Nadwozie/jakość

Model 9-3 dostępny jest już na rynku od 2002 roku, ale jego stylistyka nadal należy do atrakcyjnych. Auto wyróżnia się na tle konkurentów w klasie średniej. Do jakości wykończenia i poziomu wyposażenia testowanej wersji Vector nie można mieć zastrzeżeń.

Dwubarwna, skórzana tapicerka oraz chromowane detale w kierownicy i kokpicie podkreślają dynamiczny charakter Saaba. Na przednich fotelach kierowca i pasażer czują się swobodnie.

Plus za dobre trzymanie boczne. Z tyłu wysokim osobom z pewnością zabraknie przestrzeni na nogi. 425-litrowy bagażnik również nie należy do największych w klasie.

Układ napędowy/osiągi

Silnik Saaba to bardzo udana konstrukcja stworzona przez inżynierów spółki GM-Fiat Powertrain. Jednostka ta (oferowana także w modelach Opla i Alfy Romeo) ma pojemność 1910 ccm i osiąga moc 150 KM oraz moment 315 Nm (80 proc. wartości momentu dostępne jest już od 1750 obr./min).

Wyposażono ją w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Silnik spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i jest bardzo elastyczny nawet przy niewielkiej prędkości obrotowej.

Zapewnia doskonałe osiągi i dynamikę przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo. 6-biegowa skrzynia manualna przenosząca napęd na przednią oś jest dobrze zestopniowana, ale drążek haczy przy zmianie przełożeń.

Układ jezdny/komfort

Precyzyjny układ kierowniczy i sztywne zestrojenie zawieszenia pasują do charakteru Saaba. Plus za skuteczne hamulce i wzorowe zachowanie na zakrętach.

Koszty/bezpieczeństwo

Vector to najbogatsza wersja modelu 9-3, zarówno pod względem komfortu, jak i bezpieczeństwa. A cena? Saaby nigdy niestety nie należały do tanich aut.