Na progach Picasso coraz częściej widać rdzę, wnętrza wielu aut są fatalnie odrapane i poniszczone, swoim życiem żyje elektronika (BSM, BSI).
Do tego w Picasso dochodzą nieudane silniki benzynowe z rodziny Prince (VTi oraz THP), które borykają się z wieloma kosztownymi usterkami. Uwaga też na zautomatyzowaną skrzynię MCP – jest dość powolna i awaryjna, a świadomi jej złej renomy sprzedawcy potrafią skłamać, że chodzi o klasyczną skrzynię automatyczną. Dobre wieści? Na szczęście też są. Do wyboru dwie wersje: zwykła i Grand (ta druga zazwyczaj ma na pokładzie trzeci rząd foteli), obie z niezwykle funkcjonalnym i wygodnym wnętrzem.
Ciekawostka: część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia. Polecamy silnik benzynowy 2.0 oraz udane wysokoprężne silniki HDi, choć np. 1.6 16V sprzed liftingu miewał problemy z turbosprężarkami.
Polecane silniki: 2.0, 1.6 i 2.o HDi
Plusy
Świetnie zaprojektowane wnętrze, możliwość przewiezienia 7 osób (Grand), wysoki komfort jazdy.
Minusy
Kilka nieudanych silników, problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej, korozja na progach.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1749
|
1997
|
1997
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
92/125/6000
|
103/143/6000
|
100/136/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
170/3750
|
200/4000
|
270/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
185
|
195
|
195
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
11,7
|
11,3
|
12,4
|
Spalanie (l/100 km)**
|
11,3/6,1/8,0
|
11,1/6,2/8,0
|
7,9/5,1/6,1
|
Nasza ocena: 3