Od 1989 roku sprzedano ogółem blisko 770 tys. wszystkich generacji "piątki", a więc założenia producenta musiały najwyraźniej utrafić w gusta odbiorców. Lepsze jest wrogiem dobrego, ale...Skąd więc pomysł na twardy, automatycznie składany dach?Odpowiedź jest prosta - zbyt wielu producentów ma w ofercie coupékabriolety, które są prawdziwymi autami wielosezonowymi, a Mazda nie może sobie pozwolić, by jej klienci odeszli do innych firm. Co ma do zaoferowania nowe MX-5 w stosunku do konkurencji? Pierwsza podstawowa różnica to fakt, że złożony dach nie zabiera miejsca w bagażniku (który prawdę powiedziawszy i tak nie jest duży), gdyż chowa się za siedzeniami. Poza tym konstruktorzy kabrioletów na bazie hatchbacków zawsze zmagają się z koniecznością usztywnienia nadwozia, a to może powodować sporą "nadwagę". Ponieważ Mazda od początku była kabrioletem, wersja z hardtopem waży zaledwie 37 kg więcej niż ta z miękkim dachem i jest tylko o 1 cm wyższa. Przyjemność z jazdy napędzanym na tył autem pozostaje jednak taka sama, tyle że w środku ma być znacznie ciszej. "MX-5" do wielu tytułów (m.in. Car of the Year Japan 2005/06, Roadster of the Year 2005 magazynu "Top Gear"/BBC) będzie mogła doliczyć sobie jeszcze jeden - najszybciej "rozbierającego się" kabrioletu świata. Cała operacja składania/rozkładania dachu zajmuje zaledwie 12 s!"Automat" tak, ale nie dla EuropyW Europie auto będzie dostępne z dwoma silnikami benzynowymi - 1.8 i 2.0. Przy pierwszym do przeniesienia napędu posłuży manualna skrzynia 5-biegowa, przy drugim istnieje możliwość wyboru przekładni 6-stopniowej. Na rynki Australii, Japonii i USA także 6-biegowy "automat". Niestety, dla naszych fanów Mazdy nie mamy dobrych nowin - w dalszym ciągu najłatwiejszym sposobem na wejście w posiadanie samochodu tej marki jest wyjazd do salonu firmy w Niemczech. MX-5 Roadster Coupé będzie dostępneod listopada. Cena na razie nieznana.