Logo
UżywaneCo warto kupićRenault Clio II Sport (2000-01) – znakomite własności jezdne, bardzo dobra dynamika

Renault Clio II Sport (2000-01) – znakomite własności jezdne, bardzo dobra dynamika

Hubert Wójcik
Hubert Wójcik

Oczywiście, wiemy doskonale, że Renault Clio II Sport produkowano dłużej, niż podaliśmy wyżej, jednak w założonym budżecie mieści się wyłącznie widoczna na zdjęciu wersja z lat 2000-01, czyli tzw. Phase I. Auta z lat 2001-04 (Phase II) i 2004-05 (Phase III) są już znacznie droższe i potrafią kosztować nawet ponad 20 tys. zł.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
RENAULT CLIO II SPORT (2000-01)
Auto Świat
RENAULT CLIO II SPORT (2000-01)
Spis treści
  1. Plusy
  2. Minusy

Wracając do Phase I – decydując się na tę odmianę, nie tracisz w zasadzie nic z dynamiki ani z prowadzenia, choć obiektywnie rzecz biorąc, Clio II sprzed liftingu faktycznie może wyglądać już nieco archaicznie. Pod maską pracuje duży, dwulitrowy silnik o mocy 169 KM, dzięki któremu Clio osiąga pierwsze 100 km/h po 7,3 s, co jak na tamte lata stanowi wręcz rewelacyjny wynik. Również pod względem prowadzenia nie ma się za bardzo do czego przyczepić, choć nie jest to też jeszcze szczytowa forma działu Renault Sport (ta przypadła m.in. na Clio III). Trwałość? Zależy trochę od tego, jak auto było eksploatowane. Ciekną tylne amortyzatory, stuka belka, może szwankować elektronika.

Autor Hubert Wójcik
Hubert Wójcik
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium