Nadwozie/jakość

14 lat doświadczeń Opla przy budowie kompaktowej Astry zaprocentowało stworzeniem udanej konstrukcji. Auto ma nie tylko wzorową przestronność wnętrza i rekordowej pojemności bagażnik, lecz także atrakcyjny design, o wiele ciekawszy niż bezpośredni rywal - Golf V.

Są jednak pewne niedociągnięcia lub raczej przerost formy nad treścią. Obsługi dźwigienek kierunkowskazów i wycieraczek szyb trzeba się chwilę uczyć. Również sterowanie komputerem pokładowym i ustawieniami klimatyzacji trudno uznać za intuicyjne.

Układ napędowy/osiągi

Nowej generacji turbodiesel z system Common Rail w słabszej wersji mocy (dostępna również 150 KM) wręcz zachwyca. Jest bardzo żwawy i to już od niskich obrotów.

Dzięki 6-biegowej skrzyni biegów średnio zadowala się 6,8 l/100 km oleju napędowego, co pozwala bez tankowania przejechać dystans 760 km. Turbodiesel Opla nie należy jednak do cichych.

Konkurencyjna Corolla 2.0 D-4D, przy prędkościach takich jak podane w tabeli, uzyskuje odpowiednio: 61/66/70 dB. Obsługę lewarka skrzyni biegów oceniamy wysoko: skoki są krótkie i perfekcyjne.

Układ jezdny/komfort

Auto prowadzi się pewnie, a pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. Osoby o zacięciu sportowym za 1000 zł mogą mieć utwardzone i obniżone zawieszenie.

Za dodatkowe 5000 zł dostępny jest IDS+, system, który zmienia charakterystykę silnika, zawieszenia, układu kierowniczego i ESP na bardziej sportową. Mocną stroną Astry są jej hamulce.

Koszty/bezpieczeństwo

Maksymalna nota w crash-teście Euro-NCAP mówi wszystko. Cena auta atrakcyjna, choć kurtyny i klimatyzacja manualna powinny być seryjne.