Logo
WiadomościPremieryHonda Jazz – auto miejskie wymyślone od nowa

Honda Jazz – auto miejskie wymyślone od nowa

Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Honda podgrzewa atmosferę przed rynkową premierą nowego Jazza, która nastąpi latem. Japoński koncern przeprojektował IV generację miejskiego auta w kierunku poprawy proporcji nadwozia i uproszczenia stylistyki, a także zwiększenia komfortu i funkcjonalności. Dla wrażliwych na modne trendy stylistyczne przygotował wersję w stylu SUV-a pod nazwą Crosstar. Nowa Honda Jazz będzie napędzana wyłącznie hybrydą.

Honda Jazz IV generacji (2020)
Zobacz galerię (9)
Honda
Honda Jazz IV generacji (2020)

Honda Jazz aktualnej generacji ma doskonałą opinię na rynku samochodów używanych jako auto trwałe i bezawaryjne. Dlatego mało traci na wartości, ceny Jazza III produkowanego od 2015 roku zaczynają się od 45 tys. zł – i ludzie tyle za niego płacą. Na rynku pierwotnym Jazz III stanie się zaraz rzadkim okazem, bo model wyszedł już z produkcji. Ceny po rabatach rocznika 2019 zaczynają się od 63 100 zł za 102-konną wersję 1.3.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Honda Jazz z nowym napędem hybrydowym

Jesienią zeszłego roku Japończycy pokazali nową generację Hondy Jazz, zapowiadając znaczne zmiany. Auto będzie oferowane w Europie standardowo z napędem hybrydowym, złożonym silnika benzynowego i dwóch elektrycznych. Honda podkreśla, że auto ma być niskoemisyjne, a to znaczy, że udział jazdy bez włączonego silnika spalinowego musi być znaczny, jednak żadnych konkretów japoński producent jeszcze nie zdradza. Przekonamy się więc o tym najwcześniej w kwietniu – w tym terminie planowane są pierwsze jazdy testowe dla dziennikarzy. Co ciekawe, japoński producent zamierza testować Jazza IV równocześnie z Hondą e, która ma napęd czysto elektryczny.

Honda Jazz – nowa stylistyka, stare zalety

Hondy Jazz i e zadebiutują latem, Jazz trochę wcześniej. Obie małe Hondy łączy właściwie tylko to, że są autami miejskimi wykorzystującymi w układzie napędowym silniki elektryczne. Warto jednak zwrócić uwagę na to, jak japoński producent zmienia stylistykę swoich samochodów. Nowy Jazz jest gładszy, prostszy, nieco niższy co w rezultacie daje wrażenie większej niż dotychczas harmonii proporcji. Honda e to jest już uproszczenie stylistyki do granic akceptowalności, ale trzeba przyznać, że to całkiem dobry kierunek, widoczny zresztą także w samochodach elektrycznych innych marek, np. Volkswagena.

Projektując wnętrze nowego Jazza, Honda nie zrezygnowała z cech, za które użytkownicy poprzednich generacji pokochali ten model. Chodzi przede wszystkim o przestronność, która mimo gabarytów zewnętrznych małego auta zbliżona jest bardziej do modelu kompaktowego niż segmentu B. Nowa Honda Jazz zachowała także „magicznych siedzeń” (Magic Seats) – systemu składania tylnej kanapy na wiele sposobów i pozwalającego uzyskać obszerny przedział bagażowy o płaskiej podłodze.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium