Nadwozie/jakość. Dynamiczna, pięciodrzwiowa sylwetka powstała po połączeniu mocnych przetłoczeń z kanciastymi płaszczyznami. Agresywność i siłę podkreślają masywne zderzaki. Duże, przeszklone powierzchnie rozjaśniają wnętrze. Kokpit został zaplanowany ergonomicznie, czytelne wskaźniki w zasięgu wzroku, a przełączniki pod ręką. Funkcjonalność Stilo to mnóstwo schowków na drobiazgi, dzielone i przesuwane o 16 cm tylne siedzenia (po tej operacji 335-litrowy bagażnik zwiększa się do 410 litrów). Regulacja koła kierownicy w dwóch płaszczyznach i regulowana wysokość foteli pozwalają zająć odpowiednią pozycję na wygodnych fotelach. Mankamentem są zbyt małe lusterka boczne.Układ napędowy/osiągi. Jednostka napędowa o pojemności 1,8 litra mimo mocy 133 KM nie wykazuje zbytniego zapału do podtrzymania dynamicznego wizerunku auta (poniżej 3000 obrotów wyraźny brak siły). Przy wyższych obrotach "szesnastozaworowiec" potrafi dostarczyć kierowcy zadowolenia i jest w stanie konkurować z rywalami. Pięciostopniowa skrzynia dobrze współpracuje z silnikiem, przełożenia są odpowiednio zestopniowane. Niestety dynamiczna jazda okupiona zostanie wysokim spalaniem, średnio prawie 10 litrów na 100 km.Układ jezdny/komfort. Mocnym punktem Stilo jest zawieszenie. Miękkie zestrojenie pozwala na skuteczne filtrowanie nierówności, dopiero przy dużych dziurach i wybojach daje się odczuć stan jezdni. Auto pewnie zachowuje się na zakrętach, nawet ekstremalne sytuacje na drodze nie powodują niekontrolowanych reakcji. Koszty/bezpieczeństwo. Wyposażeniowo Stilo wyprzedza konkurencję, a to musi kosztować. Samochód, seryjnie wyposażony w ABS z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), system przeciwdziałający poślizgowi kół przy przyspieszaniu (ASR) i zwalnianiu (MSR), wspomaganie awaryjnego hamowania i system Dualdrive (elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), jest bezpieczny ale także drogi.Ocena: 4