Warto przemyśleć szczególnie auto z tym ostatnim – jest oszczędny, ma trwały łańcuch rozrządu. Nieźle wypadają też diesle.

Nawet odmiana 1.5 (od 2010 r.) okazuje się trwała (choć jest za słaba do napędu Laguny), a dobry wybór to 2.0 dCi. W tym przypadku trzeba liczyć się z kosztami wymiany łańcucha rozrządu (bez wyjmowania silnika powinno wystarczyć 1,5-2 tys. zł) lub koła dwumasowego, ale nie są to nagminne awarie ani nie występują częściej niż u konkurentów. Kolejną zaletą Laguny jest atrakcyjna relacja ceny do wieku. Za ok. 20 tys. zł można kupić Lagunę III w naprawdę przyzwoitym stanie.

Polecane silniki: 2.0, 2.0T, 2.0 dci

Plusy

Atrakcyjna cena zakupu, rozsądne koszty napraw, dość trwała mechanika, udane benzyniaki 2.0.

Minusy

Dużo aut wyeksploatowanych i zaniedbanych, skrzypienia w kabinie, coraz częstsze problemy.

Dane techniczne 2.0 2.0T 2.0 dci
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch pasek łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1997 1998 1995
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 103/140/5500 125/170/5000 110/150/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 195/3750 270/3250 340/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 210 220 210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,1 9,2 9,5
Spalanie (l/100 km)** 10,7/6,3/7,9 12,5/6,5/8,7 7,8/5,1/6,0

Nasza ocena: 4