Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Samochody od 50 do 70 tys. zł

Samochody od 50 do 70 tys. zł

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Osoby dysponujące gotówką powyżej 50 tysięcy złotych mogą wybierać spośród niemal trzydziestu samochodów różnych klas. W pierwszej części przedstawiliśmy 15 aut, a w tym numerze prezentujemy 14.

W tej części jest tylko jeden reprezentant samochodów małych. Honda Jazz to tegoroczna nowość japońskiego producenta. Ale niejedyny przedstawiciel Hondy. Obok Jazza w tej kategorii cenowej mieści się niewielka terenówka, model HR-V, oraz limuzyna klasy średniej, Accord. Z Japonii pochodzi jeszcze jedna nowość - Nissan Primera. Samochód trafił do klientów w Polsce w kwietniu tego roku. Pojazd zaskakuje nietypową stylistyką oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Ostatnim przedstawicielem dalekowschodnich producentów samochodów w dzisiejszym odcinku jest koreańska limuzyna Hyundai Sonata. Reszta aut pochodzi z europejskich fabryk. Klasa średnia jest mocno obsadzona przez trzy popularne modele francuskie: nieco już opatrzonego Peugeota 406 oraz ubiegłorocznych debiutantów Renault Lagunę i CitroĎna C5. W tej grupie konkurentów plasuje się również produkowany w Niemczech nowy Ford Mondeo. Klasę niższą średnią reprezentuje tym razem Volvo serii 40, a jedynym kompaktem w obecnym porównaniu jest Alfa Romeo 147.Jeżeli komuś jest potrzebny van w przedziale cenowym 50-70 tysięcy złotych, może wybierać pomiędzy Oplem Zafirą a Fiatem Multiplą. Niespodziewanym gościem jest z pewnością BMW Compact. Dzięki obniżce akcyzy poniżej 70 tys. można nabyć produkt tej luksusowej marki. W porównaniu zabrakło Opla Vectry. Dotychczasowy model w chwili zamykania numeru był już wyprzedany, a nie znaliśmy jeszcze ceny ani wersji wyposażeniowych nowego modelu.Od wiosny tego roku nowością Hondy w klasie B jest model Jazz. Nadwozie auta zostało skomponowane tak, żeby zagwarantować jak najwięcej przestrzeni pasażerom. Wysoka karoseria zapewnia dużo miejsca w obu rzędach siedzeń. Jazz imponuje również wielkością bagażnika. Przy komplecie pasażerów zmieści się w nim 380 litrów ładunku. Jednostka napędowa o mocy 83 KM ma po dwie świece zapłonowe na cylinder. Dzięki takiemu rozwiązaniu spaliny są mniej toksyczne. W Polsce Jazz występuje tylko w wersji LS kosztującej 53 900 złotych. Niedostępna jest uboższa odmiana S. Pakiet ubezpieczeniowy można wykupić za 7,5 procenta wartości samochodu w PZU lub w towarzystwie Allianz za 8,3 procenta ceny.Peugeot klasy średniej dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych, jako sedan, kombi i coupé. Osoby dysponujące kwotą do 70 tysięcy złotych mogą nabyć sedana 1.8 SR za 61 990 złotych. W okresie letnim Peugeot oferuje także limitowaną serię Mistral. Za sedana 1,8 litra trzeba zapłacić 64 500 zł, a za kombi z tym silnikiem 67 400 zł. Wersja 2.0 HDI o mocy 90 KM kosztuje 69 400 zł, a kombi 72 300 złotych. Diesel 110-konny to wydatek odpowiednio 72 700 i 75 700 złotych. Ubezpieczenie w Hestii wynosi 7,2 procenta ceny auta. Nowy model Laguny wyróżnia się na tle konkurentów nietypową stylistyką nadwozia i wnętrza oraz zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi. Nie ma tu tradycyjnego kluczyka. Do uruchomienia silnika służy specjalna karta. Po jej włożeniu wystarczy nacisnąć przycisk "start". Producent zadbał o bez-pieczeństwo jadących. Standardowo samochód wyposażony został w sześć poduszek powietrznych. Laguna jako jedyne auto uzyskała maksymalną ilość pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro-NCAP. Za model 1.6 Authentique trzeba zapłacić 62 600 złotych, a Expression z tą jednostką kosztuje 67 500 złotych. Kombi we wszystkich wersjach jest droższe o 3900 złotych. Pakiet ubezpieczeniowy w towarzystwie Allianz wynosi 9 procent wartości