Zwłaszcza wtedy, gdy szukasz wersji benzynowej – silniki montowane do przełomu 2007/08 r. są proste, raczej trwałe, na dodatek to głównie one (obok starszych diesli) mieszczą się w założonym budżecie. Gdy jednak coś się zepsuje, starsze benzyniaki będą raczej tanie w naprawie, a nie da się tego powiedzieć o jednostkach z rodziny Prince (1.4/95 i 1.6/120 KM VTi, 1.6 THP), które borykają się z dużą liczbą drogich usterek (nietrwały rozrząd, pobór oleju, a nawet pękające tłoki).

Jeśli więc musi być Prince, to taki z przejrzystą historią, a najlepiej już po naprawach. Godne uwagi są natomiast diesle, jeśli więc celujesz w egzemplarz z młodszych roczników, to celuj właśnie w któryś z dość udanych silników HDi. Inne zalety modelu 207 to m.in.: duży wybór wersji nadwoziowych, nieźle zmontowana kabina i często porządne wyposażenie.