• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Co warto kupić
  • Rankingi aut używanych
  • Testy długodystansowe
  • Ogłoszenia
  • ...
Auto Świat Używane Co warto kupić Używane auta elektryczne – przegląd ofert

Używane auta elektryczne – przegląd ofert

10 maja 21 15:55
Auto Świat
Na rynku sporo jest używanych samochodów elektrycznych. W ich wypadku podstawowym problemem są baterie, a dokładnie ich stan. Tego nie da się sprawdzić, czytając ogłoszenia. Ale sporo innych rzeczy można już z nich wyczytać! Zapraszamy na małą analizę tego, co można kupić na polskim rynku wtórnym.
Peugeota 106 Electrique 6 Zobacz galerię
  • Youngtimer na zielonych
  • Najwięcej wcale nie jest Nissanów
  • Nissan dopiero drugi
  • Golfy...
Auto Świat
WRÓĆ
NA ONET
1/6 Youngtimer na zielonych
Youngtimer na zielonych Auto Świat

Wiele osób pewnie nawet nie wie, że było takie auto, tymczasem wśród ogłoszeń o sprzedaży elektrycznych samochodów w Polsce znaleźć można… Peugeota 106 Electrique. Auto wyprodukowano w 1986 r. i ma przebieg 80 tys. km. W tym wypadku nie trzeba się specjalnie martwić o to, że jest to przebieg „skorygowany”, bo Peugeot ma na tyle niewielki zasięg, że ciężko byłoby nim przejechać więcej. Producent podawał, że Electrique może pokonać od 100 do 120 km.

Co ciekawe, elektrycznych 106-ek wcale nie powstało tak mało, jak moglibyśmy przypuszczać, bo w latach 1995-2003 Peugeot wyprodukował ich ponad 6 tys. egzemplarzy! Ten z ogłoszenia ma nie tylko zielone rejestracje, ale też całkiem atrakcyjną cenę – 5 tys. zł. Dodajmy, że nie tylko Peugeot eksperymentował z elektrycznością, zanim to było modne – na rynku zdarzają się także inne tego typu modele, np. Citroen AX.

Zobacz ogłoszenie

2/6 Najwięcej wcale nie jest Nissanów
Najwięcej wcale nie jest Nissanów Szypulski Piotr / Auto Świat

Kolejną ciekawostką jest fakt, że wśród nowszych aut elektrycznych wcale nie dominują Nissany Leafy, które relatywnie długo, bo od 2010 r., są na rynku. Najpopularniejszym modelem jest tylnonapędowe BMW i3, którego najstarsze egzemplarze mogą mieć w tej chwili 8 lat. Ceny rozpoczynają się tutaj mniej więcej od 60 tys. zł. Tylko na jednym portalu używanych i3 było ponad 200! To więcej niż np. popularnych przed laty Alf Romeo 156 (tylko, a może aż, 146 sztuk). Dość prawdopodobną przyczyną jest fakt, że na rynek trafiła flota samochodów z wypożyczalni krótkoterminowych, które wykorzystywały BMW i3 – takie działały np. w Warszawie. To dobrze i źle zarazem. Dobrze, bo takie auta były często ładowane i często rozładowywane, a nie ma niczego gorszego dla akumulatora auta elektrycznego niż długotrwały postój. Gorzej, że wiele i3 po wypożyczalni miało mniejsze lub większe przygody blacharskie, warto więc to zweryfikować, bo źle naprawione (zwłaszcza ich elektryka) mogą być w przyszłości samochodami sprawiającymi ciągłe i trudne do wyeliminowania problemy.

3/6 Nissan dopiero drugi
Nissan dopiero drugi Igor Kohutnicki / Auto Świat

Leaf przebojem wdarł się na rynek europejski, który w momencie jego debiutu przed 11 laty wcale nie był gotowy na elektryki. Wysoka cena odstraszała, brakowało infrastruktury, a jednak Nissan Leaf się przyjął. W momencie debiutu miał bowiem niewielką konkurencję w postaci francusko-japońskich bliźniaków – maleńkich aut za wysoką cenę (Citroen C-ZERO, Peugeot iON i Mitsubishi i MiEV). A Leaf od początku był pełnoprawnym autem kompaktowym. Dzisiaj używanego „liścia” kupicie nawet za mniej niż 40 tys. zł, ale dużo pewniejszy będzie zakup za 40-50 tys., bo wtedy wybór aut zaczyna być już większy. Są to samochody z początku produkcji, ale zdarzają się wśród nich nawet takie, które kupiono w polskim salonie. Oczywiście test baterii przed zakupem jest tutaj rzeczą naturalną. W serwisie warto też zasięgnąć informacji ile kosztuje wymiana i mniej więcej kiedy powinna nastąpić. Jest to niestety rzecz ekstremalnie droga, która może przekroczyć wartość samochodu. Jeśli starszy Leaf, to zdecydowanie taki, którego baterie jeszcze coś sobą przedstawiają.

