Zwłaszcza wtedy, gdy szukasz wersji benzynowej – silniki montowane do przełomu 2007/08 r. są proste, raczej trwałe, na dodatek to głównie one (obok starszych diesli) mieszczą się w założonym budżecie. Gdy jednak coś się zepsuje, starsze benzyniaki będą raczej tanie w naprawie, a nie da się tego powiedzieć o jednostkach z rodziny Prince (1.4/95 i 1.6/120 KM VTi, 1.6 THP), które borykają się z dużą liczbą drogich usterek (nietrwały rozrząd, pobór oleju, a nawet pękające tłoki).
Jeśli więc musi być Prince, to taki z przejrzystą historią, a najlepiej już po naprawach. Godne uwagi są natomiast diesle, jeśli więc celujesz w egzemplarz z młodszych roczników, to celuj właśnie w któryś z dość udanych silników HDi. Inne zalety modelu 207 to m.in.: duży wybór wersji nadwoziowych, nieźle zmontowana kabina i często porządne wyposażenie.
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.6 HDi
Plusy
Duży wybór wersji nadwoziowych, niezłe wyposażenie wielu aut, udane benzyniaki z początku produkcji.
Minusy
Problematyczne silniki Prince, czasem trochę szaleje elektryka, wiele aut z zagranicy po przejściach.
Dane techniczne | 1.4 | 1.6 | 1.6 HDi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1360 | 1587 | 1560 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 54/73/5400 | 80/109/5750 | 68/92/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 133/3250 | 147/4000 | 230/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 170 | 194 | 183 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,9 | 10,6 | 11,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,4/5,0/6,3 | 9,3/5,6/7,0 | 5,2/3,5/4,2 |
Nasza ocena: 3+