Rocznie testujemy około 500 samochodów. To daje ponad 100 tys. przejechanych kilometrów oraz mnóstwo pomiarów testowych. W ten sposób sprawdzamy: przyspieszenie od 0 do 100 km/h, elastyczność silników, drogę hamowania od 100 km/h, zużycie paliwa, głośność pojazdów, ich masę i ładowność, a oprócz tego wykonujemy pomiary wnętrza oraz bagażników. Taka liczba wyników testów pozwala stworzyć listę najlepszych i najgorszych samochodów pod względem różnych parametrów. Nasz cykl zaczynamy od drogi hamowania. Zwycięzcy i przegrani są wyłaniani w ramach jednej klasy, ale przedstawiamy też najlepsze i najgorsze auto całego zestawienia.

Jak mierzymy drogę hamowania? - Każdy samochód sprawdzamy w trakcie 10 prób hamowania od szybkości 100 km/h. Pierwszy test pokazuje skuteczność zimnych hamulców. Pozostałe pozwalają przetestować, na ile są one odporne na fading, a średnia ze wszystkich prób to wynik hamowania po rozgrzaniu układu. Dobry samochód powinien hamować poniżej 37 m, a krytyczną granicą jest 40 m.