samochodu.Klasę średnią u Forda reprezentuje Mondeo. Samochód jest godnym kontynuatorem sukcesu rynkowego Sierry.Klienci mają do wyboru sedana, liftbacka lub kombi. Bagażniki dwóch pierwszych wersji mieszczą od 500 do 1370 litrów ładunku. Przewaga liftbacka objawia się, gdy chcemy przetransportować duże przedmioty. Łatwe ułożenie ich umożliwia szerszy niż w sedanie otwór załadunkowy. Właściciel wersji kombi dysponuje przestrzenią ładunkową o kubaturze od 540 do 1700 litrów.Niezależnie od wybranej wersji samochód zapewnia mnóstwo przestrzeni dla pasażerów w obu rzędach siedzeń. Komfortowe podróżowanie zapewniają prawidłowo wyprofilowane fotele z dostatecznym bocznym trzymaniem.Najtaniej można kupić Mondeo w wersji sedan. Model 1.8 Ambiente X o mo-cy 110 KM kosztuje 62 900 złotych, a z jednostką 2.0 o mocy 125 KM 65 900 złotych. Ta mocniejsza odmiana w wyposażeniu Trend X to wydatek 69 300 złotych. Samochody z nadwoziem 5-drzwiowym są o tysiąc złotych droższe, a za kombi zapłacimy o 4 tysiące więcej niż za sedana. Za pakiet ubezpieczeniowy w Allianz trzeba zapłacić 7,9 procenta ceny. Pakiet można kupować do 3 roku eksploatacji.Sonata w obecnej postaci zadebiutowała podczas ubiegłorocznego salonu we Frankfurcie. Do salonów w Polsce samochód trafił w tym roku. Przy tej wielkości auta wnętrze nie zapewnia zbyt wiele miejsca. Mały jest także bagażnik o pojemności 375 litrów. Hyundai występuje w wersji GL z 2-litrowym silnikiem za 63 tysiące złotych. Odmiana GL i GLS podzielone są na kilka modeli, których ceny zależą od stopnia wyposażenia. Samochód można ubezpieczyć w PZU za 7 procent jego wartości. Kontynuacja pakietu do 6 lat. Podstawą do zbudowania modelu 147 była zmodyfikowana płyta podłogowa Alfy 156. Samochód dostępny jest z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem.Wnętrze z dobrymi materiałami nie należy do nazbyt przestronnych. Także bagażnik o pojemności od 280 do 1030 litrów mógłby być większy. Na wysokim poziomie jest jakość wykonania. Nic tu nie trzeszczy nawet podczas pokonywania wybojów. Do sportowej stylistyki samochodu doskonale pasują dynamiczne silniki. Ceny zaczynają się od 63 300 złotych za model 1.6 Progression o mocy 105 KM, Distinctive z tym silnikiem kosztuje 68 300 złotych, a za auto ze 120-konną jednostką 1.6 z wyposażeniem Progression trzeba zapłacić 66 900 złotych. Odmiany 5-drzwiowe są droższe o 2 tysiące złotych. Ubezpieczenie w PZU - 7,5 procenta ceny.CitroĎn C5 zadebiutował na salonie w Paryżu 2 lata temu. Samochód jest następcą niezbyt popularnego modelu XM. Niezależnie czy wybierze się hatchbacka czy kombi, wnętrze oferuje bardzo dużo miejsca. Podróżując tym autem, można się poczuć jak w samochodzie o klasę większym. Bagażniki oferują od 455 do 1310 litrów w hatchbacku oraz od 563 do 1658 litrów w przypadku kombi. Hydropneumatyczne zawieszenie pozwala na bardzo komfortową jazdę. Zapewnione jest przy tym bezpieczne wykonywanie wszelkich manewrów. Powyżej szybkości 110 km/h nadwozie opuszcza się samoczynnie o 15 milimetrów z przodu i 11 z tyłu. Kierowca ma także możliwość ustawienia poziomu karoserii przyciskiem na tunelu środkowym. Można ją podwyższyć podczas przejazdu przez nierówności. Na pochwałę zasługują hamulce. Do zatrzymania z prędkości 100 km/h wystarczy 37,6 metra. Najtańszy model CitroĎna C5 w wersji 1.8 X kosztuje 66 800 złotych. Amatorzy kombi muszą zapłacić o 3700 złotych więcej. CitroĎn daje możliwość przedłużenia gwarancji wraz z obsługą serwisową. Wówczas nie płaci się już za poszczególne przeglądy. Pakiet ubezpieczeniowy w PZU wynosi 7 procent ceny.Van Fiata odróżnia się od innych aut tego typu stylistyką nadwozia i sposobem rozplanowania wnętrza. Sześć foteli ustawiono w dwóch rzędach. Takie rozwiązanie umożliwiła duża szerokość nadwozia. Oprócz modeli benzynowych i diesli do wyboru są też wersje Bipower zasilane benzyną i gazem ziemnym. Samochód jest wówczas bardzo tani w eksploatacji. Wadą jest jednak mała ilość punktów do tankowania gazu. Multipla w wersji 1.6 SX kosztuje 67 900 złotych. To jedyny model, który można kupić za mniej niż 70 tysięcy złotych. Ubezpieczenie w PZU - 7,5 procenta ceny.Najpierw w roku 1998 zadebiutowała 3-drzwiowa wersja Hondy HR-V. Dłuższy model pojawił się rok później. