondy Jazz jest m.in. Hyundai ix20 i Kia Venga.

Honda Jazz - generacje

Honda Jazz I (2001&nbsp-&nbsp2008)

Honda Jazz I (2001 - 2008)

Honda Jazz II (2007&nbsp-&nbsp2014)

Honda Jazz II (2007 - 2014)

Honda Jazz III (2013&nbsp-&nbsp)

Honda Jazz III (2013 - )

Honda Jazz - powiązane artykuły

Nowa Honda Jazz - pięć rzeczy, które mogą się spodobać

Nowa Honda Jazz - pięć rzeczy, które mogą się spodobać

Do salonów Hondy wjeżdża właśnie nowy Jazz (cena od 93 900 zł). Czwarta generacja miejskiego samochodu z Japonii dostępna jest w dwóch wersjach: klasycznej i ze zwiększonym prześwitem (Crosstar) – obie wyłącznie ze 109-konnym napędem hybrydowym i skrzynią bezstopniową. Jeździliśmy już nowym Jazzem po ulicach Warszawy, skrótowo przedstawiamy pięć rzeczy, które w nim polubiliśmy.

Nowa Honda Jazz absurdalnie droga w Polsce

Nowa Honda Jazz absurdalnie droga w Polsce

Honda Jazz w najnowszym wydaniu już niedługo pojawi się w sprzedaży u polskich dealerów. Auto będzie można zamawiać już od 13 czerwca, i to od razu w dwóch postaciach – jako standardowy hatchback klasy B lub jako podwyższonyą wersję Crosstar. Ale ostrzegamy – w żadnej postaci nowy Jazz nie jest tani...

Najbardziej niezawodne auta wg ADAC - modele i roczniki godne uwagi

Najbardziej niezawodne auta wg ADAC - modele i roczniki godne uwagi

W statystykach interwencji niemieckiej pomocy drogowej wybrano nie tylko najbardziej awaryjne modele i roczniki samochodów. ADAC wskazał także auta, które pozytywnie wyróżniają się w swojej klasie. Oto najbardziej niezawodne samochody według specjalistów pomocy drogowej.

Nowa Honda Jazz z centralną poduszką powietrzną

Nowa Honda Jazz z centralną poduszką powietrzną

Honda poinformowała, że nowa generacja modelu Jazz, która trafi do sprzedaży latem tego roku, będzie seryjnie wyposażona w system przedniej centralnej poduszki powietrznej. Japońska marka zapowiada, że jej nowe auto miejskie będzie jednym z najbezpieczniejszych w swojej klasie.

Top 5: małe i trwałe auta za 10 tys. zł

Top 5: małe i trwałe auta za 10 tys. zł

Za 10 tys. zł bez większego trudu kupicie mały, miejski samochód, który będzie tani w utrzymaniu, a do tego nie powinien się przesadnie psuć. Przedstawiamy pięć najciekawszych propozycji z segmentów A i B.

Honda Jazz – auto miejskie wymyślone od nowa

Honda Jazz – auto miejskie wymyślone od nowa

Honda podgrzewa atmosferę przed rynkową premierą nowego Jazza, która nastąpi latem. Japoński koncern przeprojektował IV generację miejskiego auta w kierunku poprawy proporcji nadwozia i uproszczenia stylistyki, a także zwiększenia komfortu i funkcjonalności. Dla wrażliwych na modne trendy stylistyczne przygotował wersję w stylu SUV-a pod nazwą Crosstar. Nowa Honda Jazz będzie napędzana wyłącznie hybrydą.

Małe z zewnątrz, ale duże w środku: ranking aut klasy B za 15 tys. zł

Małe z zewnątrz, ale duże w środku: ranking aut klasy B za 15 tys. zł

Używany samochód klasy B wcale nie musi być ciasny – dowodzi tego 10 aut z naszego rankingu. Mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych oferują spore wnętrza i dość duże kufry, a to wszystko za ok. 15 tys. zł.

Nowa Honda Jazz - Japończycy inwestują w hybrydy

Nowa Honda Jazz - Japończycy inwestują w hybrydy

Po raz pierwszy Honda Jazz będzie oferowana w Europie wyłącznie z napędem hybrydowym. Napęd ten ma być tak ekonomiczny i zapewniać tak pozytywne wrażenia z jazdy, że nie ma potrzeby oferować alternatywy

Vany dla czteroosobowej rodziny - TOP 5

Vany dla czteroosobowej rodziny - TOP 5

Mają niewielkie wymiary zewnętrzne, a nadają się na auta dla rodziny 2+2. Do tego ich zakup można sfinansować z programu „500+” – to efekt niskich cen. Polecamy pięć udanych minivanów.

