Po drugie, problemy z silnikami Diesla, które rozpoczęły się na kilka lat przed debiutem tej generacji „szóstki” i ciągnęły się jeszcze przez jakiś czas później. W tym modelu warto z pewnością mieć się na baczności w przypadku wersji 2.0, ale i większe jednostki 2.2 nie są całkowicie bezawaryjne.

Ale Mazda 6 z lat 2007-12 ma też dużo zalet, bo np. mechanika – poza wspomnianymi dieslami – okazuje się raczej trwała, a silniki benzynowe (poza 2.0/155 KM – wtrysk bezpośredni) są w miarę proste konstrukcyjnie i bezawaryjne. Materiały w środku są niezłe, komfort jazdy – wystarczający. Uwaga: Mazda to marka popularna wśród złodziei, którzy nie gardzą też starszymi autami.

Polecane silniki: 1.8, 2.0, 2.5

Plusy

Wygląd nadwozia, jakość wykonania, udane silniki benzynowe, brak problemu przy odsprzedaży.

Minusy

Usterki diesla 2.0 (smok olejowy; ryzyko zatarcia silnika), rdza szaleje pod autem i na karoserii.

Dane techniczne 1.8 2.0 2.5
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1798 1999 2488
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 88/120/5500 108/147/6500 125/170/6000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 165/4300 185/4000 225/4000
Prędkość maksymalna (km/h)* 200 214 220
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,3 9,9 8,0
Spalanie (l/100 km)** 9,5/5,2/6,8 9,8/5,4/7,0 11,1/6,3/8,1

Nasza ocena: 4