Najlepszym wyborem jest benzyniak 1.8. To silnik udanej serii R, który cechuje się niskimi oporami wewnętrznymi, sporą mocą (140 KM), rozsądnym spalaniem (w teście ok. 7,5 l/100 km), dobrą dynamiką (setka w 8,9 s) i w zasadzie się nie psuje (oczywiście, w przypadku regularnego i fachowego serwisu).
Pod względem trwałości dobrze wypada też benzyniak 1.3 (handlowa nazwa „1.4”), ale jest trochę za słaby, a egzemplarze z dieslem 2.2 i-CTDi (udany napęd), niestety, mają już duże przebiegi i wymagają doinwestowania (drogie części!). Na plus zaliczamy dobre walory użytkowe i pewne zachowanie na drodze, a na minus – słabą relację ceny do wieku oraz coraz większe ryzyko korozji podwozia.
Polecane silniki: 1.8, 2.2 i-CTDi
Plusy
Wysoka trwałość mechaniki, atrakcyjny wygląd, dobre własności jezdne, udane silniki, użyteczność.
Minusy
Drobne problemy w autach sprzed liftingu, wysoka cena zakupu, słabe osiągi wersji 1.3/83 KM.
Dane techniczne | 1.3 i-VTEC | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-CTDi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | OHC | OHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1339 | 1798 | 2204 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 73/99/6000 | 103/140/6300 | 103/140/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 127/4800 | 174/4300 | 340/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 177 | 205 | 205 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,0 | 8,9 | 8,6 |
Spalanie (l/100 km)** | 7,3/5,0/5,9 | 8,4/5,2/6,4 | 6,6/4,3/5,1 |
Nasza ocena: 5