- Honda Jazz X-Road ma terenową stylizację, ale w teren nie nadaje się wcale
- Jazz ma niezwykle praktyczną kabinę i jak na segment B, okazuje się niezwykle funkcjonalny
- Silnik 1.3 o mocy 102 KM mógłby mieć te kilkanaście koni więcej
Honda umie robić SUV-y oraz crossovery. I te większe (CR-V), i te mniejsze (HR-V). Ale – jak widać – tego było Japończykom mało, bo postanowili uraczyć klientów modelem Jazz X-Road, udającym... No właśnie, nie do końca wiadomo co. Mamy tu więc świetny samochód klasy B z superprzestronnym wnętrzem, tyle że stylizowany na terenówkę, a zatem i odpowiednio drogi (ceny: od 78 500 zł). Podniesione zawieszenie, zdolności offroadowe? Zapomnij.
Honda Jazz - mądrze zaprojektowane nadwozie
Pomijając plastikowe nakładki, mamy do czynienia z zupełnie zwykłym Jazzem. „Zwykły” wcale jednak nie oznacza w tym wypadku „kiepski”, bo Jazz to samochód absolutnie wyjątkowy w klasie. Na długość ma rozmiary na granicy segmentu B i dzięki „vanowatej” sylwetce zapewnia zaskakująco dużo miejsca w obu rzędach siedzeń oraz spory bagażnik (354 l). Jazz dostał pomysłowy system Magic Seats, dzięki któremu bez problemu przewieziesz duże i nieforemne obiekty. W tej sytuacji można trochę przymknąć oko na twarde i brzydkie plastiki oraz na nieco archaiczny system audio, co gorsza, pozbawiony fizycznego guzika do regulacji głośności.
Honda Jazz - jak jeździ?
.Odmiana X-Road występuje tylko ze słabszym silnikiem 1.3/102 KM, choć w ofercie jest jeszcze 1.5/130 KM. To jednak w zupełności wystarczająca moc: w mieście, gdy zechcesz, będziesz jednym z szybszych uczestników ruchu, a i w trasie – szanując prędkość – nie będziesz stanowić przeszkody dla innych. Plus za znakomicie działającą skrzynię biegów o „sportowo” krótkim skoku i całkiem przyjemne spalanie – średnio 6-6,5 l/100 km!
Samochód otrzymał standardowy prześwit i zawieszenie, więc prowadzi się go jak każdego innego Jazza (poza wersją Dynamic). Jazz X-Road jest dość miękki i komfortowy, ale przy tym nie podpiera się lusterkami w zakrętach. W szybkiej jeździe autostradą przeszkadza mocno wspomagany układ kierowniczy.
Bazowy X-Road kosztuje 78 500 zł, za to niewiele gorzej wyposażoną odmianę Elegance (ale bez nakładek...) kupisz za 72 900 zł. Zupełnie wystarczająca wersja Comfort to wydatek 66 200 zł. Trzy lata gwarancji to plus, ale np. Kia/Hyundai są tu jeszcze lepsi.
Honda Jazz - dane techniczne:
Silnik | benz. R4/16 |
Pojemność skokowa | 1318 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 102/6000 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 123/5000 |
Napęd/skrzynia biegów | na przód/man. 6 |
Pojemność bagażnika | 354-1314 l |
Masa własna | 1073 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,4 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Średnie spalanie | 6,3 l (test) |
Cena Jazza X-Road od | 78 500 zł |