Skoda Superb z najoszczędniejszym napędem benzynowym ma 150 KM i – według producenta – zadowala się mniej niż 5 litrami benzyny na setkę. Jego powściągliwość w spalaniu wynika z „umiejętności” wyłączania dwóch z czterech cylindrów silnika wtedy, gdy nie są potrzebne.

Skoda Superb nadwozie

Przestronność to mocna strona Superba. Żaden z bezpośrednich konkurentów nie oferuje takiej przestrzeni przewidzianej dla siedzących na tylnej kanapie. Jakby dla podkreślenia, że jest to „auto pasażera”, za niewielką dopłatą do zamówionej uprzednio elektrycznej regulacji foteli można dokupić regulator położenia prawego przedniego fotela, dostępny dla osób siedzących z tyłu. A jednocześnie – żeby nie było za różowo – tylna kanapa jest nie aż tak głęboka i komfortowa, jak choćby w Audi A6. Przypadek?

Skoda Superb 1.4 TSi - silnik

Napęd przechodzi płynnie i niezauważalnie z 2- do 4-cylindrowego trybu pracy i odwrotnie. Nawet po wywołaniu stosownej funkcji, gdy obserwuje się wyświetlacz, nie sposób powiązać podawanych na nim informacji z natężeniem dźwięku czy wibracji albo z jakimś szarpnięciem. Silnik jest rzeczywiście oszczędny (nie aż tak, jak obiecuje producent, ale i tak należy się szacunek), bo duży samochód z łatwością zadowala się 7 litrami na 100 km.

Jednocześnie osiągi są przyzwoite, ale żeby Skoda Superb żwawo przyspieszała, trzeba wykorzystywać wyższe zakresy obrotów. To sprawia, że nawet bez zaglądania w papiery można wyczuć, że pod maską pracuje silnik o pojemności 1,4 l. Tylko 1,4 litra.

Skoda Superb - prowadzenie

Skoda Superb jest wygodna, bezpieczna i przewidywalna. Tylko na drogach o bardzo niskiej jakości pojawiają się deficyt komfortu i gwałtowne ruchy nadwozia, którym towarzyszą trzaski elementów tapicerskich. W większości sytuacji auto jest jednak zwinne, łatwo się je prowadzi, duże gabaryty są z punktu widzenia kierowcy zaletą, a nie wadą, jest tak nawet w mieście.

Skoda Superb - koszty

Wersja Style jest najdroższą, jaka może towarzyszyć silnikowi 1.4/150 KM. W tej cenie dostaniecie wszystko, co potrzebne na co dzień. Oczywiście, można podnieść cenę, zamawiając np. skórzaną tapicerkę (6500-8500 zł), zawieszenie adaptacyjne (4000 zł) czy nawigację (2000 zł). Lepszą inwestycją będzie jednak motor 1.8 TSI (5500 zł).

Skoda Superb 1.4 TSI ACT - to nam się podoba

Duża przestronność, zwłaszcza z tyłu, ogromny bagażnik, przyjemne prowadzenie, przejrzysty i łatwy w obsłudze kokpit.

Skoda Superb 1.4 TSI ACT - to nam się nie podoba

Słaby temperament silnika na niskich obrotach, podwyższone spalanie na wysokich, za płytka tylna kanapa.

Skoda Superb 1.4 TSI ACT - nasza opinia

Nie kupuje się tak dużego auta jak Skoda Superb z biedy, dlatego nie warto decydować się na oszczędny i nieco tańszy silnik 1.4. Motor 1.4 TSI ACT to bardzo dobry napęd, ale – moim zdaniem – do Skody Superb za mały.

Skoda Superb 1.4 TSI ACT - dane techniczne

Silnik t.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1395
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/5000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 250/1500
Napęd/skrzynia biegów na przód/man. 6
Rozmiar opon 235/45 R 18V XL
Pojemność bagażnika (l) 625
Rozstaw osi (mm) 2841
Dł./szer./wys. (mm) 4861/1864/1468
Cena wersji Style (zł) 111 100
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,2 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Elastyczność 60-100 km/h 5b. 9,9 s
Elastyczność 80-120 km/h 6b. 12,9 s
Poziom hałasu 50/100/130 km/h 58/64/69 dB(A)
Średnie spalanie 6,7 l/100 km
Zasięg 985 km
Droga ham. 100-0 km/h (z/r) 35,7/35,7 m
Średnica zawracania (l/p) 11,4/11,8 m
Masa własna/ładowność 1493/447 kg