Alternatywą może być małe auto z silnym, ale oszczędnym dieslem, np. Corsa z jednostką z bezpośrednim wtryskiem o mocy 100 KM.O możliwościach auta nie świadczy tylko mocny silnik. Aluminiowe felgi i przyciemniane tylne szyby nadają Oplowi lekko sportowy wygląd.

We wnętrzu większy nacisk położono na elegancję. Konsolę środkową zdobi imitacja aluminium, a wskaźniki otoczono chromowanymi pierścieniami. Plastiki na desce rozdzielczej są miękkie i ładnie wyglądają. Przełączniki rozplanowano poprawnie, znajdują się w zasięgu rąk kierowcy.

Minusem jest brak w standardzie regulacji kierownicy. Do przyjęcia prawidłowej pozycji musi wystarczyć regulowany na wysokość fotel.Poprawnie wyprofilowane siedzenia dobrze utrzymują ciała podczas szybkiego przejeżdżania łuków, a jednocześnie zapewniają wysoki komfort jazdy.

Nawet po długiej podróży nie odczuwa się zmęczenia. Jak na samochód klasy B Corsa zapewnia dużo przestrzeni. Wysokie osoby będą się czuły dobrze zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie siedzeń.

Ciasno zaczyna się robić z tyłu dopiero, gdy autem podróżuje komplet pasażerów

Do utrzymania porządku w kabinie musi wystarczyć schowek przed pasażerem oraz kieszenie w drzwiach. Problemów nie powinno być z urlopowymi wyjazdami. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 260 litrów zmieszczą się walizki całej rodziny.

Konkurencja ma tylko nieznacznie większe możliwości transportowe. Bagażnik Forda Fiesty pomieści 268, a Volkswagena Polo 270 litrów. W Corsie sposób składania tylnej kanapy zmniejsza funkcjonalność przestrzeni bagażowej.

Wprawdzie zarówno siedzisko, jak i oparcie są seryjnie dzielone oraz składane, ale mimo to na podłodze bagażnika tworzy się wysoki schodek. Poważnie utrudnia to przewożenie większych przedmiotów.

Mocnym punktem testowanego modelu jest jednostka napędowa o wysokiej kulturze pracy

Wprawdzie przez cały czas słychać charakterystyczny dla diesli klekot, ale ani przez chwilę silnik nie jest nadmiernie głośny. Poza tym nie odczuwa się charakterystycznej dla wielu doładowanych jednostek dziury w obrotach.

Silnik szybko wkręca się na obroty, co zapewnia autu doskonałe osiągi. "Setka" pojawia się na szybkościomierzu już po 11,5 sekundy. Również elastycznośćsatysfakcjonuje, dzięki czemu wyprzedzanie jest bezpieczne.

Dobre osiągi cieszą tym bardziej, że nie są okupione nadmiernym zapotrzebowaniem na paliwo. Nawet podczas jazdy w miejskich korkach spalanie nigdy nie przekroczyło 7 litrów na 100 kilometrów. Podczas jazdy na trasie zużycie oleju napędowego spadło poniżej 5 litrów.

Z silnikiem współpracuje precyzyjna skrzynia biegów

Nie ma żadnych problemów z włączaniem poszczególnych przełożeń.Tak pozytywnie nie można się wypowiadać o układzie kierowniczym, któremu brakuje precyzji. Na szczęście tę wadę rekompensuje sprężyście zestrojone zawieszenie.

Umożliwia ono żwawą jazdę na krętych drogach, a jednocześnie poprawnie tłumi nierówności nawierzchni. Samochód stabilnie zachowuje się zarówno na poprzecznych, jak i wzdłużnych wybojach.

Przyjemność jazdy mocnym, a jednocześnie oszczędnym Oplem dużo kosztuje, a w zamian otrzymuje się samochód z przeciętnym wyposażeniem standardowym. Na wysokim poziomie jest natomiast bezpieczeństwo pasażerów. W testach zderzeniowych Euro-NCAP samochód uzyskał cztery gwiazdki na pięć możliwych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków