Oczywiście są to bardzo ogólne stwierdzenia, gdyż inaczej należy traktować atrakcyjną stylizację i wygodne wnętrze w samochodach segmentów wyższych, a inaczej w miejskich maluchach. Tak samo czym innym są nowinki techniczne w samochodach luksusowych, a czym innym nowinki w kompaktach. Liczy się porównanie z samochodami w danym segmencie.

W przypadku Peugeota 407 do osiągnięcia sukcesu na rynku przygotowano się bardzo starannie. Pierwszym krokiem było stworzenie sylwetki odbiegającej stylistycznie od Opla Vectry, VW Passata, Toyoty Avensis, czy Citroena C5. Aby to zrealizować zaprojektowano bryłę nadwozia przypominającą wystrzelony pocisk: długa pochylona przednia maska, łagodnie łączy się z szybą przednią i owalną linią dachu, a zakończeniem jest masywna bryła bagażnika. Także wnętrze nie jest skopiowaniem dotychczasowych pomysłów, ale całkowicie nową stylizacją. Wprawdzie kształt zegarów i panel sterujący elektrycznym sterowaniem szyb i lusterek nie dają wątpliwości, że jest to Peugeot, ale innowacją jest zabudowa konsoli środowej. Opracowując ją przyjęto zasady sterowania komputera: wybieramy katalog (np. dźwięk) i dalsze sterowanie jest zapewnione otwarciem podkatalogu w którym umieszczono regulację danej nastawy.

Nad zestawem przycisków sterujących jest płytki schowek, a na najwyższym punkcie konsoli środkowej, wyświetlacz na którym przedstawione są aktualnie wybrane stacje radiowe, dane komputera pokładowego, temperatura wewnątrz (osobno dla kierowcy i pasażera) i zewnątrz itp. Niestety budując usytuowanie całego panelu sterującego (a przez to także wyświetlacza) nie zdecydowano się na jego pochylenie w kierunku kierowcy jak chociażby w BMW. Przez to w słoneczne dni odczyt wyświetlacza jest utrudniony i kierowca musi odchylić się w kierunku konsoli, aby patrzeć na display pod innym kątem.

Poprawiono za to komfort wnętrza w peugeocie. W każdym ze starszych "francuzów" siedziska były zbyt krótkie i płaskie, przez co udo nie przylegało idealnie do fotela. Następowało wówczas delikatne napięcie mięśni, które po dłuższym siedzeniu wywoływało zmęczenie nogi. W 407 kierowca nie odczuwa już tego dyskomfortu i bez względu jak długo prowadzi wóz nie czuje dodatkowego zmęczenia.

Zapewne trwałość podzespołów i jakości wykonania będą tematem, który najbardziej podzieli czytelników. W komentarzach na forum widać bowiem że są zagorzali zwolennicy samochodów francuskich (to tylko ci którzy mają te wersje) i zagorzali przeciwnicy (przeważają ci którzy "słyszeli", których znajomy ma "felerny pojazd" itd.). Warto jednak pamiętać, że nie ma samochodów idealnych. Na naprawy gwarancyjne jeżdżą zarówno właściciele audi, bmw, mercedesów, volvo jak i renault, czy peugeotów. Przy współczesnej unifikacji wiele części jest wykonywane przez kooperantów i wadliwy system elektroniki to wina firmy zajmującej się tym zagadnieniem, a nie producenta samochodów. Przypomina to budowę komputera gdzie kilku specjalistów wykorzystuje te same podzespoły, ale dobre urządzenie skonfiguruje tylko fachowiec. Tę umiejętność konfiguracji poszczególnych podzespołów, firmy francuskie pokazały w wyścigach samochodowych, będących "jeżdżącym laboratorium". Owiana mitami "francuska delikatność" daje natomiast wiele do myślenia osobom, które będąc w Maroko, Tunezji, czy Algierii widziały w jakich warunkach są tam użytkowane samochody. Zależności kolonialne sprawiły zaś, że jeżdżą tam głównie Peugeot.

Oferując model wśród takich potentatów na rynku jak Passat, Vectra, Avensis, Laguna, czy Accord nie wystarczyło tylko zbudować ładne nadwozie. Stąd też w pojeździe znalazły się m.in. zintegrowany telefon, dziewięć poduszek powietrznych, lusterka składające się automatycznie po zamknięciu zamka,  automatyczne włączenie świateł awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu, czujniki ciśnienia w kołach, lusterko wewnętrzne automatycznie ściemniające się zapobiegające oślepieniu przez jadącego z tyłu, czujnik włączenia świateł itp. Oczywiście wiele z tych dodatków jest oferowane jako opcja, niemniej gdy ktoś zapragnie wyposażyć swój pojazd jak wersję topową, ma taką możliwość.

Ostatnim punktem warunkującym dobre przyjęcie na rynku to jednostki napędowe. Także w tym przypadku inżynierowie z Francji nie mogą odczuwać wyższości konkurencji. Oprócz jednostek benzynowych, 407 oferowana jest z dwoma silnikami HDI: 1,6 (110 KM) lub 2,0 (136 KM). Trzeba przyznać, że ta druga jednostka pozwala na niezłe osiągi (prędkość maksymalna 208 km/h i przyspieszenia 11 sek.), a wysoki moment obrotowy (320 Nm) i jego charakterystyka zapewniają dobrą elastyczność. Sporym minusem jest cena. Prezentowany na zdjęciach Peugeot 407 SV Sport kosztuje w Polsce 109 000 zł.