Najlepszym wyborem jest benzyniak 1.8. To silnik udanej serii R, który cechuje się niskimi oporami wewnętrznymi, sporą mocą (140 KM), rozsądnym spalaniem (w teście ok. 7,5 l/100 km), dobrą dynamiką (setka w 8,9 s) i w zasadzie się nie psuje (oczywiście, w przypadku regularnego i fachowego serwisu).

Pod względem trwałości dobrze wypada też benzyniak 1.3 (handlowa nazwa „1.4”), ale jest trochę za słaby, a egzemplarze z dieslem 2.2 i-CTDi (udany napęd), niestety, mają już duże przebiegi i wymagają doinwestowania (drogie części!). Na plus zaliczamy dobre walory użytkowe i pewne zachowanie na drodze, a na minus – słabą relację ceny do wieku oraz coraz większe ryzyko korozji podwozia.

Polecane silniki: 1.8, 2.2 i-CTDi

Plusy

Wysoka trwałość mechaniki, atrakcyjny wygląd, dobre własności jezdne, udane silniki, użyteczność.

Minusy

Drobne problemy w autach sprzed liftingu, wysoka cena zakupu, słabe osiągi wersji 1.3/83 KM.

Dane techniczne 1.3 i-VTEC 1.8 i-VTEC 2.2 i-CTDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  OHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1339 1798 2204
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 73/99/6000 103/140/6300 103/140/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 127/4800 174/4300 340/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 177 205 205
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,0 8,9 8,6
Spalanie (l/100 km)** 7,3/5,0/5,9 8,4/5,2/6,4 6,6/4,3/5,1

Nasza ocena: 5