Dla podkreślenia zmiany japońska firma stosuje w przypadku nowego ASX-a rok modelowy... 2015,5. Intrygujący rocznik!

Mitsubishi ASX - nadwozie

Przez „auto typu crossover” rozumie się samochód łączący w sobie cechy kilku pojazdów, głównie vana i SUV-a. ASX jest raczej połączeniem kompaktu i SUV-a. Może być też uterenowiony (napęd 4x4 dostępny w wersji Invite) – tak jak nasz testowy egzemplarz. Mimo niewielkich rozmiarów auta (długość niespełna 4,3 m) czwórka pasażerów ma w środku ASX-a wystarczająco dużo miejsca.

Fotele są umieszczone wysoko, co zapewnia kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Bagażnik ma pojemność 419 l i regularne kształty (1219 l po złożeniu tylnych siedzeń). Oparcia kanapy składają się na płasko. Drobne przedmioty można umieścić w licznych schowkach lub pod podłogą bagażnika – jest tam do dyspozycji przestrzeń o pojemności 26 l.

Mitsubishi ASX - silnik

Na papierze ma stosunkowo niewielką moc 114 KM, ale nadrabia to dobrą charakterystyką – maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 1750 obr./min i utrzymuje tę wartość do 2500 obr./min. A to oznacza, że nie trzeba go „kręcić” do wysokich obrotów podczas przyspieszania czy też wyprzedzania. Przekłada się to także na niskie spalanie – w trasie ASX zadowala się 5,5 l oleju napędowego na 100 km (autostrada), co jest bliskie danym fabrycznym. Sześciobiegowa ręczna skrzynia także pozwala na ekonomiczną jazdę.

Mitsubishi ASX - prowadzenie

Napęd 4x4 przydał się podczas zimowego testu przy dużych opadach śniegu, podobnie jak koła z oponami o wysokim profilu (215/70 R 16). Tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia dobry komfort jazdy.

Mitsubishi ASX - koszty

Testowany ASX miał drugi poziom wyposażenia – Invite. Jest on optymalny

z punktu widzenia kosztów i tego, co dostaje się w zamian (szczególnie cenny okazuje się napęd 4x4, mniej przydatny – tempomat). W promocyjnej cenie (rabat 4000 zł) ASX Invite kosztuje 98 990 zł.

Mitsubishi ASX - to nam się podoba

Komfort i zwrotność ASX-a, wskaźnik zmiany biegu na desce rozdzielczej, napęd 4x4, dobra widoczność z fotela kierowcy, liczne schowki.

Mitsubishi ASX - to nam się nie podoba

Ukryty za dźwignią włączania świateł przycisk komputera pokładowego, twardy

plastik na desce rozdzielczej.

Mitsubishi ASX - nasza opinia

Mitsubishi ASX to raczej miejski crossover. Dobrze radzi sobie też w trasie, jest wtedy ekonomiczny. Można nim zjechać na drogę gruntową, ale na trudne warunki się nie nadaje.

Mitsubishi ASX 1.6 DID - dane techniczne

Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1560
Moc maksymalna (KM/obr./min) 114/3600
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 270/1750
Napęd/skrzynia biegów 4x4/man. 6
Rozmiar opon 215/70 R 16
Pojemność bagażnika (l) 419-1219
Dług./szer./wys. (mm) 4295/1770/1635
Rozstaw osi (mm) 2670
Średnica zawracania (m) 10,6
Masa własna/ładowność (kg) 1420/560
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,5
Prędkość maksymalna (km/h) 180
Spalanie (l/100 km) w mieście 5,6
Spalanie poza miastem 4,7
Spalanie średnie 5,0
Śr. emisja CO2 (g/km) 132
Teoretyczny zasięg (km) 1070
Cena standardowej wersji 98 990 zł