Nadwozie/jakość
Na tle podstawowej wersji najmocniejszego diesla wyróżnia sportowy przedni zderzak, tylny spoiler i klamki w kolorze nadwozia. Materiały użyte do wykończenia kabiny są dobrej jakości i tworzą nawet klimat elegancji.
Górną część deski rozdzielczej i boczki drzwi pokryto miękkim obiciem. Znajdziemy tu upiększające detale, skrytki i uchwyty na napoje. Z przodu podróżuje się całkiem przyjemnie, tylna część zadowoli jedynie dwójkę dzieci.
Niestety kierownicę nadal można regulować tylko w płaszczyźnie pionowej, a podczas obsługi pokręteł nawiewów lub klimatyzacji kierowca musi pochylić się. Przedział bagażowy ma przeciętną wielkość. Dzięki składanej kanapie można go powiększyć ponad 4 razy.
Układ napędowy/osiągi
Niewielki, 8-zaworowy diesel dysponujący mocą 100 KM i dużymmomentem sprawia wrażenie "niedożywionego" - było to subiektywne odczucie wszystkich testujących kierowców. Ale podczas badań mały "francuz" wypadł przyzwoicie.
Od 0 do 100 km przyspieszał w niespełna 11 s, nieźle spisał się w teście elastyczności. Aby osiągnąć tak dobre wyniki, kierowca musi wykorzystać cały potencjał mocy silnika. A to wiąże się z eksploatacją jednostki powyżej 3000 obr./min i w konsek-wencji nieprzyjemnym hałasem we wnętrzu.
Jednak nie dynamika, a niskie spalanie jest największą zaletą motoru. Nawet podczas forsownej jazdy średnie zużycie paliwa nie przekraczało 6,2 l/100 km, a rekordowy wynik wyniósł 3,7 l/100 km. Biegi "wskakują" bez oporów, ale do samej precyzji pracy przekładni można mieć jeszcze drobne zastrzeżenia.
Układ jezdny/komfort
Układ jezdny jest mocnym punktem auta. Clio świetnie trzyma się wyznaczonego kierunku jazdy i nie daje się wyprowdzić z równowagi na zakrętach. Jak na "malucha" bardzo dobrze tłumi także nierówności drogi. W opanowaniu auta może pomóc dostępny układ ESP (z ASR) za 3000 złotych. Hamulce przeciętne.
Koszty/bezpieczeństwo
Na tle konkurentów (np. Fabii 1.9/100 TDI) cena Clio jest raczej umiarkowana. Pomimo że auto można nabyć tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej, standard nie obejmuje komputera pokładowego (500 zł), klimatyzacji (man./aut. - 4500/5500 zł) i "elektryki" szyb tylnych (500 zł).