Przednia centralna poduszka powietrzna zamontowana jest w tylnej części siedzenia kierowcy i w chwili wypadku wypełnia przestrzeń między kierowcą a pasażerem. Poduszka ta (jedna z dziesięciu w nowym Jazzie) pomaga uniknąć bezpośredniego zderzenia ciał kierowcy i pasażera w przypadku kolizji bocznej. Za wypełnienie poduszki w sektorze, w którym ma zapewnić ona maksymalną ochronę, odpowiadają trzy zaczepy mocujące, które podczas wyzwalania prowadzą ją po łuku wokół kierowcy - wyjaśnia producent w oficjalnym komunikacie.
Nowa Honda Jazz będzie pierwszym modelem w swojej klasie w Europie, który będzie standardowo wyposażony w tego typu system. Podczas zderzenia bocznego centralna przednia poduszka powietrzna współpracuje z dwoma innymi systemami. Boczny ruch pasażera ograniczają napinacze pasów bezpieczeństwa, zarówno pasa kierowcy, jak i pasażera, wspomagane dodatkowo przez podwyższony środkowy podłokietnik. Jak wynika z wewnętrznych badań Hondy, nowe rozwiązanie może zmniejszyć obrażenia głowy osoby siedzącej po stronie kolizji o 85% i o 98% w przypadku, gdy siedzi ona po przeciwnej stronie od zderzenia.
Honda zadba także o pasażerów siedzących z tyłu. Dla ich ochrony podczas uderzenia z boku przewidziano poduszki w bokach oparć tylnej kanapy, które po aktywacji zapobiegają przed uderzeniem w drzwi i słupek C. Dzięki ich kompaktowym rozmiarom w Jazzie nadal będzie dostępny układ podnoszenia tylnych siedzisk ("Magic Seats").