Wracając do Phase I – decydując się na tę odmianę, nie tracisz w zasadzie nic z dynamiki ani z prowadzenia, choć obiektywnie rzecz biorąc, Clio II sprzed liftingu faktycznie może wyglądać już nieco archaicznie. Pod maską pracuje duży, dwulitrowy silnik o mocy 169 KM, dzięki któremu Clio osiąga pierwsze 100 km/h po 7,3 s, co jak na tamte lata stanowi wręcz rewelacyjny wynik. Również pod względem prowadzenia nie ma się za bardzo do czego przyczepić, choć nie jest to też jeszcze szczytowa forma działu Renault Sport (ta przypadła m.in. na Clio III). Trwałość? Zależy trochę od tego, jak auto było eksploatowane. Ciekną tylne amortyzatory, stuka belka, może szwankować elektronika.
Renault Clio II Sport (2000-01) – znakomite własności jezdne, bardzo dobra dynamika
Oczywiście, wiemy doskonale, że Renault Clio II Sport produkowano dłużej, niż podaliśmy wyżej, jednak w założonym budżecie mieści się wyłącznie widoczna na zdjęciu wersja z lat 2000-01, czyli tzw. Phase I. Auta z lat 2001-04 (Phase II) i 2004-05 (Phase III) są już znacznie droższe i potrafią kosztować nawet ponad 20 tys. zł.
Auto Świat
RENAULT CLIO II SPORT (2000-01)