Najnowsza generacja Hondy Jazz zadebiutowała na rynku w 2020 roku. W Polsce samochód występuje wyłącznie jako hybryda. Nowoczesna jest nie tylko technika układu napędowego, lecz także wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.
Na pokładzie testowanego modelu znalazło się m.in. autonomiczne hamowanie awaryjne, jak i całkowicie nowy umieszczony centralnie airbag, który chroni kierowcę i pasażera przed obrażeniami podczas zderzeń z boku.
Tak uzbrojona Honda Jazz uzyskała podczas sprawdzianu przeprowadzonego przez Euro NCAP maksymalną notę pięciu gwiazdek, przy czym na końcowy wynik złożyły się cząstkowe wyniki. Ochrona dorosłych pasażerów oceniona została na 87 proc., zabezpieczenie dzieci na 83 proc., dbałość o pieszych zasłużyła na 80 proc., a zastosowani asystenci jazdy na 76 proc. Końcowa, maksymalna nota budzi oczywiście szacunek, ale warto zauważyć, że we wszystkich składowych wyniki były poniżej 90 proc.
Euro NCAP – dwa bezpieczne modele z Japonii
Mazda MX-30 to również tegoroczna nowość. To pierwszy samochód japońskiego koncernu z Hiroszimy, który od podstaw został zaprojektowany jako elektryczny model. Mazda również zasłużyła na maksymalną notę, a przy tym warto zwrócić uwagę, że ochrona dorosłych pasażerów została oceniona aż na 91 proc.
Wysoką, bo 87-procentową notę przyznano za zabezpieczenie dzieci przebywających na pokładzie. Za to na baczności muszą mieć się piesi, bowiem zderzenie z nimi oceniono na zaledwie 68 proc. Nie najlepiej auto wypadło także pod względem asystentów jazdy (73 proc.), bowiem te systemy nie do końca radzą sobie z unikaniem kolizji.
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz – ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 87 pro.
Mazda MX-30 również zasłużyła na 5-gwiazdkową notę
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30 – ochrona dzieci uzyskała aż 87-procentowy wynik