Logo

Nowa Honda Jazz i Mazda MX-30 w testach Euro NCAP

Najnowsza generacja Hondy Jazz zadebiutowała na rynku w 2020 roku. W Polsce samochód występuje wyłącznie jako hybryda. Nowoczesna jest nie tylko technika układu napędowego, lecz także wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Przeczytaj też:

Na pokładzie testowanego modelu znalazło się m.in. autonomiczne hamowanie awaryjne, jak i całkowicie nowy umieszczony centralnie airbag, który chroni kierowcę i pasażera przed obrażeniami podczas zderzeń z boku.

Tak uzbrojona Honda Jazz uzyskała podczas sprawdzianu przeprowadzonego przez Euro NCAP maksymalną notę pięciu gwiazdek, przy czym na końcowy wynik złożyły się cząstkowe wyniki. Ochrona dorosłych pasażerów oceniona została na 87 proc., zabezpieczenie dzieci na 83 proc., dbałość o pieszych zasłużyła na 80 proc., a zastosowani asystenci jazdy na 76 proc. Końcowa, maksymalna nota budzi oczywiście szacunek, ale warto zauważyć, że we wszystkich składowych wyniki były poniżej 90 proc.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Euro NCAP – dwa bezpieczne modele z Japonii

Mazda MX-30 to również tegoroczna nowość. To pierwszy samochód japońskiego koncernu z Hiroszimy, który od podstaw został zaprojektowany jako elektryczny model. Mazda również zasłużyła na maksymalną notę, a przy tym warto zwrócić uwagę, że ochrona dorosłych pasażerów została oceniona aż na 91 proc.

Wysoką, bo 87-procentową notę przyznano za zabezpieczenie dzieci przebywających na pokładzie. Za to na baczności muszą mieć się piesi, bowiem zderzenie z nimi oceniono na zaledwie 68 proc. Nie najlepiej auto wypadło także pod względem asystentów jazdy (73 proc.), bowiem te systemy nie do końca radzą sobie z unikaniem kolizji.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu