Nadwozie/jakość. Gama Polo w ub. roku została poddana gruntownej modernizacji nadwozia. Auto zyskało bardziej wyrazisty przód z dużymi reflektorami oraz wlotami powietrza, a także nowe światła tylne. W testowanej wersji Sportline Polo ma chromowane wstawki w atrapie i 15-calowe koła na alufelgach. Poziom wykończenia nie budzi zastrzeżeń. Wnętrze jest przestronne, z wygodnymi, profilowanymi fotelami i bagażnikiem o pojemności 270 l. To wielkość przeciętna w tej klasie. Układ napędowy/osiągi. Prawdziwym atutem testowanego modelu jest 130--konny silnik. Turbodoładowany diesel błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i do "setki" rozpędza się w zaledwie 9 s. Potężny moment 310 Nm dostępny jest już od 1900 obr./min i zapewnia doskonałą elastyczność. Dynamiczna jazda powoduje jednak zwiększony apetyt na paliwo. Podczas testu średnie spalanie wyniosło 6,7 l/100 km - to o 1,5 l więcej, niż podaje producent.Układ jezdny/komfort. Usztywnione i obniżone o 15 mm zawieszenie wersji Sportline pasuje do temperamentu samochodu, ale negatywnie wpływa na komfort jazdy po nierównościach. Koszty/bezpieczeństwo. Najmocniejsza i najdroższa odmiana Polo w testowanej wersji (z dodatkowym wyposażeniem) kosztuje ponad 90 tys. zł. W testach zderzeniowych Euro-NCAP Polo zdobyło 4 gwiazdki.