Przełom jakościowy? Nie do końca, ale rzeczywiście trwałość kompaktowego Renault Megane III jest naprawdę wysoka. Wiele jednak zależy od wyboru właściwego silnika – odradzamy motor 1.5 dCi, a polecamy nowsze diesle (1.6 i 2.0) oraz benzyniaki. Jeśli znajdziecie zadbane Renault Megane, za nieduże pieniądze kupicie 2- lub 3-letnie auto dające sporo zadowolenia na co dzień.

{ "uuid": "cb4e1b5b-de0a-5052-a959-d3cdc1fd40c2", "caption": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NzI7MDA_/2c50f805e05b70fb5aa50b8c572381ca.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Świat" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "2c50f805e05b70fb5aa50b8c572381ca", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 680, "width": 1024, "bytes": 207439 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?" }, "source": { "uuid": "59854eb6-e234-5a95-a880-16dd9edbc6a3", "name": "Auto Świat" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "52570e01-1189-541d-8796-d343293e48bd", "name": "Używane", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "24084155-32ed-55e3-9014-7305968fdcdd", "name": "Auto świat", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "2edaf0d8-e570-58f7-a05f-6e15a0e9eaf6", "name": "Hatchback", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "38271dc3-4ecd-5b51-b778-a7d81f4ca7c5", "name": "Renault", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "8d92a0c7-1c85-5861-8718-eab16b1ac74a", "name": "Auto Świat / Używane", "taxonomy": { "name": null, "code": null } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt? Foto: Auto Świat
Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?

Renault Megane III - poprawa jakościowa

Czas na zmiany – pod takim hasłem Renault wprowadzało w 2008 r. na rynek Megane III generacji. Po rozmowach z mechanikami specjalizującymi się w naprawie aut francuskich przyznajemy: tym razem Renault nie rzucił słów na wiatr. Megane III prezentuje się naprawdę dobrze właśnie pod względem jakości – mało akcji naprawczych, niewielka liczba poważnych usterek, ogólne zadowolenie wielu użytkowników. Oczywiście, nie oznacza to, że z dnia na dzień francuski kompakt stał się wzorcem niezawodności. Niestety, nie wszystkie problemy trapiące poprzednika wyeliminowano

Przykład: solidność montażu kabiny. Słabej jakości tworzywa sztuczne i kiepski ich montaż dość szybko są powodem skrzypień i trzasków pojawiających się podczas jazdy. Do tego pękająca osłona dźwigni hamulca ręcznego oraz przetarcia ekologicznej skóry na kole kierownicy, oczywiście, jeśli auto zostało wyposażone w skórzaną kierownicę. To jednak problemy małego kalibru. W Renault Megane III nieco gorzej wygląda sprawa z pękającymi szybami czołowymi – wina nieodpowiedniego wklejenia (duże naprężenia).

Problem występuje głównie w autach z początkowych lat produkcji i choć nie jest masowy warto o nim wiedzieć. Zabójcza okazuje się spora różnica temperatur. Mechanicy, z którymi rozmawialiśmy, mieli w swojej karierze kilka przypadków pęknięcia szyby właśnie zimą przy mocno ujemnych temperaturach, kiedy samochód zjawiał się na obowiązkowy przegląd. Renault Megane wjeżdżało do ciepłego pomieszczenia, trafiało na stanowisko i podczas podnoszenia szyba po prostu „strzelała”. Inne kłopoty z nadwoziem nie występują. Porządne jest zabezpieczenie przed korozją, nie ma zastrzeżeń do spasowania karoserii, przyzwoitą trwałość wykazuje powłoka lakiernicza. Do tego można liczyć na naprawdę atrakcyjny wygląd!

{ "uuid": "32c4ad07-0e75-5e4f-8e98-43f22f2b2b82", "caption": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZjI7MDA_/b2e9670ba9fcda34c2b248ad815828a5.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Świat" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "b2e9670ba9fcda34c2b248ad815828a5", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 681, "width": 1024, "bytes": 256887 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?" }, "source": { "uuid": "59854eb6-e234-5a95-a880-16dd9edbc6a3", "name": "Auto Świat" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "52570e01-1189-541d-8796-d343293e48bd", "name": "Używane", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "24084155-32ed-55e3-9014-7305968fdcdd", "name": "Auto świat", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "2edaf0d8-e570-58f7-a05f-6e15a0e9eaf6", "name": "Hatchback", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "38271dc3-4ecd-5b51-b778-a7d81f4ca7c5", "name": "Renault", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "8d92a0c7-1c85-5861-8718-eab16b1ac74a", "name": "Auto Świat / Używane", "taxonomy": { "name": null, "code": null } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt? Foto: Auto Świat
Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?

Renault Megane III - silniki

Jeśli chodzi o wybór silnika w Renault, to podczas wertowania ogłoszeń potencjalni nabywcy spotkają się z benzyniakami wykonanymi w technice downsizingu (1.2 TCe i 1.4 TCe), motorami 1.6, 2.0 i 2.0T, a także dieslami: 1.5, 1.6, 1.9 i 2.0 dCi. Łącznie 8 motorów o różnej pojemności, które występują w kilkunastu odmianach mocy. I tak, małe benzyniaki 1.2 i 1.4 (TCe) spisują się przynajmniej na razie, więcej niż zadowalająco.

