Opel Corsa jest na rynku już od niemal 30 lat. Przez ten czas znalazła 11 mln nabywców. Ostatni face lifting Corsa przeszła w ubiegłym roku. Właściwie nie był to face lifting w dosłownym znaczeniu, bo wygląd zewnętrzny nie uległ wtedy zmianie. Poprawione natomiast zostały silniki, które dzięki modyfikacjom zyskały więcej momentu obrotowego przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Znacznie ulepszono też zawieszenie, dzięki czemu Corsa prowadzi się pewnie i stabilnie. A jakie zmiany wprowadzono w Oplu Corsie D?

Nadwozie Opla Corsy D

Teraz przyszedł czas na lifting z prawdziwego zdarzenia. Miejski Opel zyskał nową "twarz", która ma go upodobnić do większych modeli niemieckiej marki. Zmienione zostały przednie reflektory, a górny i dolny grill mają teraz zmienione proporcje, co nadaje Corsie lekkości.

Producent wprowadził do oferty nowe kolory nadwozia Opla Corsy D. Będzie można wybierać spośród aż 15 różnych barw lakieru. Co więcej, wzrosła możliwość dostosowania wyglądu nadwozia i wnętrza według własnych upodobań. Do serii Color Line, obok istniejących już odmian Color Edition i Color Race, dołącza edycja Linea Pack, w której mamy do wyboru dziewięć kolorów karoserii oraz dodatkowo dwa pasy biegnące wzdłuż maski i dachu. W zależności od koloru pasów tak samo malowane są osłony lusterek i felgi.

Opel Corsa D: wnętrze

Poprawki w stosunku do poprzedniczki dotyczą też wnętrza Opla Corsy D. Przede wszystkim warte zaznaczenia jest pojawienie się nowoczesnego systemu Touch & Connect z kolorowym, dotykowym wyświetlaczem nawigacji i systemu audio. Pojawiło się gniazdo USB, łączność Bluetooth i możliwość podłączenia iPhone'a. Nawigacja satelitarna pokrywa 28 europejskich krajów i ma opcję wyboru trasy zapewniającej niższe spalanie. System T&C kosztować będzie w Polsce 2 950 złotych.

Wyposażenie zmienionej Corsy

Podczas jazdy zimą, bardzo przydatne okazują się nowe elementy wyposażenia Corsy, jak podgrzewane fotele czy podgrzewana kierownica, która w tej klasie aut nie jest spotykana. Z kolei w lecie posiadacze Opla Corsy D docenią działanie systemu FlexFix, który pozwala zamontować specjalny bagażnik rowerowy z tyłu samochodu. Dzięki temu nie trzeba dźwigać rowerów na dach auta. Niedoświadczeni kierowcy docenią inną nowość — system Hill Start Assist, który zapobiega staczaniu się auta podczas ruszania pod górę. Bezpieczeństwo podróżowania szczególnie po krętych drogach zwiększą adaptacyjne reflektory AFL, które doświetlają zakręty, a komfort podniesie dodatkowo panoramiczny dach.

Silniki i spalanie Opla Corsy D

Gama jednostek silnikowych nie uległa zmianie i jest bardzo bogata. Są to te same motory benzynowe i Diesla, które zostały poprawione przy ostatnich zmianach modelu. Ich moc mieści się w granicach od 65 do aż 192 KM (wersja OPC, która pojawi się w tym roku w Polsce), a pojemność od 1,0 do 1,7 litra. Do tego dochodzą trzy rodzaje skrzyni biegów, a więc jest w czym wybierać. Jedna zmiana dotyczy najbardziej oszczędnej wersji — 1.3 CDTI ecoFLEX — która dostępna jest teraz z systemem start/stop. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km. Nam podczas krótkiej jazdy w trybie mieszanym — w mieście i na trasie — Corsa spalała średnio 4,8 l/100 km.

System start-stop zamontowany w Oplu Corsie D składa się m.in. z żelowego akumulatora, czujnika naładowania akumulatora i układu zarządzającego energią i temperaturą silnika, dzięki czemu przy niekorzystnych warunkach, jak np. mróz czy duże obciążenie elektryczne, silnik nie będzie się wyłączał. Działanie systemu można całkiem wyłączyć za pomocą jednego przycisku "eco" na desce rozdzielczej.

Opel planuje roczną sprzedaż Corsy w Polsce na poziomie 6,2 tys. sztuk, czyli o ponad 200 szt. więcej niż w roku ubiegłym. Ma to pomóc marce w uzyskaniu łącznego wyniku sprzedaży wszystkich modeli na poziomie, który pozwoli wejść Oplowi na podium w krajowym zestawieniu. Z pewnością dużą popularnością cieszyć się będzie nowa Corsa z fabryczną instalacją LPG, która od połowy roku będzie dostępna w Polsce.

Ceny Corsy D

Podstawowa wersja nowego Opla Corsy D w odmianie 3-drzwiowej i z 65-konnym silnikiem została ustalona na poziomie 39,7 tys. złotych. Oszczędna wersja 1,3 CDTI ecoFLEX kosztuje od 55,7 tys. złotych. Sportowa Corsa OPC z silnikiem 1,6 Turbo o mocy 192 KM to kwestia wydania ok. 87,2 tys. złotych. Dopłata do drugiej pary drzwi została wyceniona na 1,3 tys. złotych.

Opel Corsa D: opinie

Opel Corsa D to samochód dojrzały, pozbawiony irytujących wad czy niedociągnięć, który oferuje niezwykle szeroką, jak na tę klasę aut, możliwość wyboru odpowiedniej dla klienta wersji. Dzięki temu można mieć pewność, że tak spersonalizowany samochód będzie się wyróżniał na drodze i nie zginie w miejskim tłumie podobnych do siebie aut.