Po drugie, problemy z silnikami Diesla, które rozpoczęły się na kilka lat przed debiutem tej generacji „szóstki” i ciągnęły się jeszcze przez jakiś czas później. W tym modelu warto z pewnością mieć się na baczności w przypadku wersji 2.0, ale i większe jednostki 2.2 nie są całkowicie bezawaryjne.
Ale Mazda 6 z lat 2007-12 ma też dużo zalet, bo np. mechanika – poza wspomnianymi dieslami – okazuje się raczej trwała, a silniki benzynowe (poza 2.0/155 KM – wtrysk bezpośredni) są w miarę proste konstrukcyjnie i bezawaryjne. Materiały w środku są niezłe, komfort jazdy – wystarczający. Uwaga: Mazda to marka popularna wśród złodziei, którzy nie gardzą też starszymi autami.
Polecane silniki: 1.8, 2.0, 2.5
Plusy
Wygląd nadwozia, jakość wykonania, udane silniki benzynowe, brak problemu przy odsprzedaży.
Minusy
Usterki diesla 2.0 (smok olejowy; ryzyko zatarcia silnika), rdza szaleje pod autem i na karoserii.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1798
|
1999
|
2488
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
88/120/5500
|
108/147/6500
|
125/170/6000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
165/4300
|
185/4000
|
225/4000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
200
|
214
|
220
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
11,3
|
9,9
|
8,0
|
Spalanie (l/100 km)**
|
9,5/5,2/6,8
|
9,8/5,4/7,0
|
11,1/6,3/8,1
|
Nasza ocena: 4