Obok dwóch silników benzynowych ECOTEC o pojemności 1,4 i 1,8 litra (90 KM i 125 KM) można teraz wybrać wyjątkowo oszczędny silnik wysokoprężny o mocy 70 KM i pojemności skokowej 1,3 litra.

Tigra TwinTop 1.3 CDTI, z szesnastozaworową jednostką wyposażoną w nowoczesny układ wtrysku, zużywa zaledwie 4,6 litra oleju napędowego na 100 km, a w ruchu miejskim 5,8 l/100 km. Podobnie jak inne wersje modelu Tigra TwinTop, nowy kabriolet-coupe z elektryczno-hydraulicznym, składanym dachem i silnikiem diesla spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4. Maksymalna prędkość modelu z tym silnikiem wynosi 167 km/h, a do "setki" auto przyspiesza w 15,5 s.

Alain Visser, Dyrektor ds. Marketingu, powiedział: "Tigra TwinTop to ogromny sukces rynkowy. Zdobywca tytułu "Kabriolet Roku 2004" wygrywa nie tylko liczne testy porównawcze organizowane przez prasę motoryzacyjną, ale jest też bardzo popularny wśród klientów. Obecnie realizujemy ponad 15.000 zamówień, które nadeszły z całej Europy. Dodatkowa możliwość wyboru oszczędnego silnika 1.3 CDTI sprawi, że Tigra będzie jeszcze bardziej atrakcyjna."

Opel wprowadził także inną nowość do Tigry TwinTop. Aby osiągnąć lepszą dynamikę jazdy, model z silnikiem 1,8 jest teraz standardowo wyposażony w sportowe zawieszenie.

W porównaniu z oferowanym do tej pory zawieszeniem DSA z systemem ESP wersja sportowa ma sztywniejsze ustawienia, lepiej trzyma się drogi i zapewnia szybsze reakcje. Jest ona wyposażona we wzmocnione stabilizatory z przodu, ograniczające wychylanie się pojazdu na zakrętach, zaś profil tylnej osi został zmodyfikowany. Tigra TwinTop

w wersji z silnikami 1.4 i 1.3 CDTI ECOTEC wyposażona jest z kolei w nową tylną oś, zapewniającą wyższy komfort jazdy.

Tigra TwinTop w Polsce będzie dostępna od stycznia 2005 roku.