Pod koniec ubiegłego roku zmodernizowano turbodiesla oznaczonego symbolem D5, dodając mu dodatkowe 22 KM. Nad-wo-zie/ja-kość. Masywna sylwetka, nakładki z tworzywa na nadkolach i zderzakach oraz podwyższony prześwit wyraźnie informują o turystycznym przeznaczeniu auta. We wnętrzu można podziwiać skandynawskie wzronictwo. Auto jest luksowo wykończone, a jednocześnie proste i funkcjonalne w obsłudze. W testowanej wersji Ocean Race znajdziemy metalizowane wstawki na panelu centralnym w kolorze niebieskim oraz tapicerkę tekstylno-skórzaną. Bagażnik nie ma rekordowej pojemności, ale 485 l w pełni wystarczy dla 4-osobowej rodziny. Gdyby miejsca zabrakło, można rozłożyć fotele lub wykorzystać relingi dachowe. Układ na-pę-do-wy/osią-gi. Dodatkowa moc bardzo korzystnie wpłynęła na poprawienie osiągów. Silnik już od 1500 obr./min ochoczo zabiera się do pracy i w zakresie 2000-2750 obr./min rozwija aż 400 Nm (o 60 Nm więcej niż w poprzedniej wersji). Duże brawa dla szwedzkich inżynierów: przyspieszenie do 100 km/h poprawiło się aż o 2 s, a spalanie obniżyło prawie o 1 l/100 km. Poziom hałasu jest niski, tylko w przypadku gwałtownego przyspieszania do uszu pasażerów dochodzi bardziej agresywny ton.Układ jezd-ny/kom-fort. Podwyższenie nadwozia spowodowało podniesienie środka ciężkości. Nie pogorszyło to znacząco prowadzenia się. Auto ma komfortowe zawieszenie. Jeśli komuś jednak miękkie nastawy nie odopowiadają, może za 6730 zł dokupić system aktywnego zawieszeniaFour-C. Przyciskiem możemy wybrać jeden spośród 2 trybów: komfortowy lub sportowy. Napęd na cztery koła współpracujący z system kontroli trakcji i stabliności (DSTC) zapewnia autu znakomitą trakcję. Jedynym jego mankamentem jest zwiększenie średnicy zawracania (13, 2 m).Kosz-ty/bez-pie-czeń-stwo. W dziedzinie bezpieczeństwa XC70 oferuje swoim pasażerom solidne nadwozie i kompletne wyposażenie (6 airbagów, systemy SIPS i WHIPS).