Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki Wagon R+ 1.3 - Środowisko: miasto

Suzuki Wagon R+ 1.3 - Środowisko: miasto

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Kilka lat temu auto szokowało niespotykaną dotąd sylwetką. W zeszłym roku przeszło spore zmiany - całkowicie nowa deska, silnik o większej niż dotychczas mocy, drobne retusze nadwozia. Wagon stał się również wzorcem do Opla Agili. Minimalizacja kosztów produkcji sprawiła, że obydwa auta są do siebie bardzo podobne, a niektóre elementy zmieniony Wagon przejął od swojej młodszej siostry.

Suzuki Wagon R+ 1.3 - Środowisko: miasto
Auto Świat
Suzuki Wagon R+ 1.3 - Środowisko: miasto

Silnik/skrzynia biegów

Od samochodu o wybitnie miejskim przeznaczeniu należy oczekiwać dobrych osiągów. Być może plus przy nazwie odnosi się właśnie do bardzo elastycznego silnika. Ograniczenie do 50 km/h zmusza większość kierowców do jazdy na trzecim biegu z prędkością obrotową około 3500 obr./min. W Wagonie spokojnie można wrzucić czwórkę (około 2500 obr./min). Co za tym idzie, we wnętrzu jest cicho, a auto nie pali zbyt dużo. Niestety, zmiana biegów przebiega, delikatnie mówiąc, nieprecyzyjnie - biegi haczą się, mechanizm jest głośny, delikatna kobieca ręka może mieć problemy ze znalezieniem odpowiedniego przełożenia.

Nadwozie/wnętrze

Ciekawe rozwiązanie dla średniej rodziny, która potrzebuje auta na większe zakupy, by odwieźć dzieci do szkoły itp. Tylne siedzenia po rozłożeniu tworzą płaską podłogę. Jedynym zakłóceniem są... siatki na oparciu tylnej kanapy, bardzo pomocne przy przewożeniu drobiazgów, które na co dzień przemieszczają się bezwładnie po bagażniku. Obszerność z przodu nie dziwi nawet w małych autach. Zaskoczeniem była spora ilość miejsca z tyłu. Przejrzysta deska rozdzielcza z elementami znanymi z Opla (pokrętła do sterowania nawiewem) jest wykonana z całkiem przyzwoitych materiałów. Mankamentem egzemplarza testowego był hałasujący fotel pasażera (luz na prowadnicy).

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Z całą pewnością jest to autko do jazd miejskich - tu jego poręczność i niewielkie wymiary będą z pewnością docenione. Trochę gorzej wygląda to w trasie - konstruktorzy nie brali pod uwagę kolein polskich dróg. Poza tym bardzo długa droga hamowania.

Komfort

Spokojna jazda zostanie wynagrodzona należytym komfortem. Fotele są idealnie dobrane pod względem miękkości, niestety, trzymanie boczne praktycznie nie istnieje.

Koszty

Podstawowa wersja auta kosztuje 36 900 zł. W zamian otrzymamy auto z dwoma poduszkami i wspomaganiem kierownicy.

Podsumowanie

Bardzo udane autko, jeśli tylko przyszły użytkownik jest świadom tego, co kupuje i do czego pojazd ma służyć. Największymi mankamentami są skrzynia biegów i hamulce. Mimo tego...

Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków