Odmłodzony samochodzik poznamy na pierwszy rzut oka po zmienionym przedzie z nowymi lampami i atrapą chłodnicy. Trudno też niezauważyć nowych tylnych lamp w stylistyce tekipi81. W kabinie nie zaszły zasadnicze zmiany. Deska rozdzielcza nadal ma konsolę centralną skierowaną ku kierowcy, dalej łatwo znaleźć wygodną pozycję za kierownicą, a dłuższy słupek kierownicy powoduje, że nie trzeba się kleić do deski rozdzielczej. Kierownicę dobrze się trzyma, fotelom co prawda brakuje trzymania bocznego, ale są odpowiedniej twardości. Na słowa uznania zasługuje dobry kształt rękojeści lewarka zmiany biegów. Tak więc to, co było regułą w starym Picanto, nadal obowiązuje - w autku dobrze będą się czuć również kierowcy o większym wzroście. Z tyłu miejsca nie jest tak dużo, ale i tak dorosły człowiek może tu wygodnie usiąść. Oczywiście nie możemy oczekiwać cudów, dlatego za tylną kanapą wygospodarowano tylko 157 l bagażnika, co wystarcza na dwie sportowe torby.

Litrowy benzynowy 4-cylindrowiec swoją mocą 46 kW (62 KM) i momentem obrotowym 87 Nm nie zachwyca, podobnie jak czasem przyśpieszenia do setki, który wynosi 15,8 s, ale w codziennym życiu autko zaskakuje swoim temperamentem. Picanto jest całkiem dynamicznym samochodem, silnik chętnie wkręca się na wysokie obroty, ale pozostaje relatywnie cichy. Oczywiście zwiększone obciążenie auta negatywnie wpływa na jego energiczność, ale i tak Picanto ma nasze sympatie, bo jak można by nie lubić auta, które bez problemu spala mniej niż 6 litrów. Zmiana biegów 5-biegowej przekładni odbywa się lekko, a w ramach swojej klasy dosyć precyzyjnie, chociaż wyczuwalne są pewne luzy.

Przyjemnie zaskoczyło nas komfortowo zestrojone zawieszenie, które godnie tłumiło większe nierówności włącznie z kocimi łbami, podwozie nie godziło się tylko na przejazdy krótkich poprzecznych nierówności, takich jak szczeliny na jezdni, zwalniacze czy szyny kolejowe. Takie przeszkody oznaczają w przypadku Picanto nieprzyjemne uderzenia w kabinie. Komfortowe zestrojenie zawieszenia odbija się jednak na właściwościach jezdnych. Kia Picanto to niezaprzeczalny miejski samochód - jego zwinność i promień zawracania są doskonałe, ale na zakrętach jest wyraźnie podsterowny, a szybkie przejazdy nierówności powodują, że auto staje się nerwowe, zaś po ostrym zdjęciu nogi z gazu na szybko przejeżdżanym zakręcie odczuwalne są nadsterowne tendencje tylnej części pojazdu. Ewentualna sytuacja kryzysowa jest jednak szybko wykrywalna i łatwo ją eliminować. Układ kierowniczy chodzi lekko, podczas jazdy na wprost jest za mało czułe i trochę za bardzo daje się we znaki wspomaganie, ale Picanto nie jest przecież samochodem sportowym, a swoją rolę auta miejskiego pełni doskonale. Hamulce można przyjemnie dawkować, ale przy ostrzejszym hamowaniu samochód ma tendencje do bujania.

Jaka więc czeka Picanto przyszłość rynkowa? W naszych oczach nadal należy do tej lepszej połowy w obecnej ofercie. Kia nie jest doskonałym samochodem, ale w tej kategorii pełno jest kompromisów, a małe Picanto w wielu dziedzinach przełamuje owe ustępstwa i z większą gracją pełni wytyczone mu zadania.

Ocena

Wnętrze, sterowanieJakość wykonania wnętrza7Jakość siedzeń (długość siedzenia, trzymanie boczne)8Deska rozdzielcza - design, funkcjonalność8Przestrzeń na tylnych siedzeniach - nogi8Przestrzeń na tylnych siedzeniach - głowa7Praktyczne schowki9Przyjemność z jazdy8Widoczność do przodu9Widoczność do tyłu7Silnik, skrzynia biegówPraca silnika8Osiągi na niższych obrotach6Moc na wyższych obrotach7Głośność na niższych obrotach9Głośność na wyższych obrotach7Zużycie paliwa7Stopnie skrzyni biegów8Łatwość zmiany przełożeń9Zawieszenie, hamulceWłasności jezdne w normalnym ruchu9Własności jezdne w warunkach ekstremalnych6Przeniesienie hałasu do wnętrza (dziury w jezdni.)7Przeniesienie siły napędowej na jezdnię7Skuteczność hamulców7BagażnikWielkość bagażnika6Możliwość załadunku bagażnika9Uniwersalność bagażnika10Stosunek ceny do wartości użytecznejCena/wartość użyteczna10Ocena całkowitaOcena całkowita - średnia7,81

Ocena jest efektem redakcyjnego testu i jest porównywana z modelami tego samego segmentu.** Silnik jest oceniany w porównaniu z konkurentami o przybliżonych parametrach i pojemności skokowej. Nie należy zatem oceniać, że dla przykładu moc silnika o pojemności 1.6 l może być porównywalna z mocą silnika 8-cylindrowego, który otrzymał identyczną ocenę. Przy wszystkich ocenach obowiązuje zasada 10 punktowej skali. Wszystko oceniane jest zgodnie ze znaczeniem danego słowa, a więc praca silnika = 10 - bardzo dobra praca, a zużycie paliwa = 10 - bardzo niskie zużycie.

Dane techniczne

Silnik:Typ silnika:benzynowyCylindry / zawory:4 / 3Pojemność skokowa (cm3):999Moc (kW / obr./min):46 / 5600Maksymalny mom. obr. (Nm / obr./min):87 / 3000Parametry eksploatacyjne:Prędkość maksymalna (km/h):150Przyspieszenia 0 - 100 km/h (s):15.8Zużycie paliwa-miasto/autostrada/kombi (l/100 km):5.9 / 4.4 / 4.9Rozmiary i masy:Bagażnik - siedzenia/złożone (l): 157 / 882Pojemność zbiornika paliwa (l):35Masa gotowego do drogi / nośność (kg):929 / 882Rozmiar opon165/60 R14Wymiary do wykresu - zewnętrzne:a) długość (mm):3495b) szerokość (mm):1595c) wysokość (mm):1442d) rozstaw osi (mm):2370e) rozstaw z przodu (mm):1400f) rozstaw z tyłu (mm):1385Wymiary do wykresu - wewnętrzne:g) podzielna przestrzeń z przodu min/max (mm):870 / 1060h) podzielna przestrzeń z tyłu min/max (mm):630 / 820i) wysokość nad siedzeniem - z przodu (mm):990j) wysokość nad siedzeniem - z tyłu (mm):930 k) szerokość z przodu (mm):1310l) szerokość z tyłu (mm):1300długość siedzenia z przodu (mm):490długość siedzenia z tyłu (mm):480wysokość oparcia z przodu (mm):600wysokość oparcia z tyłu (mm):570miejsce pod przednim siedzeniem z tyłu:TAK