Po drugie, problemy z silnikami Diesla, które rozpoczęły się na kilka lat przed debiutem tej generacji „szóstki” i ciągnęły się jeszcze przez jakiś czas później. W tym modelu warto z pewnością mieć się na baczności w przypadku wersji 2.0, ale i większe jednostki 2.2 nie są całkowicie bezawaryjne.
Ale Mazda 6 z lat 2007-12 ma też dużo zalet, bo np. mechanika – poza wspomnianymi dieslami – okazuje się raczej trwała, a silniki benzynowe (poza 2.0/155 KM – wtrysk bezpośredni) są w miarę proste konstrukcyjnie i bezawaryjne. Materiały w środku są niezłe, komfort jazdy – wystarczający. Uwaga: Mazda to marka popularna wśród złodziei, którzy nie gardzą też starszymi autami.
Polecane silniki: 1.8, 2.0, 2.5
Plusy
Wygląd nadwozia, jakość wykonania, udane silniki benzynowe, brak problemu przy odsprzedaży.
Minusy
Usterki diesla 2.0 (smok olejowy; ryzyko zatarcia silnika), rdza szaleje pod autem i na karoserii.
Dane techniczne | 1.8 | 2.0 | 2.5 |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1798 | 1999 | 2488 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 88/120/5500 | 108/147/6500 | 125/170/6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 165/4300 | 185/4000 | 225/4000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 200 | 214 | 220 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,3 | 9,9 | 8,0 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,5/5,2/6,8 | 9,8/5,4/7,0 | 11,1/6,3/8,1 |
Nasza ocena: 4