Delikatnie traktowane spalają niewiele paliwa, a do tego rzadko borykają się z poważnymi usterkami. Ogólnie są suche i bezproblemowe. Jedyne, czego należy się obawiać, to kłopoty z elektroniką – jest jej tu naprawdę dużo! Wystarczy drobne zakłócenie w pracy jednostki (np. zabrudzony filtr powietrza), by komputer „wyrzucił” błąd. Dlatego większość mechaników zaleca, przy każdym przeglądzie olejowym zastosować wszystkie nowe filtry, a sam serwis wykonywać co 15-20 tys. km. Niestety, Renault Megane III z małymi turbobenzyniakami są jeszcze drogie, gdyż silnik 1.4 trafił na rynek w 2009 r., a 1.2 na początku 2012 r. – ich ceny zaczynają się odpowiednio od 39 tys. zł i od 52 tys. zł.

{ "uuid": "477b6c6e-e539-5d47-9d35-95fb340bab23", "caption": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NTU7MDA_/2513fd21beb74dc8d4508a0e9ace2470.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Świat" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "2513fd21beb74dc8d4508a0e9ace2470", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 494, "width": 1024, "bytes": 139674 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?" }, "source": { "uuid": "59854eb6-e234-5a95-a880-16dd9edbc6a3", "name": "Auto Świat" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "52570e01-1189-541d-8796-d343293e48bd", "name": "Używane", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "24084155-32ed-55e3-9014-7305968fdcdd", "name": "Auto świat", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "2edaf0d8-e570-58f7-a05f-6e15a0e9eaf6", "name": "Hatchback", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "38271dc3-4ecd-5b51-b778-a7d81f4ca7c5", "name": "Renault", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "8d92a0c7-1c85-5861-8718-eab16b1ac74a", "name": "Auto Świat / Używane", "taxonomy": { "name": null, "code": null } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt? Foto: Auto Świat
Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?

2-litrowy benzyniak o mocy 140 KM pochodzi od Nissana i występuje tylko ze skrzynią CVT – jednostki nie należy się obawiać (zadowalająca trwałość), gorzej z przekładnią, która z czasem może wymagać drogiej naprawy. Natomiast w przypadku 2-litrowego turbo zarezerwowanego sportowym odmianom Megane (180 KM – GT, 250 i 265 – topowej RS) należy bardziej obawiać się usterek wynikających z wysilonej i nieumiejętnej eksploatacji niż problemów spowodowanych błędami konstrukcyjnymi.

Renault Megane III - na rynku dominują jednak auta wyposażone w turbodiesle

W Renault Megane zdecydowanie odradzamy zakup silnika 1.5 dCi. Owszem, jest oszczędny, ale od lat zmaga się z problemem obracających się panewek (brak zamków). Niestety, trudno zdiagnozować, kiedy panewki odmówią posłuszeństwa – znamy przypadki, gdy problem wystąpił już po 30-40 tys. km, ale też po 200-250 tys. km. Przeważnie ujawnia się on po przejechaniu 140-170 tys. km.

{ "uuid": "a9618242-ef57-5a28-9b72-a84106a0d99c", "caption": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ODA7MDA_/6555b2338fc43f34bb4dbf9b2398fd8e.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Auto Świat" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "6555b2338fc43f34bb4dbf9b2398fd8e", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 680, "width": 1024, "bytes": 187177 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?" }, "source": { "uuid": "59854eb6-e234-5a95-a880-16dd9edbc6a3", "name": "Auto Świat" }, "authors": [], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "52570e01-1189-541d-8796-d343293e48bd", "name": "Używane", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "24084155-32ed-55e3-9014-7305968fdcdd", "name": "Auto świat", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "2edaf0d8-e570-58f7-a05f-6e15a0e9eaf6", "name": "Hatchback", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "38271dc3-4ecd-5b51-b778-a7d81f4ca7c5", "name": "Renault", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "8d92a0c7-1c85-5861-8718-eab16b1ac74a", "name": "Auto Świat / Używane", "taxonomy": { "name": null, "code": null } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt? Foto: Auto Świat
Używane Renault Megane III: jak dobry jest francuski kompakt?

Jeśli natomiast chodzi o wybór jednego z większych turbodiesli 1.9 bądź 2.0, to zdecydowanie polecamy 2-litrówkę, bo choć, 130-konna wersja silnika 1.9 dCi została pozbawiona wielu problemów, z którymi silnik ten zmagał się przed laty, to zdaniem mechaników ustępuje trwałością jednostce o większej pojemności. Podczas weryfikacji stanu technicznego radzimy jeszcze skontrolować układ napędowy pod kątem wycieków oleju (puszcza uszczelnienie od strony skrzyni biegów) oraz tylne zawieszenie.