Walory użytkowe kabiny są przeciętne na tle klasowych konkurentów (ilość miejsca z tyłu, nad głową, na wysokości kolan), choć w żadnym razie nie można stwierdzić, że to kuse czy ciasne auto.

Podobnie oceniamy bagażnik – poj. 285-1076 l. Najważniejsze, że karoseria Peugeota 208 jest odporna na korozję. Jedynie niektóre silniki mogą sprawić zawód. Do najbardziej ryzykownych zaliczamy wersje VTi i THP (Prince), które zmagają się z wieloma poważnymi i drogimi awariami. Motor 1.2 R3 PureTech ma też kilka słabych punktów, ale jeśli jest odpowiednio obsługiwany i ma nieduży przebieg, można go warunkowo polecić. Najlepszym wyborem w tym modelu jest diesel 1.6 8V – wysoka trwałość, dobra dynamika (do 2015 r. 92 i 114, a później 99 i 120 KM).

Polecane silniki: 1.2, 1.2PT, 1.6 HDi

Plusy

Przyjemny wygląd, bogate wyposażenie wielu aut, korzystna relacja ceny do wieku, udany diesel 1.6.

Minusy

Mało miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń, awaryjne silniki Prince, sporo drobnych niedoróbek.

Dane techniczne 1.0 1.2 1.6 HDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R3/12 benz. R3/12 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 999 1199 1560
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 50/68/6000 60/82/5750 68/92/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 95/3000 118/2750 230/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 165 175 185
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 14,0 12,2 10,9
Spalanie (l/100 km)** 5,1/3,8/4,3 5,5/3,9/4,5 4,2/3,3/3,6

Nasza ocena: 4