Dla podkreślenia zmiany japońska firma stosuje w przypadku nowego ASX-a rok modelowy... 2015,5. Intrygujący rocznik!
Mitsubishi ASX - nadwozie
Przez „auto typu crossover” rozumie się samochód łączący w sobie cechy kilku pojazdów, głównie vana i SUV-a. ASX jest raczej połączeniem kompaktu i SUV-a. Może być też uterenowiony (napęd 4x4 dostępny w wersji Invite) – tak jak nasz testowy egzemplarz. Mimo niewielkich rozmiarów auta (długość niespełna 4,3 m) czwórka pasażerów ma w środku ASX-a wystarczająco dużo miejsca.
Fotele są umieszczone wysoko, co zapewnia kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Bagażnik ma pojemność 419 l i regularne kształty (1219 l po złożeniu tylnych siedzeń). Oparcia kanapy składają się na płasko. Drobne przedmioty można umieścić w licznych schowkach lub pod podłogą bagażnika – jest tam do dyspozycji przestrzeń o pojemności 26 l.
Mitsubishi ASX - silnik
Na papierze ma stosunkowo niewielką moc 114 KM, ale nadrabia to dobrą charakterystyką – maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 1750 obr./min i utrzymuje tę wartość do 2500 obr./min. A to oznacza, że nie trzeba go „kręcić” do wysokich obrotów podczas przyspieszania czy też wyprzedzania. Przekłada się to także na niskie spalanie – w trasie ASX zadowala się 5,5 l oleju napędowego na 100 km (autostrada), co jest bliskie danym fabrycznym. Sześciobiegowa ręczna skrzynia także pozwala na ekonomiczną jazdę.
Mitsubishi ASX - prowadzenie
Napęd 4x4 przydał się podczas zimowego testu przy dużych opadach śniegu, podobnie jak koła z oponami o wysokim profilu (215/70 R 16). Tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia dobry komfort jazdy.
Mitsubishi ASX - koszty
Testowany ASX miał drugi poziom wyposażenia – Invite. Jest on optymalny
z punktu widzenia kosztów i tego, co dostaje się w zamian (szczególnie cenny okazuje się napęd 4x4, mniej przydatny – tempomat). W promocyjnej cenie (rabat 4000 zł) ASX Invite kosztuje 98 990 zł.
Mitsubishi ASX - to nam się podoba
Komfort i zwrotność ASX-a, wskaźnik zmiany biegu na desce rozdzielczej, napęd 4x4, dobra widoczność z fotela kierowcy, liczne schowki.
Mitsubishi ASX - to nam się nie podoba
Ukryty za dźwignią włączania świateł przycisk komputera pokładowego, twardy
plastik na desce rozdzielczej.
Mitsubishi ASX - nasza opinia
Mitsubishi ASX to raczej miejski crossover. Dobrze radzi sobie też w trasie, jest wtedy ekonomiczny. Można nim zjechać na drogę gruntową, ale na trudne warunki się nie nadaje.
Mitsubishi ASX 1.6 DID - dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1560 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 114/3600 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 270/1750 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/man. 6 |
Rozmiar opon | 215/70 R 16 |
Pojemność bagażnika (l) | 419-1219 |
Dług./szer./wys. (mm) | 4295/1770/1635 |
Rozstaw osi (mm) | 2670 |
Średnica zawracania (m) | 10,6 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1420/560 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 |
Spalanie (l/100 km) w mieście | 5,6 |
Spalanie poza miastem | 4,7 |
Spalanie średnie | 5,0 |
Śr. emisja CO2 (g/km) | 132 |
Teoretyczny zasięg (km) | 1070 |
Cena standardowej wersji | 98 990 zł |