4/6 Golfy...
Golfy... Auto Świat

Duża jest także oferta używanych elektrycznych Volkswagenów, ale myliłby się ten, kto uważałby, że są to głównie modele e-up! Tych też nie jest mało, ale prym wśród używanych elektrycznych VW wiodą Golfy. W ich wypadku jednak trzeba mieć od 80 tys. zł w górę. Volkswagen e-up! jest nieco lepszy, bo jego ceny rozpoczynają się od przeszło 50 tys. zł, ale pod względem użytkowym to zdecydowanie mniejsze auto - pytanie tylko, czy przy tak niewielkich zasięgach ma to znaczenie?

5/6 ...i „pięćsety”
...i „pięćsety” Fiat

Kolejne zaskoczenie – w Polsce wystawionych na sprzedaż jest też bardzo dużo używanych elektrycznych Fiatów. Są to głównie „pięćsetki”. Fiat nie produkował ich w Polsce, a w drugiej fabryce w Meksyku i były one głównie przeznaczone na rynek amerykański. To, co do nas przypłynęło, może być więc również skażone zarazą wypadkowości, ale za kilka dolarów da się chociaż sprawdzić w ich przypadku historię ubezpieczeniową (Carfax). Zdarzają się także czasem wersje z rynku europejskiego, ale produkcja odbywała się w tym samym miejscu). Elektryczne Fiaty 500 nie mają zbyt dużego zasięgu, ale zdecydowanie ładniej prezentują się od BMW, a do tego mają atrakcyjne ceny zakupu (od ok. 40 tys. zł).

Ale na tym nie koniec, bo w ogłoszeniach, znaleźliśmy także coś takiego.

Elektryczny Fiat Panda, nie jest co prawda wersją fabryczną, a konwersją zewnętrznej firmy, ale to i tak gruba ciekawostka. Wystawione za 24,5 tys. zł auto pochodzi z 2011 r. i ma moc 68 KM. Podobno zasięg wynosi ok. 150 km. Panda na „zielonych” - czego to ludzie nie wymyślą!

6/6 A może by tak pobłyszczeć?
A może by tak pobłyszczeć?

Nie jest to jednak wciąż szczególnie tanie! Najtańsza zarejestrowana w Polsce Tesla, która nie wymaga ingerencji blacharza, kosztuje bowiem 132 tys. zł. Jest to model S z 2014 r., który ma przebieg przeszło 48 tys. km. W zestawie z autem otrzymujemy darmowe ładowanie na stacjach Tesli. Za niewiele więcej jest też szansa kupna Tesli Model 3, bo najtańsze zarejestrowane auto jest w tej chwili wystawione za nieco ponad 150 tys. zł. Egzemplarz pochodzi z 2019 r. i ma przebieg 8 tys. km. Dużo więcej zapłacicie za model X – tu najtańszy egzemplarz kosztuj 255 zł i pochodzi z 2017 r.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Tematy: Elektryczne, Rynek, Używane, Ogłoszenia, Auta elektryczne i hybrydowe

Ogłoszenia: Jeep Wrangler z Gratka.pl

Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon 2.0 PLUG-IN HYBRID Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon 2.0 PLUG-IN HYBRID
348698 pln
Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut 2.0 PHEV Rubicon Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut 2.0 PHEV Rubicon
348150 pln
Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut 2.0 PHEV Rubicon Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut 2.0 PHEV Rubicon
351110 pln
Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon 2.0 PLUG-IN HYBRID Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon 2.0 PLUG-IN HYBRID
342698 pln
Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon PHEV GME 2.0 Turbo Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon PHEV GME 2.0 Turbo
326500 pln
Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon PHEV GME 2.0 Turbo Jeep Wrangler III [JK] Unlimited 2.0 Turbo PHEV 4xe Rubicon aut Rubicon PHEV GME 2.0 Turbo
348880 pln

Polecane z kategorii

Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda Premium Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10 Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10 Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej Premium Najlepsze skrzynie automatyczne. Używane auta z „automatem” Najlepsze skrzynie automatyczne. Używane auta z „automatem” Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy? Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy? Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe Premium Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane Premium Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem Premium Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku Premium
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech