Nadwozie/jakość. W tym samochodzie naprawdę trudno się do czegoś przyczepić. Nudne i kiepsko czytelne zegary, słabo widoczna sygnalizacja zamkniętego obiegu powietrza i włączenia klimatyzacji - to jak na segment B niewielkie niedociągnięcia. Jest natomiast mnóstwo zalet. Miejsce kierowcy z dwupłaszczyznowo regulowaną kierownicą zapewnia rewelacyjną wygodę jazdy, obsługa elementów sterowania jest bardzo prosta, a bagażnik pomieści 260 litrów. Do wykończenia Fabii użyto materiałów dobrej jakości. Układ napędowy/osiągi. Silnik to kolejna po nadwoziu zaleta Fabii. Zdecydowanie najciekawszy motor w gamie tego modelu zapewnia bardzo dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Owszem, pracuje dość głośno, jednak po rozgrzaniu jego dźwięk przestaje być nadmiernie uciążliwy, a podczas jazdy poza miastem na piątym biegu dźwięk diesla ledwo dociera do kabiny. Biegi wchodzą z wzorową precyzją. Plus to bardzo dobra elastyczność - już przy 1600 obr./min auto zaczyna sprawnie przyspieszać. Układ jezdny/komfort. Zawieszenie Fabii zdecydowanie najlepiej dostosowano do charakteru polskich dróg z B-klasowego rodzeństwa VW. Komfortowe, ale bezpieczne przy gwałtownych manewrach, daje sobie radę z dziurawymi drogami. Pozytywne oceny zebrał też układ kierowniczy, czego nie można powiedzieć o hamulcach, które jak na tak szybkie auto są zdecydowanie za słabe. Koszty/bezpieczeństwo. Fabia 1.9 TDI nie jest tanim samochodem. Różnica w cenie w porównaniu z autem benzynowym o tej samej mocy (1.4 16V) przekracza 8 tys. zł. Z drugiej strony, diesel jeździ znacznie sprawniej i pali mniej. W salonach Skody obowiązuje upust 3500 zł, a kwota, którą podajemy, to cena promocyjna. W testach zderzeniowych Euro-NCAP Fabia otrzymała 4 na 5 gwiazdek.