Inny niż wszystkie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Modę na "vanopodobne" kompakty rozpoczęła Honda Civic, po niej przebojem wjechał na rynek Peugeot 307. Stilo dobrze przygotowało się do rywalizacji ze starymi i nowymi konkurentami.

Nadwozie/jakość. Dynamiczna, pięciodrzwiowa sylwetka powstała po połączeniu mocnych przetłoczeń z kanciastymi płaszczyznami. Agresywność i siłę podkreślają masywne zderzaki. Duże, przeszklone powierzchnie rozjaśniają wnętrze. Kokpit został zaplanowany ergonomicznie, czytelne wskaźniki w zasięgu wzroku, a przełączniki pod ręką. Funkcjonalność Stilo to mnóstwo schowków na drobiazgi, dzielone i przesuwane o 16 cm tylne siedzenia (po tej operacji 335-litrowy bagażnik zwiększa się do 410 litrów). Regulacja koła kierownicy w dwóch płaszczyznach i regulowana wysokość foteli pozwalają zająć odpowiednią pozycję na wygodnych fotelach. Mankamentem są zbyt małe lusterka boczne.Układ napędowy/osiągi. Jednostka napędowa o pojemności 1,8 litra mimo mocy 133 KM nie wykazuje zbytniego zapału do podtrzymania dynamicznego wizerunku auta (poniżej 3000 obrotów wyraźny brak siły). Przy wyższych obrotach "szesnastozaworowiec" potrafi dostarczyć kierowcy zadowolenia i jest w stanie konkurować z rywalami. Pięciostopniowa skrzynia dobrze współpracuje z silnikiem, przełożenia są odpowiednio zestopniowane. Niestety dynamiczna jazda okupiona zostanie wysokim spalaniem, średnio prawie 10 litrów na 100 km.Układ jezdny/komfort. Mocnym punktem Stilo jest zawieszenie. Miękkie zestrojenie pozwala na skuteczne filtrowanie nierówności, dopiero przy dużych dziurach i wybojach daje się odczuć stan jezdni. Auto pewnie zachowuje się na zakrętach, nawet ekstremalne sytuacje na drodze nie powodują niekontrolowanych reakcji. Koszty/bezpieczeństwo. Wyposażeniowo Stilo wyprzedza konkurencję, a to musi kosztować. Samochód, seryjnie wyposażony w ABS z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), system przeciwdziałający poślizgowi kół przy przyspieszaniu (ASR) i zwalnianiu (MSR), wspomaganie awaryjnego hamowania i system Dualdrive (elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), jest bezpieczny ale także drogi.Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków