Logo

Superoszczędny

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nie jest to co prawda wynik do uzyskania przy wykorzystaniu pełnych możliwości silnika, jednak podczas bardzo spokojnej jazdy miejskiej można taki rezultat bez trudu osiągnąć, a przy okazji cieszyć się z otwartego dachu.Nadwozie/jakość.

Jeden z najtańszych i najpopularniejszych kabrioletów ze sztywnym dachem doczekał się nie tylko cenowej promocji, lecz także bardzo ciekawego silnika. Czy nadwozie wytrzymało próbę czasu i nie odstaje zbytnio od obowiązującej mody? Bez obaw - autko jest bardzo zgrabne i pociągające, szczególnie w testowanej wersji pomalowanej na mocny kolor. Zastrzeżenia można mieć do jakości wykończenia wnętrza i ergonomii miejsca kierowcy. Kabina jest ciasna, niewiele miejsca pozostaje nad głową. Newralgiczny punkt kabrioletów to sztywność nadwozia. Podczas jazdy z zamkniętym dachem nie budzi ona zastrzeżeń, jednak po otwarciu autem zaczyna mocno telepać na nierównościach. Tylne fotele są raczej dla ozdoby - jedna osoba usiądzie tam bokiem na krótki dystans.Układ napędowy/osiągi. Jeżeli przy pierwszej przejażdżce nie zajrzymy w dokumenty albo nie zwrócimy uwagi na obrotomierz ze skalą do 6 tys. obrotów, możemy się nie zorientować, że jedziemy dieslem. Motor jest bardzo cichy - pracuje nawet spokojniej niż w większych modelach marki. Ma świetną elastyczność i bardzo dobrą dynamikę, a przy tym zużywa niewielkie ilości paliwa. Nie najlepsza precyzja zmiany biegów.Układ jezdny/komfort. Resorowanie jest bardzo twarde i brakuje mu harmonii - auto ma za mało sztywne nadwozie na taką charakterystykę zawieszenia. W efekcie Peugeot zachowuje się niespokojnie przy bardziej zdecydowanych manewrach. Skuteczne hamulce.Koszty/bezpieczeństwo. "206" z otwieranym dachem jest obecnie jednym z najatrakcyjniejszych cenowo kabrioletów. Nawet w dobrze wyposażonej wersji z dieslem ma niewielką konkurencję.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: