Warto przemyśleć szczególnie auto z tym ostatnim – jest oszczędny, ma trwały łańcuch rozrządu. Nieźle wypadają też diesle.
Nawet odmiana 1.5 (od 2010 r.) okazuje się trwała (choć jest za słaba do napędu Laguny), a dobry wybór to 2.0 dCi. W tym przypadku trzeba liczyć się z kosztami wymiany łańcucha rozrządu (bez wyjmowania silnika powinno wystarczyć 1,5-2 tys. zł) lub koła dwumasowego, ale nie są to nagminne awarie ani nie występują częściej niż u konkurentów. Kolejną zaletą Laguny jest atrakcyjna relacja ceny do wieku. Za ok. 20 tys. zł można kupić Lagunę III w naprawdę przyzwoitym stanie.
Polecane silniki: 2.0, 2.0T, 2.0 dci
Plusy
Atrakcyjna cena zakupu, rozsądne koszty napraw, dość trwała mechanika, udane benzyniaki 2.0.
Minusy
Dużo aut wyeksploatowanych i zaniedbanych, skrzypienia w kabinie, coraz częstsze problemy.
Dane techniczne | 2.0 | 2.0T | 2.0 dci |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | pasek | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1997 | 1998 | 1995 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 103/140/5500 | 125/170/5000 | 110/150/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 195/3750 | 270/3250 | 340/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 210 | 220 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,1 | 9,2 | 9,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 10,7/6,3/7,9 | 12,5/6,5/8,7 | 7,8/5,1/6,0 |
Nasza ocena: 4