Opóźnienie można wytłumaczyć też oczekiwaniem na uzyskanie przez nową fabrykę PSA na Słowacji pełnych zdolności produkcyjnych. Właśnie w nowym zakładzie w Trnavie będzie produkowana ta wersja nadwoziowa C3. I choć projekt oznaczony kodem A58 jest jeszcze ściśle tajny, nam udało się podejrzeć, jak nowy model będzie wyglądać.Auto zaprojektowane przez centrum stylistyczne PSA Peugeot Citroën daje się łatwo zidentyfikować jako członek rodziny koncernu. Charakterystyczna, wysunięta przednia część nadwozia przypomina obecną generację C3, natomiast duże reflektory o bardzo oryginalnym kształcie, mocno wcinające się w maskę silnika oraz błotniki są rozwiązaniem zupełnie nowym. Typowe dla segmentu jest natomiast umiejscowienie tylnych światełw słupkach.Uwagę zwracająplastikowe listwy ochronne w zderzakach i na drzwiach.Platforma z "207"W zależności od wersji auto poruszać się będzie na 14-, 15- lub 16-calowych kołach. C3 StreetLounge (to na razie nazwa nieoficjalna) powstanie na płycie podłogowej, którą już teraz koncern wykorzystuje w najnowszym Peugeocie 207. Ze wstępnych informacji wynika, że długość małego Citroëna nie przekroczy 3,98 m, a wysokość sięgnie 1,54 m.Duże uznanie należy się projektantom za pomysłowe wnętrze. Rozbudowana, dwukolorowa deska rodzielcza zwraca uwagę śmiałością formy. W konsoli środkowej wygospodarowanomiejsce na pokłado-wy system audio-informacyjny oraz przyciski sterujące i wy-świetlacz automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji.Prawdopodobnie wysokie koszty zdecydowały o tym, że StreetLounge dostanie tradycyjną kierownicę, a nie rozwiązanie znane z C4 z nieruchomą kolumną środkową. Zaletami Citroëna mają być duża przestronność i swoboda aranżacji wnętrza. Schowki w kokpicie, drzwiach oraz pod siedzeniami ułatwią przewożenie drobiazgów, a większe pakunki zmieszczą się w bagażniku, którego pojemność ma wynosiç 410 l. Możliwość przesuwania tylnej kanapy wzdłużnie dodatkowo pozwoli na poprawę komfortu podróżujących na niej pasażerów lub powiększenie bagażnika, gdy np. siedzenia ztyłu są puste albo zajmowane przez dzieci.Dobry napędWstępne plany przewidują wprowadzenie na rynek 4 silników - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Wszystkiemotory będą spełniać normy emisji spalin Euro 5. Benzynowe 1.4 i 1.6 powstały we współpracy z BMW. W ich konstrukcji zastosowano system zmiennych faz rozrządu oraz technikę bezpośredniego wtrysku paliwa (1.6). Początkowo do sprzedaży wejdą wersje o mocy 75 KM (1.4) oraz 115 KM (1.6). Później być może pojawią się ich mocniejsze odmiany, odpo-wiednio 90- i 143-konna (wersja 175-konna tej jednostki zadebiutuje w tym roku w 2. gene-racji Mini Coopera S). Diesle HDi dostępne będą w odmianach od 70 do 130 KM. Jak przystało na auto końca pierwszej dekady XXI wieku,nowy produkt Citroëna zaoferuje w wyposażeniu najnowocześniejsze systemy gwarantujące najwyższy poziom bezpieczeństwa. Będą to m.in. ABS, systemy kontroli trakcji i stabilności ESP, przednie i boczne airbagi oraz kurtyny powietrzne. Zupełną nowością ma być zaawansowany system automatycznego parkowania. Nowy Citroën nie będzie miał łatwego życia na rynku - segment minivanów bazujących na klasie B tak naprawdę dopiero się rozwija. Prognozowana cena auta to ok. 13,5 tys. euro.