Warto przemyśleć szczególnie auto z tym ostatnim – jest oszczędny, ma trwały łańcuch rozrządu. Nieźle wypadają też diesle.
Nawet odmiana 1.5 (od 2010 r.) okazuje się trwała (choć jest za słaba do napędu Laguny), a dobry wybór to 2.0 dCi. W tym przypadku trzeba liczyć się z kosztami wymiany łańcucha rozrządu (bez wyjmowania silnika powinno wystarczyć 1,5-2 tys. zł) lub koła dwumasowego, ale nie są to nagminne awarie ani nie występują częściej niż u konkurentów. Kolejną zaletą Laguny jest atrakcyjna relacja ceny do wieku. Za ok. 20 tys. zł można kupić Lagunę III w naprawdę przyzwoitym stanie.
Polecane silniki: 2.0, 2.0T, 2.0 dci
Plusy
Atrakcyjna cena zakupu, rozsądne koszty napraw, dość trwała mechanika, udane benzyniaki 2.0.
Minusy
Dużo aut wyeksploatowanych i zaniedbanych, skrzypienia w kabinie, coraz częstsze problemy.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
t.benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
pasek
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1997
|
1998
|
1995
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
103/140/5500
|
125/170/5000
|
110/150/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
195/3750
|
270/3250
|
340/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
210
|
220
|
210
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
9,1
|
9,2
|
9,5
|
Spalanie (l/100 km)**
|
10,7/6,3/7,9
|
12,5/6,5/8,7
|
7,8/5,1/6,0
|
Nasza ocena: 4