Skoda Superb z najoszczędniejszym napędem benzynowym ma 150 KM i – według producenta – zadowala się mniej niż 5 litrami benzyny na setkę. Jego powściągliwość w spalaniu wynika z „umiejętności” wyłączania dwóch z czterech cylindrów silnika wtedy, gdy nie są potrzebne.
Skoda Superb nadwozie
Przestronność to mocna strona Superba. Żaden z bezpośrednich konkurentów nie oferuje takiej przestrzeni przewidzianej dla siedzących na tylnej kanapie. Jakby dla podkreślenia, że jest to „auto pasażera”, za niewielką dopłatą do zamówionej uprzednio elektrycznej regulacji foteli można dokupić regulator położenia prawego przedniego fotela, dostępny dla osób siedzących z tyłu. A jednocześnie – żeby nie było za różowo – tylna kanapa jest nie aż tak głęboka i komfortowa, jak choćby w Audi A6. Przypadek?
Skoda Superb 1.4 TSi - silnik
Napęd przechodzi płynnie i niezauważalnie z 2- do 4-cylindrowego trybu pracy i odwrotnie. Nawet po wywołaniu stosownej funkcji, gdy obserwuje się wyświetlacz, nie sposób powiązać podawanych na nim informacji z natężeniem dźwięku czy wibracji albo z jakimś szarpnięciem. Silnik jest rzeczywiście oszczędny (nie aż tak, jak obiecuje producent, ale i tak należy się szacunek), bo duży samochód z łatwością zadowala się 7 litrami na 100 km.
Jednocześnie osiągi są przyzwoite, ale żeby Skoda Superb żwawo przyspieszała, trzeba wykorzystywać wyższe zakresy obrotów. To sprawia, że nawet bez zaglądania w papiery można wyczuć, że pod maską pracuje silnik o pojemności 1,4 l. Tylko 1,4 litra.
Skoda Superb - prowadzenie
Skoda Superb jest wygodna, bezpieczna i przewidywalna. Tylko na drogach o bardzo niskiej jakości pojawiają się deficyt komfortu i gwałtowne ruchy nadwozia, którym towarzyszą trzaski elementów tapicerskich. W większości sytuacji auto jest jednak zwinne, łatwo się je prowadzi, duże gabaryty są z punktu widzenia kierowcy zaletą, a nie wadą, jest tak nawet w mieście.
Skoda Superb - koszty
Wersja Style jest najdroższą, jaka może towarzyszyć silnikowi 1.4/150 KM. W tej cenie dostaniecie wszystko, co potrzebne na co dzień. Oczywiście, można podnieść cenę, zamawiając np. skórzaną tapicerkę (6500-8500 zł), zawieszenie adaptacyjne (4000 zł) czy nawigację (2000 zł). Lepszą inwestycją będzie jednak motor 1.8 TSI (5500 zł).
Skoda Superb 1.4 TSI ACT - to nam się podoba
Duża przestronność, zwłaszcza z tyłu, ogromny bagażnik, przyjemne prowadzenie, przejrzysty i łatwy w obsłudze kokpit.
Skoda Superb 1.4 TSI ACT - to nam się nie podoba
Słaby temperament silnika na niskich obrotach, podwyższone spalanie na wysokich, za płytka tylna kanapa.
Skoda Superb 1.4 TSI ACT - nasza opinia
Nie kupuje się tak dużego auta jak Skoda Superb z biedy, dlatego nie warto decydować się na oszczędny i nieco tańszy silnik 1.4. Motor 1.4 TSI ACT to bardzo dobry napęd, ale – moim zdaniem – do Skody Superb za mały.
