Nadwozie/jakość. Jak każde auto z długim stażem rynkowym, tak i Astra pod względem stylistyki nie wywołuje już emocji. Przeprowadzony 2 lata temu lifting miał jedynie charakter kosmetyczny i tylko w niewielkim stopniu odświeżył sylwetkę modelu. W testowanej wersji uwagę zwracają oferowane w opcji biksenonowe reflektory kierunkowe (5200 zł) oraz aluminiowe felgi. Wnętrze wyróżnia się wysoką jakością materiałów i dobrą ergonomią. W obszytej skórą kierownicy umieszczono przyciski sterujące radiem i komputerem pokładowym, a duży kolorowy wyświetlacz na desce rozdzielczej pokazuje informacje z systemów: audio i nawigacyjnego (3450 zł) oraz ustawienia sterowanej elektronicznie klimatyzacji. Ilość miejsca nie budzi zastrzeżeń, podobnie jak pojemność 380-litrowego bagażnika (po rozłożeniu tylnych siedzeń 1295 l).
układ napędowy/Osiągi. Testowany model napędzany był najmocniejszą wersją silnika wysokoprężnego 1.9 CDTI. 150 KM i moment 320 Nm dostępny już przy 2000 obr./min sprawiają, że auto cechuje się bardzo dobrą dynamiką i elastycznością. Silnik błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu, a wysoka wartość momentu już przy niskich prędkościach obrotowych sprawia, że dynamiczna jazda nie wymaga częstego operowania drążkiem 6-stopniowej skrzyni biegów. Do zalet trzeba zaliczyć ekonomiczne zużycie paliwa.
Układ Jezdny/komfort. Zestrojenie zawieszenia nadal należy do najlepszych w klasie. Auto zapewnia wysoki komfort jazdy: prowadzi się bardzo pewnie, bez kłopotów radzi sobie z nierównościami i jest stabilne na zakrętach. Dodatkowy atut to system IDS+ (opcja za 6,5 tys. zł) z układem dynamicznej kontroli amortyzacji, który pozwala kierowcy wybierać między standardowym a sportowym trybem jazdy. Po wciśnięciu przycisku „Sport” zawieszenie się utwardza, zmienia się także charakterystyka pracy silnika, dzięki czemu reakcje na dodanie gazu są szybsze. Precyzyjny układ kierowniczy oraz systemy: ABS, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ESP) ułatwiają zachowanie kontroli nad autem.
Koszty/bezpieczeństwo. Cena testowanej wersji po uwzględnieniu wszystkich opcji dodatkowych przekracza 100 tys. zł. To bardzo dużo, ale – jak się okazuje – porównywalne modele konkurencji (np. VW Golf 2.0 TDI) wcale nie są tańsze. W testach Euro NCAP Astra zdobyła maksymalną ocenę – 5 gwiazdek. Następca zadebiutuje jesienią.