Zwłaszcza wtedy, gdy szukasz wersji benzynowej – silniki montowane do przełomu 2007/08 r. są proste, raczej trwałe, na dodatek to głównie one (obok starszych diesli) mieszczą się w założonym budżecie. Gdy jednak coś się zepsuje, starsze benzyniaki będą raczej tanie w naprawie, a nie da się tego powiedzieć o jednostkach z rodziny Prince (1.4/95 i 1.6/120 KM VTi, 1.6 THP), które borykają się z dużą liczbą drogich usterek (nietrwały rozrząd, pobór oleju, a nawet pękające tłoki).

Jeśli więc musi być Prince, to taki z przejrzystą historią, a najlepiej już po naprawach. Godne uwagi są natomiast diesle, jeśli więc celujesz w egzemplarz z młodszych roczników, to celuj właśnie w któryś z dość udanych silników HDi. Inne zalety modelu 207 to m.in.: duży wybór wersji nadwoziowych, nieźle zmontowana kabina i często porządne wyposażenie.

Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.6 HDi

Plusy

Duży wybór wersji nadwoziowych, niezłe wyposażenie wielu aut, udane benzyniaki z początku produkcji.

Minusy

Problematyczne silniki Prince, czasem trochę szaleje elektryka, wiele aut z zagranicy po przejściach.

Dane techniczne 1.4 1.6 1.6 HDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1360 1587 1560
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 54/73/5400 80/109/5750 68/92/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 133/3250 147/4000 230/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 170 194 183
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,9 10,6 11,9
Spalanie (l/100 km)** 8,4/5,0/6,3 9,3/5,6/7,0 5,2/3,5/4,2

Nasza ocena: 3+