Skoda Superb 1.4 TSI ACT - dane techniczne
Silnik | t.benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1395 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 150/5000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 250/1500 |
Napęd/skrzynia biegów | na przód/man. 6 |
Rozmiar opon | 235/45 R 18V XL |
Pojemność bagażnika (l) | 625 |
Rozstaw osi (mm) | 2841 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4861/1864/1468 |
Cena wersji Style (zł) | 111 100 |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,2 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Elastyczność 60-100 km/h 5b. | 9,9 s |
Elastyczność 80-120 km/h 6b. | 12,9 s |
Poziom hałasu 50/100/130 km/h | 58/64/69 dB(A) |
Średnie spalanie | 6,7 l/100 km |
Zasięg | 985 km |
Droga ham. 100-0 km/h (z/r) | 35,7/35,7 m |
Średnica zawracania (l/p) | 11,4/11,8 m |
Masa własna/ładowność | 1493/447 kg |
Duże, wygodne auto, które dobrze jeździ. Do perfekcji brakuje mocniejszego napędu.
Superba 1.4 TSI napędzają na ogół cztery cylindry, ale chwilami tylko... dwa. Na co dzień
to wystarczy, co nie zmienia faktu, że jest to napęd tonizujący. Czy chociaż oszczędny?
Superb z najoszczędniejszym napędem benzynowym ma 150 KM i – według producenta – zadowala się mniej niż 5 litrami benzyny na setkę.
Jego powściągliwość w spalaniu wynika z „umiejętności” wyłączania dwóch z czterech cylindrów silnika wtedy, gdy nie są potrzebne.
Superprzejrzysty kokpit, jego obsługa jest łatwa i intuicyjna.
Niezależnie od wzrostu każdy powinien tu czuć się komfortowo.
Seryjne parasolki to przydatny gadżet.
Panel sterowania klimatyzacją jest typowy dla wszystkich aut koncernu Volkswagena.
Przestronność to mocna strona Superba. Żaden z bezpośrednich konkurentów nie oferuje takiej przestrzeni przewidzianej dla siedzących na tylnej kanapie.
Jakby dla podkreślenia, że jest to „auto pasażera”, za niewielką dopłatą do zamówionej uprzednio elektrycznej regulacji foteli można dokupić regulator położenia prawego przedniego fotela, dostępny dla osób siedzących z tyłu.
A jednocześnie – żeby nie było za różowo – tylna kanapa jest nie aż tak głęboka i komfortowa, jak choćby w Audi A6. Przypadek?
Napęd przechodzi płynnie i niezauważalnie z 2- do 4-cylindrowego trybu pracy i odwrotnie. Nawet po wywołaniu stosownej funkcji, gdy obserwuje się wyświetlacz, nie sposób powiązać podawanych na nim informacji z natężeniem dźwięku czy wibracji albo z jakimś szarpnięciem.
Silnik jest rzeczywiście oszczędny (nie aż tak, jak obiecuje producent, ale i tak należy się szacunek), bo duży samochód z łatwością zadowala się 7 litrami na 100 km.
Jednocześnie osiągi są przyzwoite, ale żeby Superb żwawo przyspieszał, trzeba wykorzystywać wyższe zakresy obrotów. To sprawia, że nawet bez zaglądania w papiery można wyczuć, że pod maską pracuje silnik o pojemności 1,4 l. Tylko 1,4 litra.
Bagażnik jest bezkonkurencyjnie wielki. Wydaje się aż... za głęboki!
Superb jest wygodny, bezpieczny i przewidywalny. Tylko na drogach o bardzo niskiej jakości pojawiają się deficyt komfortu i gwałtowne ruchy nadwozia, którym towarzyszą trzaski elementów tapicerskich.
W większości sytuacji auto jest jednak zwinne, łatwo się je prowadzi, duże gabaryty są z punktu widzenia kierowcy zaletą, a nie wadą, jest tak nawet w mieście.
Wersja Style jest najdroższą, jaka może towarzyszyć silnikowi 1.4/150 KM. W tej cenie dostaniecie wszystko, co potrzebne na co dzień.
Oczywiście, można podnieść cenę, zamawiając np. skórzaną tapicerkę (6500-8500 zł), zawieszenie adaptacyjne (4000 zł) czy nawigację (2000 zł). Lepszą inwestycją będzie jednak motor 1.8 TSI (5500 zł).
Nie kupuje się tak dużego auta z biedy, dlatego nie warto decydować się na oszczędny i nieco tańszy silnik 1.4. Motor 1.4 TSI ACT to bardzo dobry napęd, ale – moim zdaniem
– do Superba za mały.