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej Civica szóstej generacji. Rekreacyjne przeznaczenie auta widoczne jest na pierwszy rzut oka. Hondę wybiorą z pewnością osoby jeżdżące często w mieście, ale lubiące czasami wybrać się w teren. Wysoko umieszczone nadwozie i napęd na cztery koła umożliwia przemierzanie bezdroży. Nie może to być jednak zbyt trudna trasa, bo HR-V nie jest typowym autem terenowym. Wnętrze zostało wykonane z materiałów nie najlepszego gatunku. Typowo japońska deska rozdzielcza ma nieciekawą stylistykę. Umieszczono na niej wyłącznie najbardziej potrzebne wskaźniki. Miejsca dla pasażerów jest pod dostatkiem. Za to bagażnik ma niewielką pojemność 285 litrów. Samochód dostępny jest tylko z silnikiem o pojemności 1,6 litra. Chętni na zakup Hondy HR-V muszą mieć minimum 67 900 złotych na wersję 3-drzwiową. Ubezpieczenie pojazdu w pakiecie PZU lub w Warcie kosztuje 7,5 procenta ceny auta. W Hestii trzeba zapłacić 6,4, a w Allianz 8,3 procenta wartości auta.Dla większych rodzin Opel proponuje kompaktowego vana Zafirę zbudowanego na podwoziu Astry drugiej generacji. Z tego auta wykorzystano również niektóre elementy zawieszenia oraz część jednostek napędowych.Samochód umożliwia podróż maksymalnie siedmiu osobom. Siedzenia są wygodne i zapewniają poprawne podparcie z boku. Komfortowo podróżuje się tylko w dwóch pierwszych rzędach. W trzecim wygodnie będzie wyłącznie dzieciom. Po złożeniu ostatnich foteli uzyskuje się równą przestrzeń pasażerską. Przy komplecie jadących pozostaje bagażnik o pojemności zaledwie 150 litrów. Maksymalna wielkość przestrzeni ładunkowej po wyjęciu środkowego rzędu siedzeń wynosi 1700 litrów. Zawieszenie Opla jest dość twarde, ale zapewnia bezproblemowe pokonywanie ciasnych łuków. Pomaga w tym również precyzyjny układ kierowniczy. Nie zachwyca układ hamulcowy. Do zatrzymania potrzeba ponad 40 metrów.W cenie do 70 tys. zł można kupić tylko wersję 1.6 Base kosztującą 64 350 złotych. Auta z lepszym wyposażeniem i diesle są droższe. Do trzeciego roku eksploatacji Zafiry można kupować pakiet ubezpieczeniowy w PZU. Jego koszt wynosi 7,5 procenta wartości samochodu.Skrócona "trójka" to najtańszy model bawarskiego producenta aut. Skrócenie nadwozia nie pogorszyło wyglądu samochodu. Od sedana i coupé Compacta odróżnia tylko mniejszy bagażnik. W tym przypadku jego pojemność wynosi od 310 do 1100 litrów. Jak na auto o sportowych aspiracjach jest to dość dobra wartość. Wnętrze zapewnia wygodną podróż czterem pasażerom. Jednak określanie auta 5-miejscowym jest trochę na wyrost. Z tyłu trzem osobom będzie za ciasno. Komfortową podróż zapewniają wygodne fotele z dobrym podparciem bocznym i pod udami. Jeżeli potrzeba, przednią część foteli można wysunąć, co daje dodatkowe podtrzymanie nóg. Wszystkie silniki zastosowane w najmniejszym BMW gwarantują zadowalające osiągi. Diesel z bezpośrednim wtryskiem jest dynamiczny, a przy tym oszczędny. Dobrze dostrojono zawieszenie. Sztywne nastawy pozwalają na bezpieczne pokonywanie zakrętów. Jednocześnie dobrze tłumione są nierówności. Za najtańszy model Compacta 316 ti trzeba zapłacić 67 790 złotych. Pakiet ubezpieczeniowy w PZU wynosi 8,8 procenta wartości samochodu.Kontynuatorem sukcesów serii 400 jest obecnie model S/V40. Najmniejsze Volvo to jedyny samochód szwedzkiej firmy, który można kupić za mniej niż 70 tysięcy złotych. Do tej sumy dostępny jest tylko sedan z silnikiem 