Małe, tanie i pojemne - przegląd aut segmentu B z dużymi bagażnikami

Małe, tanie i pojemne - przegląd aut segmentu B z dużymi bagażnikami

Auta segmentu B to małe miejskie pojazdy. Gdy się dobrze przyjrzycie ofercie, w tym gronie znajdziecie również stosunkowo obszerne pojazdy z dużym bagażnikiem. Co wybrać, mając do dyspozycji około 20 tys. zł?

Honda Jazz - fajne auto w dziwnej wersji | TEST

Honda Jazz - fajne auto w dziwnej wersji | TEST

Honda Jazz ma mnóstwo zalet i w sumie tylko kilka wad. Jedną z nich jest to, że zakup topowej, „uterenowionej” odmiany X-Road okazuje się nieco... pozbawiony sensu

Atrakcyjne używane 15-letnie - jest z czego wybierać

Atrakcyjne używane 15-letnie - jest z czego wybierać

Koszty zakupu niemal pełnoletnich samochodów są atrakcyjne, ale mogą być tylko wierzchołkiem góry wydatków. Nie brakuje jednak pewniaków, na pewno ostrożnie podchodźcie do diesli.

Honda Jazz kontra Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - małe, ale z pazurem

Honda Jazz kontra Peugeot 208, Skoda Fabia i VW Polo - małe, ale z pazurem

Niewielkie, lekkie, ale przestronne auta mają pewną zaletę: nawet nieduży silnik potrafi zamienić je w rakiety. Może nie są to samochody klasy GTI, ale moc ponad 100 KM daje mnóstwo przyjemności z jazdy

Auta używane za 15 tys. zł - najlepszym wyborem będzie auto miejskie

Auta używane za 15 tys. zł - najlepszym wyborem będzie auto miejskie

Szukamy aut używanych z segmentu B z małymi silnikami benzynowymi. Oczekujemy, że zarówno auta, jak i silniki pozostaną bezawaryjne i będą proste w obsłudze. Budżet? Około 15 tys. zł

Honda Jazz 1.5 i-VTEC - jedyne takie auto na rynku | TEST

Honda Jazz 1.5 i-VTEC - jedyne takie auto na rynku | TEST

W najmniejszych segmentach zdarzają się mocniejsze modele – takie, których moc przekracza 120 KM – ale żaden z nich nie ma już wolnossącego silnika i tak dużych możliwości przewozowych. Jazz z motorem 1.5 o mocy 130 KM nie ma więc konkurencji na rynku. Czy to przypadek?

Młody wiek, rozsądne koszty i prosta technika - używane auta za 25 000 zł

Młody wiek, rozsądne koszty i prosta technika - używane auta za 25 000 zł

Zakup niedużego auta za ok. 25 tys. zł może okazać się bardzo dobrym posunięciem. Młody wiek, rozsądne koszty eksploatacji, prosta technika... – zalet jest sporo. Oto pięć naszych typów!

Tylko nie mów o nich: maluchy! Porównanie: Fiesta, Jazz, Clio i Polo

Tylko nie mów o nich: maluchy! Porównanie: Fiesta, Jazz, Clio i Polo

Widzicie tu coś małego? Volkswagen Polo, Honda Jazz, Renault Clio i Ford Fiesta to naprawdę dojrzałe samochody! W zwartej, zgrabnej formie przynoszą przestronność i rozwiązania znane dotąd z wyższych klas. Czas sprawdzić, która marka ma dla nas najbardziej wykwintne danie...

Honda Jazz - funkcjonalnie i sportowo

Honda Jazz - funkcjonalnie i sportowo

Od 2001 roku sprzedano na całym świecie ponad 7 mln Jazzów. Auto zachwyca praktycznym nadwoziem, a po liftingu dodatkowo sportową stylizacją i nową jednostką napędową - sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza generacja Hondy Jazz.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Honda
Honda Jazz - funkcjonalnie i sportowo

Honda Jazz - funkcjonalnie i sportowo

Od 2001 roku sprzedano na całym świecie ponad 7 mln Jazzów. Auto zachwyca praktycznym nadwoziem, a po liftingu dodatkowo sportową stylizacją i nową jednostką napędową

Honda Jazz FL - szybsza niż wygląda

Honda Jazz FL - szybsza niż wygląda

Honda Jazz przeszła lifting – nowy silnik 1.5 i-VTEC i wersja Dynamic mają zainteresować młodych ludzi.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech