Na progach Picasso coraz częściej widać rdzę, wnętrza wielu aut są fatalnie odrapane i poniszczone, swoim życiem żyje elektronika (BSM, BSI).

Do tego w Picasso dochodzą nieudane silniki benzynowe z rodziny Prince (VTi oraz THP), które borykają się z wieloma kosztownymi usterkami. Uwaga też na zautomatyzowaną skrzynię MCP – jest dość powolna i awaryjna, a świadomi jej złej renomy sprzedawcy potrafią skłamać, że chodzi o klasyczną skrzynię automatyczną. Dobre wieści? Na szczęście też są. Do wyboru dwie wersje: zwykła i Grand (ta druga zazwyczaj ma na pokładzie trzeci rząd foteli), obie z niezwykle funkcjonalnym i wygodnym wnętrzem.

Ciekawostka: część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia. Polecamy silnik benzynowy 2.0 oraz udane wysokoprężne silniki HDi, choć np. 1.6 16V sprzed liftingu miewał problemy z turbosprężarkami.

Polecane silniki: 2.0, 1.6 i 2.o HDi

Plusy

Świetnie zaprojektowane wnętrze, możliwość przewiezienia 7 osób (Grand), wysoki komfort jazdy.

Minusy

Kilka nieudanych silników, problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej, korozja na progach.

Dane techniczne 1.8 2.0 2.0 HDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1749 1997 1997
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 92/125/6000 103/143/6000 100/136/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 170/3750 200/4000 270/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 185 195 195
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,7 11,3 12,4
Spalanie (l/100 km)** 11,3/6,1/8,0 11,1/6,2/8,0 7,9/5,1/6,1

Nasza ocena: 3