1.6 o mocy 109 KM. Jego cena w podstawowej opcji wynosi 67 680 złotych. Kombi we wszystkich wersjach jest droższe o 4320 złotych. Samochód oferuje się z manualną lub automatyczną skrzynią.W zależności od tego, jaką wersję wybierzemy, różne są możliwości ładunkowe. Bagażnik sedana mieści od 470 do 855 litrów, a w kombi walizki można ułożyć na przestrzeni od 415 do 1420 litrów. Za pakiet ubezpieczeniowy wykupiony w Allianz trzeba zapłacić 3,5 procenta wartości samochodu. Gwarancja jest przedłużana bezpłatnie na drugi rok.Primera zadebiutowała w roku 1990. W kwietniu 2002 do sprzedaży trafiła trzecia generacja Nissana średniej klasy. Na początek samochód dostępny jest tylko jako sedan oraz kombi. W drugiej połowie roku ofertę ma uzupełnić liftback. Poważne zmiany nastąpiły wewnątrz auta. Zgodnie ze stosowanym coraz częściej rozwiązaniem okrągłe wskaźniki powędrowały na środek deski rozdzielczej. Wnętrze zapewnia wygodne podróżowanie nawet przy komplecie pasażerów. Materiały użyte do wykończenia są bardzo wysokiej jakości.Primera to pierwsze auto klasy średniej, które opcjonalnie wyposaża się w laserowy system kontroli prędkości i odległości od pojazdu poprzedzającego nasz samochód. Manewrowanie w wersji Tekna i Acenta ułatwia kamera umieszczona nad tylną rejestracją. Obraz wyświetlany jest na ekranie na konsoli środkowej. Aby nabyć Primerę, trzeba mieć minimum 68 900 złotych za auto z silnikiem 1,6 litra i wyposażeniem Visia. Pakiet ubezpieczeniowy w PZU kosztuje 7 procent ceny auta.To już szósta generacja Hondy Accord w sprzedaży. Pierwsza wersja zadebiutowała w 1976 roku. W obecnej postaci samochód znany jest od jesieni 1998 roku. Accorda można kupić jedynie z nadwoziem 4- lub 5-drzwiowym. Z oferty w Polsce zniknął model kombi Aerodeck. W niektórych krajach m.in. w Stanach Zjednoczonych samochód oferowany jest również jako coupé. Honda znana jest ze sportowych aspiracji. I rzeczywiście, już w podstawowej wersji samochód ma znakomite osiągi. Żeby jednak uzyskać dobre przyspieszenia, silnik musi być utrzymywany na wysokich obrotach. Nie jest przy tym na szczęście zbyt głośny. Do zaakceptowania jest zużycie paliwa. Dość przestronne wnętrze zapewnia wygodną jazdę w obu rzędach siedzeń. Bagażnik sedana ma pojemność 427 litrów, a w hatchbacku jest o 3 litry pojemniejszy.Najtańszy Accord 1.8 S z nadwoziem sedan kosztuje 68 900 złotych. Pakiet ubezpieczeniowy w PZU wynosi 7,5 procenta ceny, a w Allianz 8,3 procenta.W dwóch częściach porównania samochodów, których ceny najtańszych wersji zawierają się pomiędzy 50 a 70 tysiącami złotych, zaprezentowaliśmy 29 aut. Stilo jest tu wyjątkowo, bo Fiat obniżył ceny. Klienci poszukujący małego auta skierują swą uwagę na rynkową nowość, Hondę Jazz lub na Suzuki Ignis. Potrzebny jest trochę większy samochód? Proszę bardzo. Do wyboru w tej klasie są Audi A2 oraz Mercedes klasy A. Amatorzy kompaktów mają możliwość kupna Alfy Romeo 147, Fiata Stilo lub Audi A3.Większe od nich to Fiat Marea, Volkswagen Bora oraz Volvo serii 40. Silnie reprezentowana jest w tej grupie cenowej klasa średnia. W porównaniu znalazło się aż 10 pojazdów, których długość karoserii przekracza znacznie 4,5 metra. Z Japonii pochodzą Nissan Primera, Honda Accord oraz Mitsubishi Carisma i Toyota Avensis. Jedyny "koreańczyk" w tej grupie to Hyundai Sonata. Ich europejskimi konkurentami są CitroĎn C5, Peugeot 406, Renault Laguna, Ford Mondeo i Seat Toledo. Samochody terenowe zaprezentowane w tym zestawieniu cenowym pochodzą tylko z Japonii. Są to Honda HR-V oraz dwa modele Suzuki Vitara i Jimny. Większe rodziny wybiorą który z pięciu vanów. Tę popularną klasę reprezentują Daewoo Tacuma, Renault Scénic, CitroĎn Picasso, Opel Zafira i Fiat Multipla. Jedyny model o sportowych aspiracjach to BMW Compact.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków