Wracając do Phase I – decydując się na tę odmianę, nie tracisz w zasadzie nic z dynamiki ani z prowadzenia, choć obiektywnie rzecz biorąc, Clio II sprzed liftingu faktycznie może wyglądać już nieco archaicznie. Pod maską pracuje duży, dwulitrowy silnik o mocy 169 KM, dzięki któremu Clio osiąga pierwsze 100 km/h po 7,3 s, co jak na tamte lata stanowi wręcz rewelacyjny wynik. Również pod względem prowadzenia nie ma się za bardzo do czego przyczepić, choć nie jest to też jeszcze szczytowa forma działu Renault Sport (ta przypadła m.in. na Clio III). Trwałość? Zależy trochę od tego, jak auto było eksploatowane. Ciekną tylne amortyzatory, stuka belka, może szwankować elektronika.

Polecane silniki: 2.0

Plusy

Znakomite własności jezdne, bardzo dobra dynamika, stosunkowo mało skomplikowana wersja Phase I.

Minusy

Drobne problemy z elektryką, wiele aut wyeksploatowanych i po przejściach/wypadkach.

Dane techniczne 2.0
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1998
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 124/169/6250
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 202/5400
Prędkość maksymalna (km/h)* 220
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 7,3
Spalanie (l/100 km)** 10,5/6,4/7,9

Nasza ocena: 4