Najlepszym wyborem jest benzyniak 1.8. To silnik udanej serii R, który cechuje się niskimi oporami wewnętrznymi, sporą mocą (140 KM), rozsądnym spalaniem (w teście ok. 7,5 l/100 km), dobrą dynamiką (setka w 8,9 s) i w zasadzie się nie psuje (oczywiście, w przypadku regularnego i fachowego serwisu).
Pod względem trwałości dobrze wypada też benzyniak 1.3 (handlowa nazwa „1.4”), ale jest trochę za słaby, a egzemplarze z dieslem 2.2 i-CTDi (udany napęd), niestety, mają już duże przebiegi i wymagają doinwestowania (drogie części!). Na plus zaliczamy dobre walory użytkowe i pewne zachowanie na drodze, a na minus – słabą relację ceny do wieku oraz coraz większe ryzyko korozji podwozia.
Polecane silniki: 1.8, 2.2 i-CTDi
Plusy
Wysoka trwałość mechaniki, atrakcyjny wygląd, dobre własności jezdne, udane silniki, użyteczność.
Minusy
Drobne problemy w autach sprzed liftingu, wysoka cena zakupu, słabe osiągi wersji 1.3/83 KM.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
OHC
|
OHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1339
|
1798
|
2204
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
73/99/6000
|
103/140/6300
|
103/140/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
127/4800
|
174/4300
|
340/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
177
|
205
|
205
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,0
|
8,9
|
8,6
|
Spalanie (l/100 km)**
|
7,3/5,0/5,9
|
8,4/5,2/6,4
|
6,6/4,3/5,1
|
Nasza ocena: 5