Auto Świat Toyota RAV4 Hybrid – pierwsza jazda

Toyota RAV4 Hybrid – pierwsza jazda

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Popularny SUV Toyoty wreszcie doczekał się wersji hybrydowej. RAV4 korzysta z techniki Lexusa NX, stając się najszybszą i najoszczędniejszą wersją w swojej historii.

Toyota RAV4 Hybrid
Zobacz galerię (11)
Toyota
Toyota RAV4 Hybrid

Wykorzystanie prądu do napędzania RAV4 nie jest pomysłem nowym – już w 1997 r. w USA oferowano w pełni elektryczną wersję kompaktowego SUV-a Toyoty. Prawie dwie dekady później liczba pojazdów elektrycznych wciąż jest niewielka. Co innego hybrydy, z nimi łatwiej się zaprzyjaźnić i Toyota na tym korzysta – ok. 75 proc. samochodów z napędem spalinowo-elektrycznym w Europie to Toyoty. Po Priusie, Aurisie i Yarisie nadszedł czas na hybrydę RAV4.

Układ napędowy Toyoty RAV4 Hybrid
Układ napędowy Toyoty RAV4 HybridToyota

Pod maską umieszczono pracujący w cyklu Atkinsona 4-cylindrowy wolnossący motor o pojemności 2,5 l i mocy 155 KM oraz 143-konny silnik elektryczny. Przy tylnej osi drugi motor elektryczny o mocy 68 koni. Pod tylną kanapą znalazł się akumulator ładowany odzyskaną energią kinetyczną. Na koła trafia maksymalnie 197 KM. To wystarczy, żeby rozpędzić ważącego 1,7 t SUV-a w 8,3 s do setki, natomiast przyśpieszenie od 80 do 120 km/h trwa tylko 7 s – to najszybsze RAV4 w historii.

Dobre osiągi przydają się podczas włączania się do ruchu lub wyprzedzania, jednak do dynamicznej jazdy skutecznie zniechęca bezstopniowa skrzynia. Po mocnym wciśnięciu gazu konstrukcja E-CVT wymaga utrzymania stałych wysokich obrotów silnika spalinowego. W trakcie równomiernej jazdy, nawet na autostradzie, napędu praktycznie nie słychać. Spalanie przy prędkości 140 km/h rośnie jednak do 9 l/100 km.

Dopracowano też układ jezdny. Auto świetnie się prowadzi i komfortowo resoruje, co doskonale pasuje do jego rodzinnego charakteru. Wygoda podróżowania pozostała na niezmienionym poziomie, w obu rzędach siedzeń jest przestronnie.

Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 HybridToyota

Kropkę nad „i” stanowi komplet nowoczesnych asystentów jazdy. Pojawiły się system antykolizyjny uwzględniający też pieszych, adaptacyjny tempomat, aktywny asystent pasa ruchu, czujnik martwego pola, kamery dające obraz 360 stopni i układ ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania.

Toyotę RAV4 Hybrid już można zamawiać. Ceny wersji 4x4 z wyposażeniem Premium zaczynają się od 144 900 zł. Topowa odmiana Prestige kosztuje 170 900 zł.

Silnikibenz. R4 plus 2 elektr.
Ustawieniepoprzecznie z przodu
Łączna moc ukł. hybr.197 KM
Pojemność2494 cm3
Średnica cylindra/skok tłoka90/98 mm
Stopień sprężania12,5:1
Moc maks. KM/obr./min152/bd.
Moment obr. Nm/obr./min206/4400
Reduktorbrak
System napędu 4x4bez mechanicznego połączenia między osiami
Pomoce trakcyjne w tereniehamulce
Karoseriasamonośna
Opony seryjne225/65 R 17
Pojemność zbiornika paliwa56 l
Przyczepa ham./bez ham. 1650/750 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h8,3 s
Prędkość maksymalna180 km/h
Spalanie średnie5,0 l/100 km
Poj. bagażnika501-1633 l
Cena144 900 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków