Papież będzie jego pierwszym pasażerem. Potem samochód zostanie oddany do dyspozycji m.in. premiera i prezydenta RP.Auto powstało na bazie topowej wersji limuzyny BMW 760 Li. Na pierwszy rzut oka jest niemal identyczne z wersją cywilną. O jego użyteczności dla ochrony VIP-ów decydują odpowiednie modyfikacje wprowadzone w strukturze karoserii i podwozia. W trosce o bezpieczeństwo BMW nie ujawnia jednak szczegółów technicznych. Wiadomo tylko, że w serii High Security wytwarzanej w pilnie strzeżonej części fabryki w Dingolfing stosowany jest specjalny rodzaj stali i wypełnień w profilach drzwi (dwuwarstwowe o różnej prędkości przenikania). Wzmacniane są słupki A i B, a w podłodze instaluje się płyty pancerne. Trójwarstwowe szyby o grubości przekraczającej 3 cm są odporne na ostrzał z broni ręcznej i automatycznej. Samochód nie tylko jest kuloodporny, lecz także powinien wytrzymać atak przeprowadzony przy użyciu materiałów wybuchowych. Zastosowanie opon typu run flat o zwiększonej wytrzymałości na uszkodzenia umożliwa jazdę pancernym BMW z prędkością przekraczającą 100 km/h nawet po ich przebiciu. W razie zablokowania pasażerów w pojeździe kierowca może przyciskiem odpalić ładunek wybuchowy umieszczony wokół przedniej lub tylnej szyby, który powoduje ich odrzucenie od samochodu, co umożliwia opuszczenie wnętrza. Czujniki obecności toksyn i superszczelna kabina z wewnętrznym, filtrowanym obiegiem powietrza chronią podróżujących autem w razie ataku z użyciem np. gazów bojowych. Pełna lista zabezpieczeń jest tajna. Firma zapewnia, że można ją dopasować do życzeń indywidualnego odbiorcy. W zakresie ochrony pasażerów pancerna limuzyna BMW spełnia wysokie wymogi niemieckiego federalnego biura kryminalnego (norma B6/B7) stosowane dla najwyższych urzędników państwowych.Komfort bez zmianPodobnie jak w "zwykłej" wersji BMW 760 pod maskę trafił 12-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 6,0 l i orientacyjnej mocy około 445 KM. Mimo że wraz z dodatkowym wyposażeniem samochód jest o blisko 1000 kg cięższy, to dzięki odpowiedniemu przeprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika osiągi ma porównywalne z wersją "cywilną". Do "setki" limuzyna przyspiesza w 5,6 s, a jedyna różnica w parametrach jezdnych to elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej z 250 do 210 km/h. Umiejętności każdego pancernego modelu BMW potwierdzane są w specjalnej serii testów na torze wyścigowym Nürburgring. Wymogi ochrony pasażerów nie wpłynęły negatywnie na poziom komfortu. Pod tym względem High Security nie różni się od "normalnej" wersji i zachowuje się tak,jak na luksusową limuzynę przystało. Na pokładzie pancernego BMW zainstalowano także system informacyjny oraz audio ze znanym z innych odmian serii 7 układem iDrive. Materiały wykończeniowe dopasowywane są do gustów klientów.